Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może by warto pomyśleć o jakimś chłodzeniu w takim razie, może taki wiatrak jak w projektorze jest cichutki i wydajny. I wtedy wcale niekoniecznie Adam Słodowy może być beeee


PS. Nie koniczynie musi być taka obudowa marketowa, można wykorzystać same styki, szkło a resztę samemu zrobić . Nad chłodzeniem można zapanować, są odpowiednie radiatory i wentylatory, i trzeba się dowiedzieć jak gorąca jest taka lampa, jaką ma temperaturę pracy taka oryginalna w miejscu najbardziej narażonym czyli nad palnikiem, a jaką ma temperaturę taka samoróbka (made in MacGyver ) :D

Wtedy może coś wyjść naprawdę dobrze, Ja wiem że najlepiej pójść i kupić i mieć ORGINAŁEK ale jak w przysłowiu (Kupił by i wieś ale pieniądze gdzieś) no i najważniejsze nie każdemu się chce i nie każdy jest MacGyver :):):)

Opublikowano

Jeśli już chciałbyś robić HQI DIY , to nie ma sensu kupować tych marketowych opraw , tylko samemu zrobić od początku , a oprawki kupić np. w aqvalighcie:)

Może coś takiego:

6ae68c9865d3090dm.jpg


Sorki za jakość.

To będzie lampa 2x150W na statecznikach elektronicznych.

Obudowa z aluminium , od spodu szyba hartowana.

Opublikowano

Uzywalem lampy skonstruowanej ze zwyklej oprawy "budowlanej" przez ponad rok i nie zauwazylem zadnego niebezpieczenstwa ani przegrzania ukladow.... Pojedyncza lampa 70W ze wszystkim wyniosla mnie kolo 120zl - na akwarium 150cm potrzebowalem dwie sztuki. Zaokraglajac.... komplet to jakies 250zl. To kropla w morzu biorac pod uwage cene normalnych lamp HQI roznych producentow - pomijam juz fakt, ze ciezko jest dostac cos ponizej 2x150W. IMHO zadne chlodzenie nie jest potrzebne, w budowlanej i "firmowej" lampie odleglosc zarnika od szkla jest praktycznie w tej samej odleglosci i wykonane sa praktycznie z tych samych materialow. Przy umiejetnym ukryciu statecznika wlasna produkcja jest nawet korzystniejsza, poniewaz nie zamykamy go w ciasnej przestrzeni, a juz npewno zapewniamy lepsza wentylacje.

Opublikowano
Uzywalem lampy skonstruowanej ze zwyklej oprawy "budowlanej" przez ponad rok i nie zauwazylem zadnego niebezpieczenstwa ani przegrzania ukladow.... Pojedyncza lampa 70W ze wszystkim wyniosla mnie kolo 120zl - na akwarium 150cm potrzebowalem dwie sztuki. Zaokraglajac.... komplet to jakies 250zl. To kropla w morzu biorac pod uwage cene normalnych lamp HQI roznych producentow - pomijam juz fakt, ze ciezko jest dostac cos ponizej 2x150W. IMHO zadne chlodzenie nie jest potrzebne, w budowlanej i "firmowej" lampie odleglosc zarnika od szkla jest praktycznie w tej samej odleglosci i wykonane sa praktycznie z tych samych materialow. Przy umiejetnym ukryciu statecznika wlasna produkcja jest nawet korzystniejsza, poniewaz nie zamykamy go w ciasnej przestrzeni, a juz npewno zapewniamy lepsza wentylacje.


Więc oto chodzi..!

Lepiej jest zrobić coś i pokazywać innym jaki człowiek jest zdolny, to się chwali a nie chwalić się (zobacz mam oryginała HQI) to każdy potrafi oczywiście przy dobrych zasobach $$


PS. Ja na razie nie robię lamp, znalazłem tylko stronkę przypadkiem i zamieściłem ja na forum dla zainteresowanych, może kogoś skusi konstrukcja. Sam mam chęć zrobić, nie jest trudno. Ale na razie mam 4 świetlówki i 2 żarówki zwykłe mam wystarczająco jasno. :):)

Opublikowano

Pfpp nie zauważysz niebezpieczeństwa z prostego powodu.

Prądu nie widać....

A przy rozruchu na żarnik podajemy 4,4kV więc nie można tego lekceważyć , używając "zwykłych" materiałów.

Wszystko jest dobre do czasu , z prądem nie ma żartów.

Ja np. do zasilania żarników użyłem kabli w izolacji silikonowej z powłoką bawełnianą i atestem na napięcie 10kV.

A to niestety podraża koszty:(

Dlatego , mimo , że wiele opraw z supermarketu funkcjonuje , to ja nie polecam ich .

Inna sprawa , to zabezpieczenie żarników przed gorącym startem.

To też są koszty , których Pfpp chyba nie uwzględnił.

Jeśli używasz żarników za 50-60pln , to jeszcze pół biedy, ale gdy ja za żarnik płacę ponad 300pln , wtedy to inna para kaloszy:)

Opublikowano

Tja temat wałkowany po raz kolejny. To sie już po prostu nie opłaca, oprawy hqi można kupić już poniżej 200pln. no i ryzyko strzału - post na ten temat był wałkowany jakies 2 miesiące temu

Opublikowano
Ja np. do zasilania żarników użyłem kabli w izolacji silikonowej z powłoką bawełnianą i atestem na napięcie 10kV.

A to niestety podraża koszty:(



O ile podrozy Ci koszty 2 kawalki gora 1m kabelka? Bo tylko ten 1m od statecznika, zaplonnika itp ma faktycznie znaczenie.... Nie wmawiaj mi, ze ciagniesz taki kabel od wtyczki, bo po prostu nie uwierze. U mnie rozwiazanie takie funkcjonowalo ponad rok... Nie przekonasz mnie, ze oprawa za 200 zl bedzie o niebo lepsza od takiej zrobionej samodzielnie.... jezeli ktos ma smykalke i jakie takie pojecie, to zrobi nie gorszy sprzet za polowe kosztow i to nie z masowej produkcji "made in china".

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja od kilku miesięcy mam w swoim Hypermaxie złożem HEL-X MBBR 13KLL+ [https://allegro.pl/oferta/hel-x-mbbr-13kll-1-litr-wklad-filtracyjny-14189135440] Złoże to, podobnie jak K1  wymaga ciągłego ruchu wody w filtrze - najlepiej gdy woda porusza je od góry. Niestety obieg wody Hypermaxie jest od dołu i wymusza go konstrukcja koszy filtra. Próbowałem różne metody, zacząłem od wycinania dna w koszach, żeby zapewnić większą przestrzeń na złoże - niestety kierunek wody do góry unieruchamiał złoże "pod sufitem" i nie było ono w stanie się poruszać. Ostatecznie wyjąłem wszystkie kosze, zostawiłem tylko ten przykręcony do głowicy filtra jako zabezpieczenie pompy. Filtr mam wypełniony w 60% złożem, woda wpada od góry i porusza całe złoże. Obudowa filtra jest na tyle gruba, że w normalnych warunkach nie słychać jak złoże pracuje w środku - jak przyłożę telefon do filtra i nagram dźwięk  wtedy słychać, że coś tam w środku stuka. Chciałbym tu jednak podkreślić, że przed Hypermaxem mam dwa prefiltry HW 603. Z drugiej strony akwarium mam starego poczciwego Unimaxa 500 z dwoma prefiltrami HW 603, w którym w dolnych koszach mam trochę ceramiki i żywice PA 202, natomiast dwa górne kosze mają wycięte dno i fruwa w nich reszta złoża MBBR. W sumie mam 8l złoża, dobrane tak, aby stanowiło 60% pojemności filtrów. System się u mnie sprawdza, co tydzień przy czyszczeniu prefiltrów robię podmianki ok 30% wody i nie mam żadnych problemów z parametrami wody.
    • W mojej opinii dobra ceramika to tylko chwyt reklamowy i mit. Najtanszy pumeks ogrodniczy będzie działał tak samo jak nieporównywalnie drogi Matrix. Oczywiście to Twoj wybór i pieniądze. Osobiście wybrałbym gąbki, są sprawdzone przez wielu użytkowników tego forum.
    • To mnie mocno zdziwiłeś. Gdybym jednak zrezygnował z pomysłu odnośnie K1 to może jakaś dobra ceramiką? No nie wiem a może mieszanka Aquaela NANOMAX BIO,NATUREMAX BIO i PEARLMAX BIO? Więcej gąbek niż 3 kosze to bym już nie chciał.
    • Nie licz na to, że K1 w koszach będzie się w jakikolwiek sposób poruszać. Jako złoże stałe będzie dużo mniej skuteczne od ruchomego. Dlatego zamiast K1 wypełnij kosze pociętą w kostki gąbką 10ppi.
    • Witam wszystkich. Jeżeli temat w złym miejscu to bardzo proszę o przeniesienie do właściwego działu. Mam do was pytanie a właściwie kilka pytań odnośnie mojego zamysłu odnośnie mediów w Ultramax BT.  Docelowo będą pracować dwa filtry Ultramax Bt i oba z takimi samymi mediami. Mój zamysł jest taki licząc od góry: 1 - GĄBKA 30 PPI 2 - EVOLUTION AQUA K1 3 - EVOLUTION AQUA K1 4 - GĄBKA 30 PPI 5 - GĄBKA 20 PPI Czy według was taki układ mediów w filtrze może być? Trochę poczytałem tutaj na forum o K1 i bardzo mnie zaintrygował ten rodzaj wkładów filtracyjnych. Kosz w filtrze według producenta ma 1,9 l. Ile K1 powinno się znaleźć w jednym koszu? Do oporu?Czy zostawić trochę luzu? Czy K1 słychać w filtrze jak się poruszają czy jednak kosz w filtrze to trochę za mało i za duźo ruchów K1 nie będą miały? Macie u siebie w filtrach K1? Jak się sprawdza? Z góry bardzo wam dziękuję za każdą wypowiedź w tym temacie. Pozdrawiam  Robert   
    • Witam,   Mam szanse dostać stół z byłej linii produkcyjnej za darmo. Jest to prosty blat z drewna o grubości 4 cm, wymiary to 180x90cm. Blat jest łączony z 6 desek o wymiarach 180x15x4. Wszystko jest oparte na stelażu metalowym, spawanym, profil zamknięty, wymiary profilu to 5x3 cm. Stół jest w bardzo dobrej kondycji, bez wypaczeń, trzyma wymiary na całej długości i wysokości. Chciałbym na tym postawić na środku nowe akwarium 120x40x50 gr. szkła 8mm, wszystko razem pewnie będzie ważyło około 320-350 kg. I pytanie czy z waszych doświadczeń wynika, że taki stół wytrzyma takie obciążenie? Jeżeli komuś potrzebne zdjęcie do lepszej oceny sytuacji to mogę poprosić to mi prześlą.   Z góry dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam
    • No już mam tego Eheima i jest już podłączony i pracuje. Nie było żadnych problemów. Sama konstrukcja tych filtrów zarówno 250 jak i 600 jest dużo wyżej niż tego Jbla e1502. Nie wiem co mnie wtedy podkusiło aby brać tego jbla.
    • @duchJeżeli chodzi o nasz biotop  to pamiętaj , że bez względu jaki filtr uruchomisz to deszczownia jest zbędna. Dodatkowe , osobne napowietrzanie może się przydać w razie jakiejś choroby czy awarii ale też bez niego się obędziesz chociaż nic nie stoi na przeszkodzie aby było. Natomiast deszczownia zawsze zmniejsza przepływ filtra i to w sposób znaczący.  Jeżeli ustawisz wylot filtra czy filtrów w ten sposób , że  wylatująca woda będzie łamać lustro wody to będziesz miał wystarczające i bardzo dobre napowietrzanie.  Ja we wszystkich akwa z rybami z J.Malawi  zawsze tak robiłem. Czyli jest tu pewne pole manewru aby nie zmniejszać przepływu .
    • A ja się z tym nie zgodze bo mam w drugim baniaku 112 litrów Eheim Professional 4+ 250 (czyli mniejszy) i jest bajka, filtracja jest super, nie zapycha się szybko nawet po pół roku pracy. A przed nim miałem pare lat temu Aquael Unimax 250 i to dopiero był szajs. Bardzo szybko się zapychał. System automatycznego zalewania totalnie przekombinowany(już po 2 miesiącach nie chciał zalewać filtra). A ultramax albo hypermax? Niewiem, może są lepsze, nie będe się wypowiadał bo ich nie testowałem.
    • Miałem u siebie w 260 l dwa Eheim Professional 4+ 600 i powiem ci że to był mój największy błąd.Z filtracją był dramat.Robiłem różne kombinacje z wkładami(gąbki,waty itd) i wielkie g.... Może ta firma robiła kiedyś dobre filtry ale na przykładzie tych dwóch egzemplarzy mam zupełnie inne zdanie. Jak dla mnie teraz Ultramax BT lub Hypermax BT. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.