Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Istotnie filtr umieszczony przed pompą trzeba będzie częściej czyścić, bo zapchany zmniejszy ilość wody, którą będzie mogła pociągnąć pompa. Ale z drugiej strony cena wkładu aż zachęca, aby raz na 2-3 miesiące sprawdzić, "co w układzie piszczy"


2 filtry PRZED pompą na pewno ją zduszą. Będzie pracować głośno i nieoptymalnie dla siebie, bo będzie mielić wodę w miejscu.

Perez, Sławek, czy Wy nie kombinujecie za mocno czasem... ?

Opublikowano
Perez, Sławek, czy Wy nie kombinujecie za mocno czasem... ?


Po prostu chcę to zrobić raz a porządnie,żeby później nie rozbierać/przerabiać gdyby okazało się coś nie halo.

Opublikowano

Moim zdaniem to połączenie dwóch korpusów szeregowo, z pompa umiejscowioną miedzy nimi, nie jest idealnym rozwiązaniem. Pompa straci na mocy i może głośno pracować. Nie znam się na pompach c.o., ale chyba umieszczenie pompy przed korpusami połączonymi równolegle da lepsze efekty (tłoczenie). Sam mam tak zamontowaną filtrację tylko na pompach Aquabee UP3000. Rozumiem, że ten pierwszy korpus ma chronić pompę, stanowiąc niejako prefiltr, ale wystarczy tylko popracować nad odpowiednim umiejscowieniem wlotu, tak aby zasysał nieczystości nie zasysając przy tym piasku. A jest to możliwe.

Opublikowano

zastosowanie wkładu siatkowego 100mikro tłumi przepływ bardzo nieznacznie, a pompę IMO trzeba zabezpieczyć przed zanieczyszczeniem. Od biedy można założyc prefiltr, albo zrobić w pustym korpusie grit grabera z gąbki albo pleksy, jak się obawiamy spadku przepływu.

Opublikowano

Być może pompy c.o. są bardziej wrażliwe na zanieczyszczenia niż typowe pompy akwarystyczne. Moje pracują bez prefiltrów już prawie rok i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych. Bywa, że w korpusach znajdzie się czasem odrobina piasku, ale częściej znajduję tam narybek, i to żywy.

Opublikowano

Zasysania piachu(w moim przypadku grysu) raczej nie uniknę ponieważ z drugiej strony w kierunku wlotu do narurowca będzie dmuchał cyrkulator.Taj jak pisał mutra ,może by zastosować w pierwszym korpusie wkład siatkowy?

mutra co to ten grit grabera?

Opublikowano

Grit graber to jest coś w rodzaju osadnika. Nie wiem czy ta konstrukcja sprawdzi się w korpusie 10 cali, ale można sprawdzić. Nie montujesz do korpusa wkładu tylko kładziesz na dno np, przycięte rurki pcv (otworami do góry) działa to na tej zasadzie że cięższe zanieczyszczenia typu piasek opadają na dno a obecność rurek zapobiega podrywaniu ich ponownie do góry. Jak napisałem nie znam skuteczności tego rozwiązania w korpusach narurowych - najmniejszy jaki widziałem miał rozmiar sporego garnka ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.