Skocz do zawartości

Dla każdego coś kolorowego - przykładowe obsady


meth

Rekomendowane odpowiedzi

112l 80/35/40h - minimalne akwarium dla pyszczaków

Pseudotropheus saulosi



200l 100/40/50h


Pseudotropheus sp. “elongatus ornatus”

Iodotropheus sprengerae


Melanochromis dialeptos

Metriaclima livingstoni


Labidochromis sp. perllmut

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano”




240l 120/40/50h

Pseudotropheus demasoni

Melanochromis interruptus


Melanochromis johanni

Pseudotropheus socolofi

Pseudotropheus sp. "elongatus mpanga"


Cynotilapia afra

Metraclima msobo "magunga"

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano”


Metraclima msobo "magunga"

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano”

Iodotrophus sprengerae



300l 120/50/50h

Cynotilapia afra

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano"

Labidochromis caeruleus


Cynotilapia afra

Metraclima msobo "magunga"

Melanochromis parallelus




375l 150/50/50h

Pseudotropheus sp. "Lime Nkhomo"

Pseudotropheus bentos

Cynotilapia axelrodi


Pseudotropheus sp. "acei"

Metraclima msobo "magunga"

Labeotropheus trewavasae


Pseudotropheus saulosi

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano"

Pseudotropheus sp. "acei"


Pseudotropheus saulosi

Melanochromis dialeptos

Pseudotropheus sp. "Daktari"


Pseudotropheus saulosi

Melanochromis vermivorus

Metriaclima aurora


Pseudotropheus saulosi

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano"

Pseudotropheus sp. "acei"

Iodotrophus sprengerae


Pseudotropheus saulosi

Melanochromis joanjohnsonae

Pseudotropheus sp. “elongatus neon spot”

Metriaclima zebra


Metraclima msobo "magunga"

Pseudotropheus sp. “elongatus neon spot”

Pseudotropheus sp. "elongatus mpanga"

Melanochromis dialeptos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja podam przykład obsady na duży zbiornik 1000l

A. Iwanda

S. Fryeri

C. Morrii

C. Borleyi mbenji

P. Spilonotus tanzania


Przykładowa obsada na zbiornik 200x60x60 700l


Metriaclima msobo magunga

Pseudotropheus socolofi

Melanochromis cyaneorhabdos

Ps. Elongatus chewere ( mphanga )



Metriaclima zebra chilumba

Melanochromis interruptus

Ps. Crabro

Pseudotropheus elongatus usisya ( Chailosi )


Cynotilapia afra cobwe

Melanochromis chipokae

Pseudotropheus flavus

Labidochromis perllmut



Aulonocara baenschi ( malerii malerii )

Copadichromis borleyi Kadango

Otopharynx lithobates

Lethrinops lethrinus


Kolejne 120x40x50


Metriaclima sp msobo magunga

Melanochromis cyaneorhabdos



Melanochromis interruptus

Ps. Elongatus mphanga



Labidochromis sp mbamba

Ps. Elongatus neon spot

Ps. Saulosi



Melanochromis dialeptos

Ps. Saulosi

Iodotropheus sprengerae

Ps. Elongatus neon spot


180x80x60


Copadichromis borleyi kadango

Dimidiochromis strigatus

Ps. Crabro

Aulonocara stuartgranti maleri maleri

Ps. Saulosi coral

Labidochromis caeruleus

Cynotilapia afra cobwe


650l


Copadichromis borleyi kadango

Ps. Saulosi coral

Aulonocara sp calico 3

Metriaclima estherae red blue

Melanochromis cyaenorhabdos

Labidochromis caeruleus


200x60x60


Copadichromis borleyi kadango

Aulonocara steveni hongi

Otopharynx lithobates

Sciaenochromis fryeri

Lethrinops lethrinus

Metriaclima sp msobo Magunga

Metriaclima sp zebra Chilumba

Melanochromis dialeptos


Są to obsady wymyślone przez Hari


Kolejna obsada na 720l


Othoparynx lithobates silpur haed.

Aulonocara Stuartgranti .

Copadichromis auzerus.

Aulonocara maleri maleri.


Copadichromis boadzulu.

Aulonocara Jacobfreibergi

Sciaenochromis fryeri.


Protomelas Steveni Taiwan Reef

Copadichromis Trevawase

Aulonocara Steweni Hongi


kolejna propozycja na 1000l


Aulonocara Stuartgranti Cobue

Copadichromis borleyi Mara Point

Cynotilapia afra Lions Cove

Otopharynx lithobathes sulphur head

Pseudotropheus zebra Chesese long pelvic



Labeotropheus Fuelleborni Katale

Ps. Demasoni

Maylandia Estherae OB

Pseudotropheus tropheops tropheops Chilumba Orange.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Dość długo czytam w internecie o różnych wariantach i analizuję pod różnymi względami dieta, zachowanie, możliwość krzyżowania, osiągane rozmiary, możliwe działania nieporządane. Wydaje mi się, że bardzo dobrą obsadą dla początkującego jest:


zbiornik 80cm długi:


Pseudotropheus Saulosi 1+4


W większym akwarium minimum 120cm polecam.


Labidochromis Caeruleus 1+3/4

Metriaclima Callainos 1+4

Metriaclima Msobo Magunga 1+5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 7 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.