Jump to content

Palący problem z no3,no2

mm107

Recommended Posts

Witam serdecznie!

Jestem początkującym hodowcą ryb malawi i na starcie popełniłem wielki bład, a mianowicie wpuściłem ryby do niedojrzałego zbiornika.

Jeżeli chodzi o parametry: no3 20mg, no2 1,1 (wiem, zabójcza wartość). Napowietrzam na maksa.

Teraz pytanie do szanownych kolegów/koleżanek:

Polecono mi wymianę do 50% wody w baniaku (przez ostatni tydzień podmieniałem dzień w dzień ok 20%, bez większych róznic w parametrach) i zastosowanie np nitrivec.

Co o tym sądzicie, ewentualnie macie jakieś inne propozycje?

P.S. Zabezpieczę się na wejściu, jako że jestem początkujący w temacie Malawi i niektóre typowe dla forumowiczów nazewnictwo nie jest mi znane, i poproszę Was o przejrzyste odpowiedzi na mój palący problem. ;)

Ile wlałeś nitrivec'u? Parametry (NO2) mogły się nie zmienić bo ten preparat prócz bakterii zawiera również pożywkę, na zmiany trzeba troszkę poczekać. Karmienie ogranicz do minimum i kontroluj parametry.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby dodanie dużej ilości bakterii (ale samych bakterii bez pożywki jaka jest np. w Nitrivecu).

U mnie podczas restartu baniaka cuda zdziałał Prodbio Biodigest.

Wody nie podmieniaj w takich ilościach bo Ci nigdy to akwa nie dojrzeje.

too late..

Właśnie podmieniłem wodę, ogólnie dziękuję za opinie, jutro wybiorę się do zoologicznego po bakterie(rozumiem przez to, że na gąbce do filtra będzie? jeśli nie to proszę o wytłumaczenie o co chodzi) i ewentualnie dopytam się o Prodbio Biodigest, jak pisał Kunta.

Dzięki raz jeszcze za pomoc!

rozumiem przez to, że na gąbce do filtra będzie? jeśli nie to proszę o wytłumaczenie o co chodzi

Zadaj jeszcze raz to pytanie bo nie do końca zrozumiałem - znaczy wcale nie zrozumiałem o co pytasz...