Jump to content

Brak apetytu i śmierć samicy saulosi po inkubacji


Recommended Posts

Witam,

Pisałem kiedyś o problemie z samicami, które nie chciały jeść po inkubacji i później padały (http://forum.klub-malawi.pl/samice-saulosi-jedza-padaja-inkubacji-t16728.html). Problem skończył się tak, że niektóre udało się wyleczyć (tzn. dwie) ale długo jeszcze były wychudzone z zapadniętymi brzuchami. Później zdarzało mi się dwa przypadki (caeruleusy) miały problem z pokarmem tzn. chętnie podpływały do pokarmu, brały do pyska, żuły a potem wypluwały część lub całość pokarmu, w sumie trudno powiedzieć ile. Problem jednak minął i jakiś czas było ok.

Ostatnio sytuacji się powtórzyła tzn. samica saulosi inkubowała w ogólnym. Po wypuszczeniu młodych nie chciała jeść tzn. przez pierwsze 2 dni jeszcze interesowała się pokarmem ale wypluwała wszystko, następnie 2 dni w ogóle nie podpływała do pokarmu i dzisiaj bardzo wychudzona padła. Dodatko jeszcze jedna sztuka maingano podobnie żuje pokarm a później gdzieś z boku go wypluwa. Poza tym wygląda na zdrową rybę. Zastanawiam się czy jest to problem z wodą (skoczyło mi NO3 do poziomu 50, najwcześniej jutro podmiana), może jakieś pasożyty albo jeszcze coś innego.

Akwarium - 375l - standard. wymiary

obsada: pseudotropheus saulosi coral, labidochromis caeruleus, melanochromis cyaneorhabdos, pseudotropheus acei, łącznie 17szt.

Woda:

Ph 7,5

NO2 - 0

NO3- 50

temp. 26

brakło mi testów na twardość, postaram się uzupełnić jak najszybciej

Filtracja - biolog JBL Crystal profi e1500, mechanik weipro TC-2500

Pokarmy - JBL (malawi i spirulina), naturefood cichlid plant i color plus, tropical (spirulina i malawi), OSI spirulina, Ocean Nutrition spirulina, raz na tydzień lub dwa mrożonka (dafnia, wodzień lub artemia).

Podmiany co tydzień lub dwa ok. 50-60l.

Jeżeli macie jakieś pomysły co z tym zrobić to proszę o rade.

Link to comment
Share on other sites

Czyli objawów zewnętrznych brak a nagle ryba je ale chudnie cały czas? Albo w końcu przestaje przyjmowac pokarm? Zauwazyłeś jakieś zmiany na skórze, wytrzeszdzone oczy, dziwne odchody u innych osobników?

Link to comment
Share on other sites

W przypadku samicy saluosi widać było duże schudnięcie no ale to chyba normalne w przypadku inkubacji. Ostatnie 2-3 dni wglądało to na lekki wytrzeszcz oczu ale może to przez schudnięcie i zapadnięty brzuch. I raczej przebywała gdzieś w kątach i mało pływała. Natomiast w przypadku kiedy 2 sztuki caeruleus nie jadły nie było widać żadnych objawów poza lekkim schudnięciem. Zachowywały się normalnie jak zdrowe, jedynie to wypluwanie pokarmu (ale przeżyły i mają się dobrze). No i teraz też w przypadku jednej maingano żadnych objawów zewnętrznych nie ma. Wygląda na zdrową rybę i chętnie podpływa do pokarmu a później od razu go wypluwa.

Link to comment
Share on other sites

Szukaj innych objawów, ale bardzo poważnie rozważałbym bloat.

Jakieś 4 lata temu przerabiałem bloat ale wtedy było wszystko łatwo rozpoznać - nitkowate odchody, kołysanie, brak apetytu i utrata kolorów. Na szczęście wtedy się wyleczyły. Teraz to dziwnie wygląda bo ryba bierze pokarm i dopiero gdzieś po 15-30 sekundach go wypluje i to wszystko. Poczekam może coś innego zaobserwuje. Aha no i zniknęła mi jedna młoda (tzn ok. roku) caeruleus. Wczoraj było z nią raczej wszystko ok.

--

Jak masz możliwość to oddaj chorą rybę do laboratorium, w celu przebadania na obecność pasożytów i grzybów. Zerknij na to, pasowałoby bo rozwija się u ryb osłabionych (inkubujące samice) http://www.superakwarium.pl/ichtiosporidioza-ichtiofonoza-id616.html oby nie :(

Trochę się te objawy nie zgadzają no i nie karmiłem je żywym pokarmem. A co do laboratorium to poszukam może coś znajde ;)

Link to comment
Share on other sites

no i nie karmiłem je żywym pokarmem

No ty nie ale nie wiesz czym były karmione zanim trafiły do ciebie.

A co do laboratorium to poszukam może coś znajde

Najprościej spytać weterynarza gdzie oddaje próbki do badań.

Link to comment
Share on other sites

Harisimi opowiadał mi,że wysyłał do Antychowicza.Btw.nie chcę kreślić czarnego scenariusza ale w najgorszym przypadku mykobakterioza, symptomy pasują ale to nie daje łatwo dających się rozpoznać objawów i praktycznie nieuleczalne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Super dziękuję i przepraszam za zaśmiecanie , ale tak chciałam wyjaśnić Andrzejowi . Pozdrawiam
    • Dokładnie jak kolega wyżej napisał, a często cyrkulator jest przydatny jak są paskudne upały latem. Możesz wtedy dużo lepiej natlenic wodę, trochę lepiej będzie się chłodzić akwarium. Mam u siebie jbl e1502 i nie jest to jakiś demon przepływu. E1902 jest mocniejszy ale to może być tylko wystarczające przy małych rybkach.  Cyrkulator nie musi pchać wody na wprost aby zrobić tornado w akwarium. Mój jest tuż pod powierzchnią i celuje w górę, wzburza wodę i wszystko lepiej oddycha.  Mam dla przykładu np Copadichromis Borleyi Kadango " Kaziu" jakieś 20cm i jemu nie robi różnicy to że cyrkulator mocno wzburza wodę. Jest jak wielka łódź podwodna. Coś tam odczuwa i prawie od niechcenia rusza płetwami raz kiedyś. A tuż obok pływa mała Aulonocara jakieś 4,5cm i dla takiej ryby te same warunki to jak tajfun ale daje radę. Musi ostro zasuwać płetwami.  Odłóż sobie kasę na dobry cyrkulator, schowaj do koperty i w razie kłopotów szybko coś zamówisz Ide spać
    • Te dwa kubełki spokojnie powinny Ci wystarczyć do 375. W Aquaela bym się nie bawił, szkoda miejsca w baniaku i szpeciłby cały wystrój. Jeżeli uda Ci się odpowiednio ustawić wyloty z tych kubełków (zamiatanie odchodów z dna i ruch tafli wody) to falownika nie będziesz musiał mieć, ale to już wyjdzie w praniu, szybko, albo po pewnym czasie, jak pyski urosną i będą więcej trawić. 🙂 Falownik możesz dokupić w każdym momencie.
    • To może ja jeszcze wtrącę swoje trzy grosze chociaż doświadczenie z osób wypowiadających się chyba mam najmniejsze… 😉 W mojej opinii bycie świadkiem procesu dorastania młodych, wybarwiania i tworzenia się hierarchii jest bardzo ekscytujące i fajnie coś takiego przeżyć. Obserwacja jak w ciągu kilku miesięcy z 3/4 cm rybki wyrasta dumny 8/9 cm samiec dominujący  o rozłożystych płetwach, pięknych kolorach i wzorach dostarcza dużo radości.    Skoro zdecydowałeś się na Labeotropheusa to z tego co kojarzę u niektórych gatunków od narybku  wiadomo co jest samcem, a co samicą, wiec tutaj kwestia układu byłaby wyjaśniona.  To samo dotyczy też Metriaclimy, która odrzuciłeś chyba poprzez brak dostępności w TanMal, jeśli by się pojawiła to masz drugi gatunek z już gotowym układem.  W jednym i drugim przypadku szedłbym w układ 2/6 czyli 8 sztuk.    Przy „Maingano” to loteria, więc 8-10 sztuk. Chindongo Saulosi to specyficzny gatunek i tak jak już koledzy wspominali chyba nie ma przypadku żeby ktoś miał więcej lub tyle samo samic jak i samców, zawsze jest to na korzyść samców i to ze znaczną przewagą. Dlatego sugerowałbym zakup minimum 12 sztuk z czego masz szanse uzyskać 4-5 samic. Kolejna kwestią jest fakt, że Saulosi byłby najsłabszym pyskiem w Twoim baniaku i przy wzięciu 4 gatunków proces wybarwiania samców mógłby być opóźniony (mam to u siebie i kilka osób ma podobnie). Podsumowując,  ja zdecydowałbym się na młode ryby, a później zrobił redukcje, która wydaje mi się jest łatwiejsza (sprzedaż czy choćby oddanie za darmo) niż szukanie dorosłych samic i ich wprowadzanie do dorosłej obsady o ukształtowanej hierarchii i bardziej atrakcyjne od zakupu dorosłych ryb zwłaszcza, że to Twoje początki w Malawii. Mówię to jako młody adept malawistyki i jest duże prawdopodobieństwo, że za pare lat zrobiłbym inaczej. 😁  
    • Zbędne jak pisałem wcześniej.
    • @Dominikaa21 rozumiem, że chciałaś wyjaśnić Andrzejowi jakie akwarium zakladasz i wystarczy. Tu rozmawiamy o podmianie i uzdatniaczu. Nie chcę żeby wywiązała się dyskusja na temat Twojej filtracji, obsady itd... i od razu ją ucinam w tym momencie. Na te tematy możesz dyskutować w innych, odpowiednich działach. 
    • Pomijając preferencje żywnościowe ( Yellow wszystko ze wskazaniem na mięso a Saulosi roślinożerne) będziesz miała bardzo żółto.  Bawet 1 czy dwa samce  Saulosi tego nie zmienią.  
    • Akwa przed założeniem jeszcze gdyż najpierw porządnie się przygotowuje w planach pyszczaki yellow oraz saulosi . Najpierw po 10szt potem redukcja. Biotop piach kamienie . Filtry aquaela 2000 mechanik i 2000aquael biologiczny z przefiltrem plus ceramika ale zastanawiam się nad grysem koralowym do tego grzałka 300 aquaela Platinum tak się zbiegło ze ta marka 🙈😅 z odmulaczy do piasku mam problem bo ponoć zawsze zasysają ten piach i potem są braki w akwa . Mam nadzieję że na początek taka filtracja starczy, nie planuje przerybienia i docelowo 12szt rybek na 300l chyba nie będzie za dużo?  oraz falownik pewnie jakiś też dam albo napowietrzacze . 
    • Tam korpus jest na 1/4 cala . Czyli lipa. Pewnie można dokupić jakieś redukcje ale szkoda fatygi. 
    • Wiem, wiem ale w tym miejscu niema miejsca na większe ,myślę że w przyszłości po prostu będzie drugi projekt non mbuna i będę miał dwa 😉
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.