Skocz do zawartości

Pierwsze akwarium 160x60x50


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślę, że warto zainteresować tą ofertą. To jest kompletna lampa ze statecznikiem elektronicznym gotowa do pracy. Trzeba tylko dokupić żarnik.

Lampy z linka mają stateczniki indukcyjne. W komplecie jest co prawda żarnik ale podejrzewam, że jest to coś "no name" o niskiej temperaturze barwowej (w opisie brak danych), średnio przydatne do naszych zbiorników.

http://www.aqva-light.pl/shop.php?UID_c=d56f6ca8e1f5&UID_p=ca6cbd2b5649&UID=33007a1d9cb5

Opublikowano

Widziałem tę ofertę, z tym że to jest 70W, a ja sugerując się poprzednimi postami makoka szukałem 150W (no chyba, że coś źle zinterpretowałem). Czy 70W wystarczy do mojego akwarium?

Rozumiem, że ta lampa to już coś innego, gdyż moc większa, a cena niższa, więc pewnie statecznik jest indukcyjny?

http://www.aqva-light.pl/shop.php?UID_c=07b9365c2542&UID_p=ca6cbd2b5649&UID=33007a1d9cb5

Ponadto mam wątpliwości, czy puszka z układem zapłonowym zamontowana na kablu 1m to dobry pomysł.

Przecież lampa będzie wisiała dużo wyżej, więc puszka będzie wisieć na kablu za akwarium? :confused: .

Moim zdaniem to kiepski pomysł, gdyż lepiej żeby puszka była umiejscowiona stabilnie (nie "dyndając" na kablu) w miejscu gdzie nie byłoby możliwości jej przypadkowego zlania wodą. A najlepiej żeby jej nie było osobno na kablu (domyślam się, że wszystko jest kwestia ceny i trzeba czasem iść na kompromis).

No chyba, że moje obawy są nieuzasadnione.

Jak Wy to macie podłączone.

Co do żarnika to kupiłbym go osobno (wiem, że w lampie pewnie jest "no name"). Linki do aukcji są podane przykładowo, są też same oprawy bez żarników.

Opublikowano

Jak wysoko chcesz zamontować lampę? U mnie wisi 45cm nad taflą wody i oświetla cały zbiornik 150X55. Lampa ma 70W, ale ja wolę jak nie jest zbyt jasno. Myślę, że układ zapłonowy w puszcze jest odpowiednio zabezpieczony przed wilgocią. Na tej stronie są też lampy 150W, tamtą podałem przykładowo. Oczywiście tak jak piszesz, wszystko jest kwestią ceny i można kupić firmowe lampy. Z tym, że tutaj koszt jest już nieporównywalnie większy.

Opublikowano

Oprawa Hagena 2x54W przy wymiarach 135x50x50 idealnie pasuje do mojego akwarium. Mozna zalozyc 2 takie oprawy ale to mija sie z sensem. Jestem bardzo zadowolony poniewaz akwarium mam otwarte lub zakladam dwie pokrywy z pleksi. Jedyna wada nie ma wylacznika w obudowie ale i tak uzywam czasomierzy do wlaczania/wylaczania. Polecam lampe Hagena najmniej pracy i estetyka wysoka.

Opublikowano

te oprawy są ok (mam na myśli podane wyżej brilluxy, a nie lampę hagena która nota bene jest całkiem spoko, ale autor wątku wybrał hqi)


ja mam układ zapłonowy nieelektroniczny z kablem miedzy nim a żanikiem na 135cm - jest to nieco ponad "normę" ale że w moim wątku nikt mi nie był wstanie uzasadnić dlaczego wszyscy podają że max metr, to olałem system i postanowiłem przetestować organoleptycznie... i działa


kupując zestaw powinieneś przewidzieć, czy będziesz stosował żarniki z za oceanów (us, jp) dedykowane do układów elektronicznych, czy też zastosujesz te z dodatkową elektroda zapalającą, bardziej europejskie, pod układy konwencjonalne...


różnice to:

na elektronicznym:

- długość kabla nie ma znaczenia

- lekki układ zapłonowy

- niższa temp

- krótszy czas zabezpieczenia przed gorącym startem

- dłuższa żywotność żarników

na indukcyjnym:

- możliwość stosowania mniej morskich żarników (więcej producentów)

- wyższa waga

- ograniczona długość kabla

- niesamowita kultura pracy :P

- niższa cena


jak byś nie zdecydował, to jednak pamiętaj, że w tych kloszach żarnik jest osadzony głęboko i żeby doświetlić całe akwa będdziesz musiał go powiesić dobre 40cm nad wodą... nie łódź się że przykręcisz do sciany i będzie ok, bo w takim wypadku bez przedłużki nie oświetlisz przodu baniaka, będziesz musiał zastosować coś takiego:

IMG_3809.jpg

a na takim wysięgniku nie powiesisz lampy ważącej 4.5kg, bez nadmiarowych zakotwiczeń w ścianie...


dobrze to sobie przemyśli i dopytaj - tak jak powieszone na tej focie było bardzo źle... pół światła padalo na ścianę i rozjaśniało mocno pokój... po 3 miesiącach zaczęło mi przeszkadzać...


jutro zrobię mini relację z tego jak teraz mam zamontowany żarnik - zobaczysz dla porównania... wstawię filmik w moim wątku: "dokumentacja historyczna" w dziale DIY

Opublikowano
Jak wysoko chcesz zamontować lampę?

Szafka 70 cm + akwarium 50 cm + 40-45 cm wysokości nad akwarium. Wychodzi ok 160 cm, a kabel z układem zapłonowym ma 100 cm, więc jak by nie patrzeć puszka będzie wisieć. No chyba że jest możliwość przedłużenia kabla do ok 2m to ją położę gdzieś z tyłu za akwarium (jeżeli wybiorę układ elektroniczny).

Nie zależy mi na lampach firmowych, ale na takich które będą dobre i w rozsądnej cenie.

Lampy, które mi zaproponowałeś mają niezaprzeczalną zaletę, są już gotowe do użycia. Trzeba je tylko podłączyć do prądu.

Co do mocy 70W czy 150W to nie mam pojęcia, nigdy nie widziałem żadnej z lamp na żywo, więc nie mam porównania. Tu zdaję się na Was.

Jeśli chodzi o zamocowanie lampy to wyobrażam sobie coś takiego jak w ty wątku

http://cichlidae.pl/showthread.php?tid=195&page=2

Wszelkie przedłużki odpadają ze względów estetycznych (i to nie tylko moich :) ).

Jeśli konieczna byłaby przedłużka wolałbym już belkę Hagena która wygląda całkiem nieźle.

Opublikowano

odwrotnie, będzie wisieć okok akwa jeśli zdecydujesz się na układ konwencjonalny niemontowany w kloszu... bo tam jest metr ogtraniczenia (przekroczony przeze mnie o 35cm)...

ale moim zdaniem nie uda Ci się osiągnąć tego zawieszenia na ścianie żeby ładnie doświetlać ryby od przodu, w dodatku ze 160cm wysokości będzie Cię razić w oczy na kanapie... to co wkleiłeś w tamtym wątku to zdecydowanie mniejsze akwa... które nie odstaje tak daleko od ściany


jeśli zastosujesz elektorniczny to schowasz go do szafki...


ja mam obecnie akwa 180x73x55h stojące 7cm od ściany i żarnik wisi dokładnie w jego połowie czyli 43cm od ściany i to nadal jest odrobinę za daleko - że lampę mam na linkach, to jak sobie dla porównania przyciągnę ją bliżej do siebie i przedniej szyby, to ryby o wiele lepiej wyglądają, ale teraz już tego nie poprawię bo nie wywiercę nowych dziur w suficie... nad działającym baniakiem :(


o wiele lepsze kąty świecenia osiągniesz tym:

http://www.zoolight.pl/product-pol-298-OPRAWA-WEIPRO-LR-50-HQI-1x150W.html

o wiele łatwiej to powiesic jak należy, o wiele pewniejsze niż dotykający szyby rozgrzany do 110stC układ zapłonowy, dedykowane i w nie za wysokiej cenie...


jak masz płacić za żarnik+oprawa+ewentualnie układ zapłonowy, to rozważyłbym to na poważnie ;) będziesz o wiele bardziej zadowolony

--

jabym powyślał co z oświetlenia kupiłem dotychczas (hqi dwa żarniki i układ zapłonowy, oprawa, 3 świetlówki t8, stateczniki do nich, później żarówki led na gu10 i T5tkę), a i tak wróciłem do hqi tylko w innej lampie, to wychodzi że mogłem cos takiego dawno kupić i kasowo wyszedłbym na to samo...


czasami nie warto oszczedzać ;)

oszczędzić to możesz na kubełku kupując chińczyka...

Opublikowano
o wiele łatwiej to powiesic jak należy, o wiele pewniejsze niż dotykający szyby rozgrzany do 110stC układ zapłonowy
O jakim układzie zapłonowym piszesz bo chyba nie HQI ? Grzać się grzeje ale spokojnie mogę go dotknąć ręką bez obawy że się poparzę.
Opublikowano

aha 150W dla jasnego akwa niczym płycizny, ujścia rzek i takie tam w malawi, 70w dla ciemnej groty, poziomów głębin...


lub 2x70W dla równomiernie oświetlonego


pooglądaj foty, filmy itp

nikt za ciebie nie zdecyduje które lubisz klimaty ;)

--

O jakim układzie zapłonowym piszesz bo chyba nie HQI ? Grzać się grzeje ale spokojnie mogę go dotknąć ręką bez obawy że się poparzę.


mój ma tak ~90stC

jakbym go czymś zabudował to mam wrażenie że by sie stopił

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.