Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc w dobraniu obsady na nowy baniak który będę stawiał w najbliższym czasie. Baniak o wymiarach 200x40x50 lub 250x40x45(może też być 40x40)


Podstawowa obsada która miała by być:


Cynotilapia Afra Red Top Likoma

Pseudotropheus Saulosi

Labidochromis Hongi Red Top

Pseudotropheus Demasonsi

Pseudotropheus Flavus


W jakich ilościach? I czy mogła by być taka gromadka dość agresywnych?


W ostateczności jak by coś miało odpaść to coś z tych pysiów bym dał:


Maylandia Msobo Magunga

Lodotropheus Sprengerae Rdzawy

Labidochromis Caeruleus Yellow

Maylandia Red-Red


Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedzi

Opublikowano

najlepiej zbiornik 250x50x50 ewentualnie 200x50x50

dobieraj obsade pod wzgledem diety ja bym dal do 200x50x50 obsade roslinozerna ;L.hongi ,P.demasoni,m.msobo magunga,M. zebra chilumba, P.acei

demasoni kup 20 sztuk reszte po 8-10

lub do 250x50x50 m.red-red ,c.afra,l.yellow,m.maingano dodatkowo wsadzilbym aulonocare jacobfreibergi i jakiegos drapieznika do kontrolowania przyrostu narybku mi najbardziej podoba sie nimbochromis fuscotaeniatus.

Opublikowano
Proszę o pomoc w dobraniu obsady na nowy baniak który będę stawiał w najbliższym czasie. Baniak o wymiarach 200x40x50 lub 250x40x45(może też być 40x40)


Podstawowa obsada która miała by być:


Cynotilapia Afra Red Top Likoma

Pseudotropheus Saulosi

Labidochromis Hongi Red Top

Pseudotropheus Demasonsi

Pseudotropheus Flavus


W jakich ilościach? I czy mogła by być taka gromadka dość agresywnych?


W ostateczności jak by coś miało odpaść to coś z tych pysiów bym dał:


Maylandia Msobo Magunga

Lodotropheus Sprengerae Rdzawy

Labidochromis Caeruleus Yellow

Maylandia Red-Red


Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedzi



Z doswiadczenia: nie polecam początkującym akwarystom-malawistom afry red top likoma ,

z tego względu , żę jest bardzo wrażliwa na parametry wody i wzrasta znacznie jej agresja.

Opublikowano

dzięki za odp.

więc widział bym to tak

L.hongi 2+4, P.demasoni 10szt, P. flavs 5-8szt.(koniecznie:)

M. zebra chilumba ?szt, tylko gdzie ja tą zebrę dostane:/


a zamiast m.msobo magunga dał bym P. saulosi 8szt. ?

albo P. Elongatus Mpanga?



tak na marginesie to jakieś ok 5 dobrych jestem w temacie.

Opublikowano

Gratuluję gustu w kwestii jamnikowego akwarium :) Mi też się taki epodobają, planuje u siebie 280x40x40 ale muszę małżonkę przekonać :) Ryby będą się dobrze czuły w takim długim, bardzo dużo miejsca do pływania. Wysokość akwarium jest im obojętna, liczy się długość i szerokość.

Jak się już orientowałem problemem jest duży koszt szkła i oprawy na świetlówki. Problemem tez będzie cyrkulacja wody.

Opublikowano
]Gratuluję gustu w kwestii jamnikowego akwarium :) Mi też się taki epodobają, planuje u siebie 280x40x40 ale muszę małżonkę przekonać :) Ryby będą się dobrze czuły w takim długim, bardzo dużo miejsca do pływania. Wysokość akwarium jest im obojętna, liczy się długość i szerokość.

Jak się już orientowałem problemem jest duży koszt szkła i oprawy na świetlówki. Problemem tez będzie cyrkulacja wody.



:) szkło jeszcze ujdzie w kosztach. jeśli chodzi o cyrkulację to plan mam taki że jedna strona pcha druga odbiera.

a co do obsady podrzucisz jakieś info?

Opublikowano

ok na razie będą:


P. Demasonsi

L. Hongi Red Top

C. Afra Red Top Likoma

M. Msobo Magunga


I chciał bym M. Zebra Chilumba

ale wie ktoś jak i gdzie można kupić?


A później może coś z:

P. red red, yellow, Elongatus Mpanga, p. saulosi?


Będzie git?

Opublikowano
ok na razie będą:


P. Demasonsi

L. Hongi Red Top

C. Afra Red Top Likoma

M. Msobo Magunga


I chciał bym M. Zebra Chilumba

ale wie ktoś jak i gdzie można kupić?


A później może coś z:

P. red red, yellow, Elongatus Mpanga, p. saulosi?


Będzie git?



Nie C.afra nie pasuje zywieniowo jezeli juz to:

P. Demasonsi

L. Hongi Red Top

M. Msobo Magunga

M. Zebra Chilumba

Do tego zestawu dodalbym P.acei ewentualnie reda,chociaz samice zlewaly by sie z magunga.

Zdawac trzeba sobie rowniez sprawe z tego ze u afry,hong, chilumby,mpangi tylko samce sa ladne wiec 2 gatunki z szarymi samicami to max,no chyba ze chcesz miec szaro-buro w zbiorniku.

Saulosi odradzam ze wzgledu na podobienstwo samcow do demasoni i troche innych preferencji zywieniowych.


P.s Chilumbe na sell mial Kisior pw do niego

Opublikowano

Ja bym się tak bardzo nie rozpędzał w ilości dobieranych gatunków. Ten zbiornik pomimo dość sporej długości to 400-450l. A właśnie przy takiej długości, aż się prosi o stadko Pseudotropheus acei. Do tego grupka demasoni i redy. Myślę, że na początek byłoby ok.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.