Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie za mocny do tak małego baniaka?U mnie 2217 robi za biologa w 450.Będziesz musiał kupić zawory i go przykręcić.

No właśnie cały czas się nad tym zastanawiam. 2217 to 1000l/h. Kupując 2217+ w zestawie mam dwa zawory i wkład węglowy za 511zł.

To może 2215+ za 380 zł? Tutaj przepływ to 600l/h.

Sprawa jest o tyle skomplikowana, iż baniak 180l to przejściówka. Finalnie pójdzie na Holendra, a Malawi będzie sobie pluskać w 450-600 litrów.

Akwa roślinne powinny mieć (chyba) kubły o większej mocy niż Malawi. Piszę chyba bo jestem zielony w te klocki. Obawiam się, że w roślinnym przepływ 600l/h to trochę mało.

2217 => 1000l/h, pojemność filtra 6,6l, objętość wypełnień 6l,

2215 => 600l/h, pojemność filtra 4,8l, objętość wypełnień 4l.

Może jest ktoś mądry i mi doradzi czy dobrze kombinuję?

Opublikowano

W roślinnych chodzi o to żeby mocny prąd nie niszczył roslin. I w holendrach i w malawi musisz mieć na tyle duży kubeł aby "pociągnał" filtracje biologiczną. Jeżeli planujesz większe akwarium to oczywistym jest, że powinieneś zdecydować się na większy kubeł, jeżeli ma on potem w tym większym akwarium pracować.

Opublikowano
Jeżeli planujesz większe akwarium to oczywistym jest, że powinieneś zdecydować się na większy kubeł, jeżeli ma on potem w tym większym akwarium pracować.

Ten który teraz kupię zostanie już w 180-ce.

Do nowego baniaka będę dobierał kolejny kubełek ;)


Sib, a przemyślałeś sprawę dokładnie? Nie lepiej wziąć'>http://www.eheim.com.pl/product_info.php?cPath=21_26&products_id=756

Nic innego nie robię tylko myślę o kuble. Już mi się to śni po nocach ;) Zastanawiałem się nawet nad Eheim Profesional II 2026. Ale "classic" ma opinię, że jest niezniszczalny. W niem nie ma co się popsuć ;)

Póki nie pójdę do sklepu i nie kupię póty sprawa jest otwarta ;)

Opublikowano

Jeśli ma zostać w 180l to sprawa jest oczywista-2215.Ja mam takowe 2 szt.kupione za 140 i 120zł.używane a śmigają pięknie.Tak jak napisałeś te kubły są nie do zajechania.Im mniej elektroniki tym lepiej.Zalewaniem się nie przejmuj ,tak jak pisałem już w innym temacie -prosto go zalejesz podpinając głowicę,moment i zalany :D

Opublikowano

jak ma zostać (jako biolog) w akwarium 180 w dodatku roślinnym to spokojnie wystarczy ci 2215/2215+. Kupisz go przez neta za 360+przesyłka a za zaoszczędzone pieniądze możesz nam wszystkim postawić piwo :mrgreen:

Opublikowano
jak ma zostać (jako biolog) w akwarium 180 w dodatku roślinnym to spokojnie wystarczy ci 2215/2215+. Kupisz go przez neta za 360+przesyłka a za zaoszczędzone pieniądze możesz nam wszystkim postawić piwo :mrgreen:

No i ok ;) A piwko będziemy mogli wypić np. na Aqua Zoo w Poznaniu ;)

Opublikowano

Facet w sklepie szklił mi żebym jednak kupił 2217 jeżeli docelowo ma on robić za biologa w roślinnym. Tłumaczył to tym, że np. podpięcie reaktora CO2 zmniejszy przepływ i 2215 może już nie wydolić. Jakoś do końca nie jestem przekonany co do jego wywodów.2215 jest przeznaczony do zbiorników o max objętości 350l, czyli teoretycznie mam spory zapas. Co Wy na to? Gość chciał wepchnąć mi to co aktualnie miał na sklepie, czy też ma rację?

Opublikowano
Facet w sklepie szklił mi żebym jednak kupił 2217 jeżeli docelowo ma on robić za biologa w roślinnym.


Sib jeśli faktycznie będziesz miał w tym 180l akwarium "holendra", to być może sprzedawca miał trochę racji. Reaktor CO2 na pewno wydajności pompy nie zwiększy, a deklarowane przez producenta 1000l dotyczy pompy pracującej bez obciążenia. Ja w akwarium 75x29x45cm(ok. 95l) mam uruchomiony Jbl e900 i za mechanika robi tylko prefiltr z gąbki na wlocie, co w zupełności wystarcza. Poza tym w malawi do 180l wpuścisz już kilka dużych i mocno brudzących ryb, a w roślinnym stado np. microrasbora nigdy nie narobi Ci takiego bałaganu jak nawet niewielkich rozmiarów pyszczak.

Podsumowując, ja bym polecał ten mocniejszy, czyli 2217. Na razie popracuje w malawi jako biolog + głowica, a później w roślinnym przy skromnej obsadzie będzie pełnił podwóją funkcję. I czyba lepiej kupować przez internet, a napewno taniej i szybciej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.