Skocz do zawartości

Start 300L i wysoke parametry.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Tydzień temu przyniosłem od kumpla 5L wody z filtra i wlałem do akwa w piątek przyniosłem jeszcze 10L a w sobotę dolałem 100ml siuśków. podmian nie dokonywałem i firmowych starterów nie używałem.

Testy JBL:

GH 20

KH 13

NO2 0,6 czerwony kolor

NO3 40-50

NH3 brak testu

Test sery:

PH 7,5-8,0

W baniaku nic nie pływa z ryb tylko stoi 30kg piaskowca i ok. 40l żwiru płukanego

Podmienić wodę czy poczekać? czy coś spier...?

Opublikowano

Czy warto kupować test do nh3 bo jak no2 przykładowo zejdzie do "0" to raczej nie powinno być nh3 w baniaku?

Tak na oko to tydzień jeszcze powinno wystarczyć? nie są za wysokie wyniki?

Opublikowano

Witam, jestem początkujący i nie do końca rozumiem zasady cyklu azotowego. 2 dni temu zalałem zbiornik 240 L i wlałem odpowiednią ilość preparatu SERA bio nitrivec, dzisiaj czyli po 48 godzinach zrobiłem testy kropelkowe na NH3 (zoolek) - wyszło mniej więcej pomiędzy 0 i 1, oraz na NO2 JBL - wyszło 0 - jak można zinterpretować te wyniki, czy to możliwe że zbiornik dojrzeje tak szybko, czy też może w ogóle nie wystartował ?

Opublikowano

na razie pracuje ATMAN CF 1000, co do testów to wystarczą mi tylko na NO3 ? - w zasadzie to akwarium jest dojrzałe kiedy NH3 i NO2 są równe 0 a wzrasta gwałtownie NO3 czy nie tak ? czyli wystarczy że wykryję odpowiednio wysoki poziom NO3 co będzie znaczyło że amoniaku i azotanów nie ma - tak mi się przynajmniej wydaje.

Opublikowano
w zasadzie to akwarium jest dojrzałe kiedy NH3 i NO2 są równe 0 a wzrasta gwałtownie NO3 czy nie tak ?