Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Elo

Mam kilka pytań .


Akwa 112 l


Mam już (FILTR ZEWNĘTRZNY HW-302,WKŁAD - ZEOLIT,CERAMIKA,WĘGIEL AKT.), grzałkę 100W , termometr , i dotleniacz coś jeszcze muszę kupić ?

Zastanawiam sie nad tłem nakleić czarne tło(z brystolu albo cus) czy kupić czarne jakieś gotowe ?

Ewentualnie jakieś dobre świetlówki możecie polecić ? 2 x 18 W

Dodali mi do filtra SERA BIO NITRIVEC 50 ml wlewać to czy dać sobie spokój .

Do filtra planuje dać trochę ceramiki już z bakteriami z roślinnego , może być ?


Mam 20 kg białego piasku z atestem PZH ;)

I 18 kg łupka FILITOWEGO :cool:

Czy pod to dawać styropian ?

Jeżeli tak to czy coś z mim robić przed włożeniem ?


Akwa Planuje zalać środa-czwartek 18-19 styczeń , kiedy mogę wpuścić ryby

Pseudotropheus saulosi 2+6 ( jeżeli zostanie 1+6 no to trudno) ??


I jakie pokarmy kupić ?

Opublikowano

Witaj.

Może się przydać jakiś mały wewnętrzny w roli filtra mechanicznego, wtedy na wlot kubła gąbka i zaglądasz do niego od święta. Napowietrzacz jeśli masz i Ci się podoba może być ale nie jest niezbędny. Tło najlepiej nie strukturalne gdyż zajmie miejsce w już i tak niewielkim szkiełku. Tak jak piszesz - dobrym rozwiązaniem jest czarna folia lub czarny mat w spray'u.

Świetlówki rzecz gustu. Nitrivec możesz wlać. Ceramike z roślinnego możesz przełożyć jeśli jesteś pewien że nie przeniesiesz jakiegoś świństwa. Tylko musisz wlać do akwa jakiejś pożywki żeby bakterie nie padły, poczytaj o startowaniu akwarium.

Na dno styropian => kamienie => piach. Tylko w tej kolejności. Ze styropianem nic nie trzeba robić, wystarczy dociąć na wymiar odpowiednio mniejszy niż pow. dna żeby nie dolegał do szyb bocznych.

Ryby możesz wpuścić jak cykl azotowy się zamknie tzn NO2 zjedzie do zera. Zwykle ok miesiąca, przy użyciu dojrzałej wody lub złoża bio szybciej.

Obsada ok. Pokarmy roślinne. Jakaś dobra spirulina, naturefood, dainichi, hikari, o.s.i.

Pozdr.

Opublikowano

Spirulina super forte tropicala jest ok, dobra jest też O.S.I.

NF Premium cichlid PLANT. Rozmiar w zalezności od wielkości ryb.

Tropical Malawi zamieniłbym na coś lepszego.

Opublikowano
Spirulina super forte tropicala jest ok, dobra jest też O.S.I.

NF Premium cichlid PLANT. Rozmiar w zalezności od wielkości ryb.

Tropical Malawi zamieniłbym na coś lepszego.



Zgadzam się Tropical Malawi do wymiany..

  • 1 rok później...
Opublikowano

Dołączę się do tematu.


Dlaczego odradzacie Tropical Malawi? Jest to tak słabe?

Mam duże opakowanie tego pokarmu i planowałem dokupić do tego

OSI VIVID COLOR FLAKES

OSI SPIRULINA FLAKES


do podobnej obsady. Czy mogę zostawić Tropical Malawi w połączeniu z powyższymi?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.