Skocz do zawartości

Jaki zbiornik do szafki (DIY) 170x100x60


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Swoj baniak tez robilem w 90% sam wiec w razie czego chetnie Ci pomoge. Mam tylko taka uwaga na poczatek. Pamietaj ze robienie wszystkiego samemu jest fajne i zwykle tansze. A na pewno jest kupa zabawy :)

Jesli jednak zaczynasz wchodzic w wymiary nie standardowe - bo takie odnioslem wrazenie ze chesz robic - wtedy moga pojawic sie problemy i gwaltowny wzrost kosztow. Szczegolnie jesli bedziesz chcial dokupic cos gotowego, a nie robic home-made.


Pisze to tak apropos wymiarow baniaka. Bo ja przy zakladaniu - szczerze mowiac - nie potrafilem zracjonalizowac wydania 2-3x wiecej na zbiornik 10-20% wiekszy od najblizszego standardu.. :)

Opublikowano

Po przeczytaniu dwoch ksiazek miedzy innymi Malawi piekno i pasja, orzekam co nastepuje:):

1. Baniak 160x50x50

2. Filtracja: 1xkubelkowy biologiczny, 2x kaskadowe (nie chce pakowac gabek do srodka bo trzeba bedzie je maskowac), filtr uv

3. Obsada: 7x LABIDOCHROMIS CAERULEUS, 7x PSEUDOTROPHEUS ELONGATUS (GRANATOWY Z BLEKITNYMI PASAMI), 2X (za to wszyscy mnie tu znienawidza) ANCISTRUS DOLICHOPTERUS (przepraszam was ale uwielbiam te osobniki)


Jak pakuje sie w jakas mine to prosze o sugestie.


filtracje dobiera sie pod katem planowanej obsady i pojemności akawarium netto. Najlepszym rozwiązaniem na początek bedzie zewnętrzny biolog + silna głowica (2000-3000 l/h)+ cyrkulator (3000-6000 l/h). Powinieneś się zmieścić w 600-700 złotych.



bylbym wdzieczny za rozwiniecie tematu

Opublikowano

a powiedz co ci da kaskada ? nic? szkoda kasy. imo jeżeli biologie chcesz oprzeć na kubełku, to warto o mechanika zadbać. Cyrkulator to taki wiatrak, który spycha gówna w kierunku filtra wew. UV odpusc - te najtańsze są hłytem marketingowym.

kup atmna i jvp jako cyrk., i bedzie idealnie :)

Opublikowano
7x PSEUDOTROPHEUS ELONGATUS (GRANATOWY Z BLEKITNYMI PASAMI)


A dokładnie to jaki elongatus,bo jest ich kilka o takim ubarwieniu.

Zbrojniki sobie daruj...jak tak bardzo ci się podobają to stwórz im biotop w osobnym zbiorniku.

Opublikowano
imo jeżeli biologie chcesz oprzeć na kubełku, to warto o mechanika zadbać.


co bys(cie) polecil(i)?

Bylbym wdzieczny za optymalne rozwiazanie do akwa 400l (biolog + mechaniki + cyrkulator) jestem zielony w tych sprawach i mam metlik w glowie.

Opublikowano

Do yello dodałbym jakąś afrę np. Cynotilapia afra Jalo Reef, przynajmniej nie będziesz miał problemów z dietą.

Co do filtracji to już dostałeś odpowiedź a co to za filtry dowiesz się wpisując nazwy w google :wink:

a powiedz co ci da kaskada ? nic? szkoda kasy. imo jeżeli biologie chcesz oprzeć na kubełku, to warto o mechanika zadbać. Cyrkulator to taki wiatrak, który spycha gówna w kierunku filtra wew. UV odpusc - te najtańsze są hłytem marketingowym.

kup atmna i jvp jako cyrk., i bedzie idealnie :)

Opublikowano

1.Kup maksymalny filtr kubełkowy na jaki cie stać, bo jak sądzę nie będziesz robił własnej filtracji .

2.Pompy cyrkulacyjne dobiera się w zależności od POTRZEB,a nie na zaś, więc nie wiadomo czy w ogóle będą potrzebne,a jeśli już to ile.

Więc z tym spokojnie, dokupisz sobie później w miarę potrzeb.

3.Potrzebny ci będzie denitrator jako część składowa filtracji.Zrobisz to sobie na bajpasie z wyjścia filtra głównego (najprostsza metoda).


Wszelkie filtry kaskadowe odpadają w rozważaniach, one nadają się wyłącznie do małych zbiorników.

Przy takiej pojemności jaką masz (wybrałeś) trzeba zainstalować dobry filtr,a nie "gadżet", np. do takiej pojemności rozważania w kwestii filtru kubełkowego zaczynają się od poziomu filtrów średnich,a wiec nie najmniejszych kubełkowych jakie można kupić.


Jeszcze jedna sprawa o której nie wspomniano : rozważ instalacje zbiornika do podmian okresowych, 20-30% z takiej pojemności to już jest odczuwalna wielkościowo litraż i gdzieś to trzeba zgromadzić/trzymać na czas (minimum 24h przed podmianą, no chyba że masz dojście do naturalnego źródła podziemnego o dobrych parametrach do malawi).


Nie ma rozdzielenia między filtracją mechaniczną i biologiczną (w tradycyjnym rozważaniu) , to jest załatwiane w jednym cyklu, no chyba że mówimy o denitratorze.

Opublikowano

Z punktem 1 się zgodzę (jeśli ma się kasę na duży :) ) Co do 2 to przy długości 160 i mbunie (lubi sporo kamieni) cyrkulator się sprawdzi, no chyba że lubisz kupska na dnie :wink:. Denitrator to przydatny sprzęt ale czy niezbędny? Większość osób go nie stosuje i problemów nie ma.

Opublikowano

Deni .. drak, skoro nie znamy stezenia no3, zapytam dlaczego.. jezeli tak nadal utrzymujesz, to czy dla kolegi nie lepsza bedzie hydroponika? Sam wiesz jak jest z odpaleniem denitratora. Jako wew polecam at-203, jako biolog-dowolny fluval. U mnie 450l, akwa stabilne bylo na 4 l.keramzytu- wiec stwierdzenie "jak najwiekszy na jaki cie stac" uwazam za nietrafione. Wiec nie zawsze sprawdza sie "im wiecej tym lepiej". Drak, zgodzisz sie ?

Cyrkulator-swietna rzecz, nie wyobrazam sobie "czystego"akwa bez niego.

Opublikowano

Do Malawi i Tanganiki denitrator jest niezbędny.

A dlaczego, to już wynika ze specyfiki biotopu.


Cyrkulatory powinno się dobierac do konfiguracji przeszkód (skałek,kamieni) w akwarium, ponieważ to sprawa ściśle indywidualna wiec trudno tu komuś zalecać ilośc i rodzaj (to niemożliwe zdalnie)j, każdy dobierze sobie sam.

Dla porównania : w środowisku ryb koralowych cyrkulatory są niezbędne, i to również wynika z biotopu i to niezależnie czy akurat mają czy nie mają zdmuchiwać nieczystości gdzieś tam.

Nie ma rozwiązań w pełni uniwersalnych, każdy biotop należy rozpatrywać oddzielnie,zatem warto poczytać jakie środowisko staramy się odwzorować,a co za tym idzie czym ono się charakteryzuje.


"Największy na jaki cie stać" pisze z praktyki, a nie z teori jak rzekomo coś tam powinno wyglądac, co sprowadza sie zawsze do kupna...i tu pojawia się pytanie jaki i tka w kółko macieju.

400L to poziom średni i duży.

Nie sądze aby kolega (autor tematu) chciął ruszyć w prace ręczne i samemu sobie robić całą filtracje.

No chyba że się w tej ocenie mylę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zestaw jest ok, dorzuciłbym do tego yellow i kilka maingano. Oprócz fire fish można też dorzucić te aulonocary łaciate OB i scieanochromis fryeri. Biorąc Twoje i moje propozycje razem to by wyszło 9 gatunków, ilości sztuk w poszczególnych gatunkach zależą od Twoich preferencji kolorystycznych, przykładowo jeśli ma być więcej jasnych jaskrawych kolorów to więcej sztuk brać yellow, red red, fire fish i OB a reszta w mniejszych ilościach jako dodatek innych barw lub odwrotnie jeśli preferujesz inne barwy w przewadze lub ma być wszystkiego po trochę.
    • A taki zestaw: po 10 sztuk młodych ryb: Acei, Red Red, Złocisty, Mpanga no i bardzo chciałem Fire Fish - popilnuje mi zarybienie 
    • Co do obsady to Twoje akwarium nadaje się dla wszystkich pyszczakow z zastrzeżeniem żeby nie mieszać największych drapieżnych z mniejszymi gatunkami i najdelikatniejszych z tymi " normalnymi". Wybierz te które się najbardziej podobają zwracając uwagę na kolor samic bo u niektórych gatunków samice są szare lub brązowe.
    • Witam wszystkich To będzie moje pierwsze akwarium w tym klimacie. 220x70x70 powstaje  w chwili obecnej w Sea Garden - termin realizacji  końcówka sierpnia. Przednia i lewa szyba opti, komin z 4 otworami czarny plus czarna szyba. Całość zabudowana czarnym lacobelem. Do filtracji mam 2 kubełki  - Aquel Ultramax 2000 oraz chińczyk SunSun hw-304. Akwarium będzie umieszczone w narożniku salonu na południowej ścianie - brak bezpośredniego oświetlenia słonecznego przez cały dzień. Dekorację spróbuję na początek wykonać sam - zakupiłem 25kg Ceresita cr 65 i od jutra ruszam z ,,produkcją,,  :). To będzie moje 3 akwarium - mam jedno 190x60x60 oraz 120x50x50 które zapełnione są pielęgnicami różnego rodzaju :). To akwarium ma pełnić rolę dekoracyjną. I tu moje pytanie - jak obsada będzie najlepsza do tego ,,zadania,,?  Wodę z wodociągów mam bardzo twardą - na wejściu do domu mam zmiękczacz oraz filtrację zakończoną filtrem węglowym. Dodatkowo mam RO. Więc raczej z wodą i jej parametrami nie powinno być problemu.
    • Tak zadałeś ogólne pytanie, że nic Ci nie podpowiemy. Warto posiadać chociaż minimalną wiedzę o akwarystyce zanim kupi się ryby. To temat tak szeroko opisywany na tym forum i wielu innych, że można napisać nie jedną książkę, zresztą nie jedną napisano. My nawet nie wiemy, czy Ty chcesz posiadać akwarium z naszym biotopem czy jakiekolwiek inne.
    • Witam wszystkich. Minął rok od ostatniego wpisu, więc mała aktualizacja życia w zbiorniku… Delikatnie pozmieniałem układ kamieni i skałek (jedną podwiesiłem). Zmodyfikowałem też oświetlenie a właściwie zrobiłem nowe na bazie modułów led i sterownika led dimmer. Najwięcej zmian dokonało się w zakresie filtracji, w sumie to nie tyle zmian, co czynności. Wysoki poziom wody w modułach utrzymywał się przez około 3 miesiące po czym spadał licząc od górnej krawędzi o ok. 4cm. W każdym module wywierciłem po jednym otworze i zmniejszyłem rozmiar gąbek (tzn. pociąłem je na mniejsze kawałki), co wydłużyło w/w okres do pół roku. Tak więc w moim przypadku filtracja w modułach nie jest całkowicie bezobsługowa😊 Co do klarowności wody, przez dłuższy czas szału nie było. Skleiłem więc z pcv dodatkowy filtr na bazie arkusza gąbki ppi 45 o wym. 30x50 cm i pompy jebao. Miało być na próbę a działa już pół roku i póki co przejrzystość wody dla mnie jest ok. Co do obsady nic się nie zmieniło oprócz tego, że dokupiłem 3 szt. L. C. Yellow, bo kilka niestety wcześniej padło. Ryby urosły, są zdrowe, podchodzą do tarła. Ogólnie jest spokój bez agresji, poza nielicznymi, krótkimi i widowiskowymi starciami pyskami. Poniżej kilka fotek i filmik… VID_20250712_215332.mp4    
    • Witam wszystkich. Zaczynam dopiero swoją przygodę  akwarystyka, to moje powyżej akwarium Juwel Vision 450. Chciałbym kupić do tego ledy żeby ryby się przyzwoicie prezentowały i rośliny też dobrze rosły. Nie mam kompletnie pojęcia na co się zdecydować. Może ktoś doradzić coś
    • No tak masz racje tylko ja się pytałem nie pod kątem czy mnie się podoba tylko żeby ryby się nie płoszyły. Ale sprawa już się rozwiązała i tak od tygodnia jak pale tylko jedną 30 watową tube led to ryby się uspokoiły. Także jest ok.
    • Co kto lubi, dla jednych dobrze doświetlone akwarium jest lepsze od słabo oświetlonego, dla innych odwrotnie. Kolor podłoża, dekoracji, odległość źródła światła od tafli, kolor, kąt padania też będą miały znaczenie.  Ja osobiście lubię jak oświetlenie jest punktowe/nierównomierne. Można wtedy stworzyć strefy mocno oświetlone i bardzo słabo oświetlone, daje to ciekawy efekt. Nie da się na Twoje pytanie odpowiedzieć jednoznacznie.
    • Do tej pory miałem belke oświetleniową 48 wat led ale po tym jak kot chciał się "kąpać" (dosłownie) w akwarium to musiałem zainwestować w pokrywe firmy Aquastel. Pokrywa jest fajna ma dwa mocowania na tube led 30 wat. Jak miałem 2 x 30 wat to ryby były bardzo płochliwe ,uciekały obijały się. Ale jak od dwóch dni mam tylko 30 wat power glass to troche się uspokoiły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.