Skocz do zawartości

Długie nitkowate odchody - czy to oznaka choroby ?


Rekomendowane odpowiedzi

Czy zawsze długie nitkowate odchody mogą być przyczyną choroby ? czytam na forum posty i doczytałam tyle że to może być boat ? ale jakie powinny być prawidłowe ? po zgłębieniu wiedzy przypuszczam że mogłam przekarmić swoje pysie ( tłumaczę się że jestem początkującym akwarystą -pierwsze rybki wpuściliśmy ok19.02.2010 ) martwię się czy przez 2tyg.przekarmiania i nowy zbiornik nie będzie jeszcze gorzej bo dzisiaj 1pseudotrpheus socolofi bardzo dziwnie pływał wił się co jakiś czas jak piesek który macha ogonkiem na widok właściciela a przynajmniej tak mi się kojarzy a w końcu wypuściła z pyszczka czy z brzucha pokarm czy coś innego ale to coś natychmiast zjadły inne rybki -jak wcześniej wspominałam mam młode rybki 1,5-5cm czy gdybym teraz przegłodziła 1dzien to by było dobrze ? do tej pory karmiliśmy 2xdziennie tylko chyba za dużo ale zjadały do ok15-20min proszę o radę ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być bloat, ale niekoniecznie. Prawidłowe odchody to takie, które natychmiast odpadają. Napisz koniecznie jakie masz akwarium, obsadę i koniecznie parametry wody, czym karmisz itd. Tutaj większość użytkowników to tęgie głowy więc na pewno ktoś pomoże.


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie :) Bardzo dziękuję za zainteresowanie moim problemem podaję dane o które prosicie - akwarium narożne wromak 70x70x56 190L filtr kubełkowy TetraTec Ex 700 parametry wody sprawdzałam testem JBL NO2-0,5 NO3-25 KH-20 GH-20 PH-8 obsada - labidochromis caeruleus yelow -5szt pseudotropheus acei -5szt aulonocara calico - 5szt metriaclima majomaylandi cobalt -5szt pseudotropheus socolofi albino - 5szt nimbochromis livingstonii - 5szt młodzież 1,5-5cm a karma to płatki malawi tropical - micro wafers hikari - alge waters hikari -spirulina tropical i różne mrożonki mysis szklarka rozwielitka kryl drobny Dzisiaj jest chyba lepiej...pysiu nie wykonuje tych ruchów 2-4 pływały z nitkami 2-3 cm ale cały dzień nie karmiłam moich pysiów Proszę o rady dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO2 dużo za wysokie; odnośnie obsady to do twojego akwa nadaje się tylko 1 gatunek i to z tych mniejszych, ktoś ci dobrał obsadę do akwarium min. 600l :evil: Jeśli nie zrobisz redukcji (jak dla mnie z tych ryb co masz nadaje się Yello) to będą bardzo duże kłopoty :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak hodowca który dobrał obsadę zaznaczył że po naturalnej selekcji chce zabrać pysie które nie będą mogły zostać u mnie tak nam też podobają się yellow :) proszę powiedz czy jest sposób żeby zmniejszyć NO-2 a z tego co poczytałam w KLUBIE to GH i KH jeśli dobrze czytam wyniki też są nie najlepsze !! czy jest sposób żeby poprawić parametry wody ? nie wiem też ile czasu tak naprawdę dojrzewa akwarium ? Dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje akwarium jeszcze nie "dojrzało", czyli nie zamknął się cykl azotowy a wpuszczenie tylu rybek (nawet małych) i przekarmianie spowodowało wzrost NO2 którego bakterie w kuble nie są w stanie przerobić, jest ich jeszcze za mało.

Ja oddałbym wszystkie rybki prócz Yello i dokupił jeszcze z 5 sztuk a jak podrosną to w razie potrzeby zredukujesz nadmiarowe samce (może uda się wielosamcowo). Ograniczył karmienie i ewentualnie dodał jakiś biostarter, najlepiej same bakterie bez pożywki (podobno są takie ale ja nie znam nazw więc może ktoś z forumowiczów podpowie). Dodatkowo zrobiłbym podmianę, tak ok 30% połączoną z odmulaniem dna, na NO2 niewiele pomoże ale pozbędziesz się odchodów i resztek pokarmu.

Pomyśl nad filtrem wewnętrznym do filtracji mechanicznej.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś z forumowiczów podpowie


Podpowiadam - Biodigest Prodbio - świetna sprawa :-)

Co do całej reszty to zgadzam sie z przedmówcami czyli czystki w akwaium - jak najszybciej oddaj wszystko za wyjątkiem Yellowków ii jak cykl się zamknie i parametry ustabilizują dokup jeszcze kilka i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.