Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano


widzę jeden kłopot w wyjeżdżaniu sumpa - otóż odpływ wody do kanalizy - bo reszta może być na miękkich wężach więc ok - z odpływem może być największy kłopot :wink:



Lewa strona szafki będzie zablokowana wobec powyższego jedyne co mogę zrobić na sztwno to od kanalizy przejechać za baniakiem i wózkiem zwykłą PCV-ką na prawą stronę i prawą stronę zagospodarować w przelew. Podobnie mogę uczynić z zasileniem wodą. Zresztą będę musiałbo kranik w ścianie będzie słabo dostępny więc przydałby sie jeszcze jeden. Przeniesienie zarówno zasilania jak i odpływu do kanalizy na sumpem i wózkiem pozwoliłoby chyba na zresygnowaniez elastycznych łącz bo na leżąco poodkręcałbym wszystko, jednak z łaczem jakimiś elastycznymi wężami byłoby fajniej. Pozostaje jeszcze jednak problem pozbycia sie wody z sumpa bo nie wyjadę nim na pełno. Pofoce trochę wieczorkiem to lepiej to zobrazuje :D

Opublikowano
Ja bym spróbował z syfonem w podłodze. Zakładam, że odpływ do kanalizacji jest w podłodze pod planowana wanienką. Imho wystarczy, aby odpływ 'jeżdżącego sumpa' skierowany był w do dołu w okolice syfonu zakończonego u góry szerokim lejkiem. Należy dobrze zaplanować umiejscowienie odpływu w podłodze i wylewki na sumpie. Syfon w podłodze zabezpieczy salon przed 'zapachami z kanalizacji' przy takim 'otwartym' podłączenie sumpa do kanalizacji.

Można inaczej - dla komfortu - bo nie każdy lubi szum przelewającej się wody - wylewkę przy sumpie zrobić z 'harmonijki' (np. od syfonu do umywalek czy zlewozmywaków) tak, aby wchodziła do syfonu (izolacja zapachowa) na wcisk. Przed 'wyjazdem' można takie elastyczne połączenie swobodnie rozłączyć.



Z tego co pamietam odpływ pralek automatycznych czy zmywarek jest tez miękki aż do takiego małego syfonu umieszczonego w odpływie. Czy jednak średnice takich rurek będą bezpieczne i wystarczające. U mnie odpływ jest w ścianie bezpośrednio nad podłogą. W sumie zagłębienie syfonu w posadzce nie będzie problemem bo raz można lekko posadzkę podkuć a dwa już jest tam lekkie zagłebienie. Jednak wykuwać kanalizy ze ściany bym nie chciał bo i tak wchodzi pod podłogę już w ścianie i spadek byłby wystaczający.


Odpływ nie musi być na sztywno - można użyć węża strażackiego, ewentualnie węża z rusztowaniem drucianym.Trzeba by go tylko dostatecznie głęboko wepchnąć do studzienki aby się przy wysuwaniu sumpa nie ewakuował.


Co rozumiesz przez wąż strażacki ? To duże z sikawką na końcu to spora średnica :wink: . Nie buchne raczej tego ze straży :lol: czy to jest do zakupienia ?

Opublikowano

Wszystko jest do kupienia. I w rolkach i na metry. Są też specjalne węże wzmacniane drutem (coś jak wąż do odkurzacza) które się bardzo ładnie wyginają w dowolną stronę. Zresztą jeżeli pasowałaby średnica (ok 30mm) to nawet wąż do odkurzacza można kupić na metry.


przykładowa rurka która mogłaby Ci podpasować: http://www.wodkaneko.pl/productItemBranch.aspx?tab=product&br=5222&pg=16&pk=18646

Opublikowano

w Castoramie znajdziesz szereg węży, dla których znajdziesz zastosowanie odpowiadające twoim potrzebom.

Opublikowano

Z tego co pamietam odpływ pralek automatycznych czy zmywarek jest tez miękki aż do takiego małego syfonu umieszczonego w odpływie. Czy jednak średnice takich rurek będą bezpieczne i wystarczające. U mnie odpływ jest w ścianie bezpośrednio nad podłogą. W sumie zagłębienie syfonu w posadzce nie będzie problemem bo raz można lekko posadzkę podkuć a dwa już jest tam lekkie zagłebienie. Jednak wykuwać kanalizy ze ściany bym nie chciał bo i tak wchodzi pod podłogę już w ścianie i spadek byłby wystaczający.


Nie napisałeś, że masz już odpływ w ścianie. To zmienia postać rzeczy. W takim przypadku zamontowałbym ruchome kolanko kanalizacyjne. Przy wyjeżdżaniu wózka z sumpem, ramię wylewki przekręcałoby się do przodu. Można swobodnie wyjąć i włożyć wąż wylewki. Dzięki temu sam wąż wylewki byłby krótszy a przez sztywne ramię wylewki "łatwiej by się układał" podczas ruchu rumpa. Co do średnicy odpływu - mam odpływ fi 30mm. W zupełności wystarcza. Nie mam żadnego wybijania wody przy podmianach. Używam węża 3/4" (pewnie tak jak większość). Nawet jak 'szarpnę wężem podczas manewrowania' tez wąż zamiast 'wyskoczyć' z odpływu pozostaje na miejscu, bo rurka wylewki swobodnie przekręci się. Fotki mogę podesłać.

Dla mnie umiejscowienie syfonu w podłodze ma jeszcze jedno ważne zadanie. Przy zachowaniu nawet minimalnego spadku masz możność odprowadzenia wody z podłogi po 'wanienką' do kanalizacji. Gdy coś się stało (tfu, tfu) np. z rozszczelnieniem lub innym 'niekontrolowanym' wydostaniem się wody z obiegu, to woda zamiast rozlać się po salonie grawitacyjnie wlewa się do kanalizacji.

Opublikowano

Na zdjęciach (sorki za jakość) widać ramię wylewki z rurki PCV 32mm (przepraszam wcześniej podałem 30).

Aby obrócić wylewkę do poziomu może wystarczyłoby zwykłe kolanko 32/90. Dzięki kolanku 32/0-90 mamy przyłącze ruchome nie tylko w jednej płaszczyźnie.

Mimo 'komfortu' przy podmianie wody muszę jednak trochę uważać z tym 'szarpaniem węża'. Raz zdarzyło mi się, że pod jego ciężarem (węża) wylewka obróciła się do pozycji 'poniżej poziomu' i miałem deko wody na podłodze. :) Ale tutaj, w przypadku wanienki Harisimiego, takie ruchome przyłącze nie będzie obarczone współpracą z wężem długości 5m. Długość wylewki (jeśli takowa będzie użyta) powinna być uzależniona od wybranego rozwiązania o czym oczywiście decyduje 'inwestor'. :wink:

post-7177-14695712830686_thumb.jpg

post-7177-14695712831016_thumb.jpg

post-7177-14695712831233_thumb.jpg

Opublikowano

Na razie oglądam i myślę ;) ruchome kolanko to na pewno pomysł ale opcja z przeniesieniem wszystkiego na łatwo dostępną stronę to też rozwiązanie. Zwłaszcza że z tyłu będzie sporo miejsca a i jest suporex do przyszpilenia instalacji.


To zostawiam do wymyślenia a teraz następna rzecz.

Sump 35 cm nie będzie za niski ? Planuje wymiar 110 cm x 70 cm x 35 cm.


Co poradzicie w kwestii mojego pomysłu na zewnętrzną filtracje mechaniczną np narurowce, co miałoby to pociągnąc. Projekt byłby taki, że przebiłbym się wężami( rurkami) do będącej obok akwa kotłowni i tam bym zmontował taki zestaw. Co musiałoby napędzać przepływ ? W akwa zostałby tylko wlew i wylew. W kotłowni cały bajzel ;)

Opublikowano
Co poradzicie w kwestii mojego pomysłu na zewnętrzną filtracje mechaniczną np narurowce, co miałoby to pociągnąc. Projekt byłby taki, że przebiłbym się wężami( rurkami) do będącej obok akwa kotłowni i tam bym zmontował taki zestaw. Co musiałoby napędzać przepływ ? W akwa zostałby tylko wlew i wylew. W kotłowni cały bajzel ;)

Do napędu sprawdzona opcja to pompy C.O.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.