Skocz do zawartości

Pierwsze Malawi 112l - 160l


Majkel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Na początku chciałbym się przywitać. Jestem amatorem i jak widać jako pierwsze akwarium w życiu wybrałem biotop Malawi. Na pewno będzie mi trudno na początku, ale mam nadzieje że się jakoś uda.

Wybór był prosty- żona (ja też) nie chce mieć w domu akwarium z roślinami- głównie ze względów estetycznych. Po przewertowaniu stron internetowych wybór padł na to forum, duży wpływ miały częste bardzo rzeczowe porady i odpowiedzi.

Jest wersja pierwszego zestawu obawiam się tylko czy niezbyt pochopnie i tu bardzo proszę o opinie co wymienić lub dołożyć a co może zostać i czy taki zestaw na początek jest ok?:


1.Zbiornik niestety mały bo 112l: 80x35x40 zestaw gotowy z matą na spód i gotową klapą:

http://allegro.pl/akwarium-112l-pokrywa-czarna-prosta-gratisy-i1664389244.html


Tło: wiem, że ma być ciemne i najlepiej strukturalne. Wybór padł na to:

http://allegro.pl/tlo-dekoracyjne-do-akwarium-80x35-super-efekt-i1660971620.html


2. Filtr:

Ze względów na ograniczenia w litrażu i ograniczania miejsca chcę zrezygnować z filtra wewnętrznego (ale wymaga to doczytania czy zastosować tylko zewnętrzny):


Wewnętrzny (opcjonalnie): http://allegro.pl/aquaszut-senior-750-bukowno-k-olkusza-i1673304044.html


Zewnętrzny:

JBL Cristal Profi e700: http://allegro.pl/filtr-jbl-cristal-profi-e700-mega-zestaw-hit-i1664816700.html

– planuję zrezygnować z węgla aktywnego i włożyć gąbkę. Doradca w sklepie zoo.. doradził, że węgiel aktywny trzeba co najmniej raz w miesiącu wymieniać, a zaniechanie wymiany ma negatywne skutki na wodę. Bredził?


3. Podłoże i dekoracja:


Styropian tu nie wiem czy na cale dno akwarium czy tylko kawałki pod kamienie.

Na styropian skały:



a) Wapień filipiński- biały http://allegro.pl/wapien-filipinski-do-akwarium-najtaniej-na-allegro-i1666303937.html

lub

B) Piaskowiec czerwony: http://allegro.pl/piaskowiec-czerwony-wyjatkowy-kamien-naturalny-i1670706016.html