Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zdecydowanie lepsze są z odpowietrznikiem.

Poza tym ja kupowałem najtańsze i spoko dają radę - i odpowietrznik jest :-)

Na co zwracać uwagę przy kupnie.... no na średnicę wlotu i wylotu, no i czy mocowanie i klucz są dołączone do zestawu.


Odpowietrzniki w korpusach przed pompa nie maja sensu bo z powodu powstajacego tam podcisnienia korpus bedzie zasysal powietrze a nie wypychal. Za pompa jak najbardziej potrzebne. Moje korpusy ustm z odpowietrznikiem na sprężynce potrafily same sie odblokowac i zaczac zasysac powietrze kiedy wklad sie zabrudził, czego efekfem byla sodówka w akarium, glosna praca pompy i jej slaba wydajność

Opublikowano
Moje korpusy ustm z odpowietrznikiem na sprężynce potrafily same sie odblokowac i zaczac zasysac powietrze kiedy wklad sie zabrudził, czego efekfem byla sodówka w akarium, glosna praca pompy i jej slaba wydajność

Bardzo przydatna informacja (nie przypuszczałbym że może się tak "zassać" :? ), a na marginesie ciekawy wskaźnik zabrudzenia wkładów :wink:

Opublikowano

Ważna i wygodna rzecz to to żeby ta niebieska nakrętka była osobną częścią narurowca, a nie jednolitą bryłą, pomaga to przy zakładaniu nowego filtra no i nie potrzebuje tyle miejsca na odkręcenie filtra.

Opublikowano

Ja mam korpus z odpowietrznikiem przed pompa i trzy za pompa i jeszcze zaden nigdy sie sam nie zaczal zapowietrzac. Probowalem kiedys jak dlugo uklad by sie odpowietrzal bez ingerencji - tzn bez przyciskania odpowietrznikow i po 5 godzinach nadal powietrze bylo w ukladzie. Z odpowietrznikiem zajmuje to kilka sakund.

Yaro co do tej integralnej czesci - wszystko zalezy od tego jak masz ustawione korpusy - jezeli jest tak jak u mnie czyli jeden obok drugiego to wlasnie w tym miejscu jest ich najwieksza szerokosc i ze wzgledu na oszczednosc miejsca staramy sie je umiejscowic jak najblizej siebie - przy 3 korpusach nie odkrecisz nakretki trgo srodkowego, a lapiac za korpus na dole gdzie jest wezszy odkrecimy bez problemu.

Opublikowano
Ja mam korpus z odpowietrznikiem przed pompa i trzy za pompa i jeszcze zaden nigdy sie sam nie zaczal zapowietrzac. Probowalem kiedys jak dlugo uklad by sie odpowietrzal bez ingerencji - tzn bez przyciskania odpowietrznikow i po 5 godzinach nadal powietrze bylo w ukladzie.

A nie masz czasami jakiejś głowicy na wlocie do instalacji zainstalowanej która ci dodatkowo pcha wode?

Bo to by było bardzo dziwne i musze przyznać że tego nie ogarniam gdyby odpowietrznik spełnił swoją rolę w momencie gdy w korpusie masz podcisnienie.

Za pompą oczywiście odpowietrzniki działaja.

Opublikowano

Ja również mam wszystkie korpusy z odpowietrznikami,w jednym akwa z przyciskiem a w drugim na śrubki.Działa wszystko dobrze.Przy wymianie wkładów wystarczy odpowietrzyć i korpusy ładnie się zalewają.

Opublikowano

Mam go w jednym z akwarii.Korpus jak to korpus,dobry i tyle.Natomiast jako wadę uważam odpowietrznik w postaci śrubki.Jest to mało poręczne i gdy za dużo się odkręci woda "sika" na wszystkie strony.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.