Skocz do zawartości

W jakiej kolejkności układać wkłady do fitra kubełkowego ?


mariozapasnik

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie jak w temacie


Faktem jest że większość filtrów daje wodę od spodu i wyciąga przez wszystkie wkłady do góry.


Mam filtr JBL e900 i tam są 4 koszyki i gąbka jest jako ostatnia.

tzn że woda brudna zasyfiona leci prze wszystkie wkłady zatykając pory zeolitu czy ceramiki by na końcu pozostawić odchody i inne na siatce ?


dziś przyszedł mi kubełek MiniKani120 (jako drugi wspomagający filtr)

i tam też fabrycznie też włóknina jest przedostatnim medium futrującym a ostatnim gąbka.


i tu moje pytania:


1. o zasadność takiej kolejności i czy proponujecie coś zmieniać ?

2. w jakiej kolejności powinno się układać poszczeólne wkłady mineralne czy też jest to bez znaczenia ?

3. w JBL oryginalna ceramika dana przez producenta jest jakaś taka ciężka i mało porowata ta w MiniKani120 taka sama jak dokupywana czyli lekka i porowata, czy polecacie wymienić ceramikę w JBL oryginalną na tą dokupioną ?


pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw gąbki waty etc co tam masz a następnie wkłady biologiczne.

Czyli na sam dół powinienem dać gąbkę potem watę a dopiero potem ceramikę i zeolit ?

czyli producenci jak wkładają właśnie w takiej kolejności to nie wiedzą co robią ?


no chodzi mi o to ze w tej chwili to lecą syfy przez wkłady mineralne by na samym końcu się oczyścić gąbkach - trochę to dziwne mi się wydawało i stąd zadałem pytanie


a co z tym fantem:

w JBL oryginalna ceramika dana przez producenta jest jakaś taka ciężka i mało porowata ta w MiniKani120 taka sama jak dokupywana czyli lekka i porowata, czy polecacie wymienić ceramikę w JBL oryginalną na tą dokupioną ?


podpowiedzcie mi jeszcze czy może zmienić kierunek wpływu i odpływu w kubełku ?

w JBL e900 wiadomo się nie da, ale w tym KaniMini120 mogę tak zrobić i wtedy woda by leciała od góry do dołu i zaliczyła by najpierw biogąbkę potem włókninę a następnie keramzyt i na koniec ceramikę - co o tym sądzicie ?

do czyszczenia nie musiał bym wyjmować wcale ceramiki i keramzytu tylko gąbkę i włókninę.


podpowiedzcie czy warto któryś z tych co wymieniłem wkładów - bądź tylko w jednym z tych 2 filtrów - wymienić na bactobale, biobale czy jak tam to zwał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam JBL tylko e1500 i u mnie ceramika orginalna była taka jak u Ciebie - ciężka i wydawała się mało porowata (po prostu pory są dużo mniejsze i ich nie widać). Z tego co przeczytałam, to jest to wkład ze spiekanego szkła, który ma dużo większą pow. na której osiedlają się bakterie niż zwykła ceramika. Chciałam nawet taką dokupić, ale okazała się CIUT za droga, więc dokupiłam zwykłą i do pozostałych koszyków dałam tą dokupioną.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porowatość wkładu zależy od jego porowatości :mrgreen: a nie od rodzaju materiału z jakiego został zrobiony. Praktycznie wszystko można spienić wystarczająco aby nadawało się na wkład do filtra. Zauważcie również że często ceramika wystepuje w dwóch rodzajach:

- nieporowata do filtracji mechanicznej

- porowata do filtracji biologicznej.

Samym wyglądem porów bym sobie głowy nie zaprzątał: Ceramika np. hagena ma duże wyraźnie widoczne pory a np. MHK ma bardzo drobne porowatości. Jakością się nie różnią .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.