Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w temacie -mam w akwa 500l dwa filtry fluval 305, pod jeden z nichpodlaczylem szeregowo fluvala 204 po uprzednim wyjeciu wirnika

woda spada grawitacyjnie do 204 przechodzi do 305 gdzie jest wypychana do akwa , zdjalem z rurki zasysajacej prefiltr i w 204 dalem gabki i ceramike a w 305 tylko ceramike

chodzi jeszcze 2 fluval 305 i jako mechaniki 1500 i 2000l/h

chcialem sobie w ten sposob zwiekszyc zloze biologiczne , myslicie ze to sie sprawdzi :?:

pozdrawiam siwy1973->slawek

  • 4 lata później...
Opublikowano

..podepnę się pod ten wątek sprzed kilku lat aby nie dublować tematu!!


Mam możliwość podłączenia szeregowo drugiego kubełka tj. MIDIKANI 800 w którym pompa jest zewnętrzna i nie ma problemu z jej usunięciem .Moje pytanie jest takie: czy jest ktoś tu na forum kto już podłączał w taki sposób filtry i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami?

Opublikowano
..podepnę się pod ten wątek sprzed kilku lat aby nie dublować tematu!!


Mam możliwość podłączenia szeregowo drugiego kubełka tj. MIDIKANI 800 w którym pompa jest zewnętrzna i nie ma problemu z jej usunięciem .Moje pytanie jest takie: czy jest ktoś tu na forum kto już podłączał w taki sposób filtry i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami?



Ja w taki sposób mam podłączone dwa kubełki HW-302. Pierwszy leci jako mechanik wypełniony gąbkami i włókninami oraz Purigenem a drugi zasypany cały ceramiką. Zarówno mechanik jak i biolog są podłączone do listwy zasilającej. Przy pracy 2 kubłów widać wyraznie większy przepływ wody i w moim przypadku dwa kubły dają przepływ 1000 l/h. W momencie kiedy pracował 1 kubeł przepływ był na poziomie 700 l/h. Wiem, że dla mechanika 1000l/h to zamało dlatego zainwestował w falownik JVP-101. Całość u mnie sprawdza się całkiem przyzwoicie.

  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podobno działanie obydwu "wirników" przy tak połączonych kubełkach nie jest wskazane. Ja mam podłączone dwa Eheimy w tym pierwszy robi za prefiltr a drugi jest wypełniony samą ceramiką. Tylko drugi jest napędzany. Chodzi ten zestaw jak złoto już prawie rok.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Podobno działanie obydwu "wirników" przy tak połączonych kubełkach nie jest wskazane. Ja mam podłączone dwa Eheimy w tym pierwszy robi za prefiltr a drugi jest wypełniony samą ceramiką. Tylko drugi jest napędzany. Chodzi ten zestaw jak złoto już prawie rok.


Mógłbyś mi wytłumaczyć, dlaczego jest to nie wskazane.

Opublikowano

Dlatego, że różne zabrudzenie filtrów - zwłaszcza pierwszego działającego chcąc nie chcąc jak prefiltr powoduje, że z czasem drugi w kolejce dostaje za mało wody.

Konstrukcja filtrów kanistrowych zezwala tylko na ograniczenie przepływu na wylocie.

Przed założeniem takiej konstrukcji czytałem długo po forach także zagranicznych i wszędzie piszą, że spięte szeregowo kubełki mają mieć zasilanie tylko w ostatnim.

Zresztą po co zasilać 2 jak można zasilać 1. Różnica w wydajności nie jest duża. Może 10-15% max


zobacz tutaj http://forum.klub-malawi.pl/filtracja-bio-polaczone-kubelki-p240560.html#post240560

Opublikowano
Dlatego, że różne zabrudzenie filtrów - zwłaszcza pierwszego działającego chcąc nie chcąc jak prefiltr powoduje, że z czasem drugi w kolejce dostaje za mało wody.


Tym zdaniem zaprzeczyłeś podstawowym prawom fizyki. Ciśnienie w 1 jak i w 2 kuble będzie takie same. Przepływ w 1 i 2 będzie taki sam.

Opublikowano

Owszem ale nie przy działających obydwu wirnikach.

Układ dwóch zasilanych kubełków w szeregu powoduje z czasem rozszczelnienie/awarię.

Tak to opisują miedzy innymi japońscy hodowcy.

Zresztą rób jak chcesz. Ja mam taki układ jaki jest sprawdzony miedzy innymi w hodowlach Tokashiego Amano - na tym się wzorowałem i ten układ działa bez pudła.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.