Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No przecież ma się dostawać:)

Zgoda, że ma się dostawać, ale poprzez prefiltr, a nie przez dziurkę brudna woda.

W takiej sytuacji lepszym rozwiązaniem jest poprowadzenie wlotu jak najwyżej tafli wody i nie trzeba żadnych dziurek robić, a woda wlatująca do filtra będzie czystsza.

Opublikowano

No dobra ale co stanie się z filtrem gdy będzie chodził na sucho kilka godzin/dni?

Odpowiedź pewnie brzmi - się spali!

No dobra ale co przez to się rozumie.

Się nagrzeje i zacznie płonąć, się zatrze....

Miał już ktoś taki przypadek "spalenia"?

Opublikowano

W filtrze przecież będzie jakiś poziom wody chyba że obudowa pęknie na dole ale i tak "spali" się uzwojenie silnika czyli pod wpływem temperatury nastąpi przerwa w obwodzie lub na skutek stopienia izolacji zwarcie (wywali bezpieczniki) więc pożaru bym się nie obawiał :wink:

Opublikowano

Praktycznie w każdym silniku jest bezpiecznik na początku uzwojenia. Jak pisał kolega wcześniej się spali i nie będzie problemu. Po drugie bezpieczniki w listwie zadziałają. w teorii takie coś da się naprawić bo w ostateczności wycinamy bezpiecznik i działa dalej ale pompy są wodoszczelne i tu rodzi się problem... ja nie próbowałem:)

Zaręczam Ci że w momencie gdybyś miał ten wyciek klnął byś że głupi filtr się nie spalił bo dziury nie bylo... nie życzę nikomu.

Opublikowano
Praktycznie w każdym silniku jest bezpiecznik na początku uzwojenia. Jak pisał kolega wcześniej się spali i nie będzie problemu. Po drugie bezpieczniki w listwie zadziałają. w teorii takie coś da się naprawić bo w ostateczności wycinamy bezpiecznik i działa dalej ale pompy są wodoszczelne i tu rodzi się problem... ja nie próbowałem:)

Zaręczam Ci że w momencie gdybyś miał ten wyciek klnął byś że głupi filtr się nie spalił bo dziury nie bylo... nie życzę nikomu.



Coś mi tu nie gra.... gdzie Ty widziałeś bezpiecznik na początku uzwojenia?

Kilka silników w życiu widziałem, kilkanaście uzwajałem i nigdy nie widziałem żadnego zabezpieczenia w silniku na początku uzwojenia!


Jeżeli filtr przestanie działać bo tak sam z siebie to spoko wchodzę w to ale coś go musi unieruchomić, i tu jest właśnie pies pogrzebany...


Ja wolałbym dwieścieparę litrów wody na podłodze niż ogień w całym domu.


ps. Ja mam dobrze bo tu w każdej wtyczce jest bezpiecznik :-)

Opublikowano
Może mu chodzi o wkłądane termiki w uzwojenie.(?)

Ale to nie wszystkie mają,a odnośnie pomp akwarowych to wątpie bo i po co.




A po to właśnie coby pompa nie chodziła na sucho.

Właściwie wszystkie dobre pompy to mają , dragony , delteki ,iwaki na pewno.

Wszystkie pompy obiegowe tunze mają zabezpieczenie seryjnie zamontowane.

Aqua bee o ile pamiętam też.


A tak odnośnie tej dyskusji , to albo mi jest tak gorąco , albo IHMO,to takie gadanie aby gadać:)

Widział z Was ktoś , słyszał , lub komuś doszło do zapalenia żywym ogniem silnika od filtra?

Widziałem w życiu setki , jeśli nie tysiące spalonych silników , niektóre o mocy 1,5MW (to nie pomyłka 1500KW) i jeszcze żaden nie płonął otwartym ogniem , była kupa smrodu i dymu , ale nigdy ogień.

Opublikowano

A po to właśnie coby pompa nie chodziła na sucho.

Właściwie wszystkie dobre pompy to mają , dragony , delteki ,iwaki na pewno.

Wszystkie pompy obiegowe tunze mają zabezpieczenie seryjnie zamontowane.

Aqua bee o ile pamiętam też.



Nam bardziej chodzi o np. Fluvala.

Nie sądzę aby miał termika ale pewny też nie jestem.



A tak odnośnie tej dyskusji , to albo mi jest tak gorąco , albo IHMO,to takie gadanie aby gadać:)

Widział z Was ktoś , słyszał , lub komuś doszło do zapalenia żywym ogniem silnika od filtra?

Widziałem w życiu setki , jeśli nie tysiące spalonych silników , niektóre o mocy 1,5MW (to nie pomyłka 1500KW) i jeszcze żaden nie płonął otwartym ogniem , była kupa smrodu i dymu , ale nigdy ogień.



Dyskusja jak każda inna :mrgreen:

Nie chodzi o to aby pisać tylko po to aby pisać.

Mnie po prostu ciekawi czy jest to niemożliwe aby silnik od kubełka się zapalił.

Gwarancji nikt nie da (a może da??)

Co do silników to i ich palności to raczej takie rzeczy się zdarzają (choćby pytanie na egzaminie BHP jaką gaśnicą nie należy gasić płonącego silnika elektrycznego?)

Mi się rzeczywiście nie zdarzyło widzieć płonącego silnika ale już alternator mi się zapalił (ale to inna historia)

Opublikowano

Co do silników to i ich palności to raczej takie rzeczy się zdarzają (choćby pytanie na egzaminie BHP jaką gaśnicą nie należy gasić płonącego silnika elektrycznego?)

Mi się rzeczywiście nie zdarzyło widzieć płonącego silnika ale już alternator mi się zapalił (ale to inna historia)








Właśnie o to chodzi , ze te silniki nie płoną , tylko straszny smród jest i kupa dymu , ale nie żywy płomień, który mógłby zapalić coś wokół.Dlatego te pytania o gaszenie silników, na BHP :D

Poza tym , największą ilość ofiar pożarów , stwarza właśnie zadymienie i ono jest tak niebezpieczne.(ale to temat na inną dyskusję, kiedyś byłem na szkoleniu o tym które trwało 3 dni :mrgreen: )

Lakiery izolacyjne są robione właśnie jako trudno , lub niepalne , a zapalić inne części silnika trudno:)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.