Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy do zbiornika 130x54xh60 cm (421 l, taki ostatecznie zamówiłem) można dać ryby jak poniżej, przy odpowiednim zagruzowaniu?

- Cynotilapia Hara Galireya Reef,

- Metriaclima Msobo Magunga,

- Melanochromis Auratus.

Opublikowano

IMO akwarium za krótkie, a mieszanka wybuchowa. Może to być też metoda aby utrzymać spokój. Zbyt wiele gruzu może też wzbudzić większą agresję.

Słyszałem wiele opinii o msobo i auratus, że potrafią być niezłymi psycholami. Obecnie w 260 cm mam średniaki tych gatunków, generalnie są spokojne, ale mają też chwilowe niezłe 'odpały' - szczególnie wewnątrz gatunku. Może być grubo w przyszłości.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

A taki układ?

- Metriaclima Msobo Magunga,

- Melanochromis Parallelus (Loriae),

- Cynotilapia Hara Galireya Reef / lub jakieś esterki właśnie, np. Minos Reef albo Red Red.

 

Czy Labeotropheus Trewavasae, np. Thumbi West Red odpada w zbiorniku o długości 130 cm? Urośnie za duży?

Edytowane przez TomekT
Opublikowano

Weź sobie takie ryby i będziesz zadowolony.

Metriaclima estherae red red

Labeotropheus trewavasae thumbi west mc/ob

Labidochromis caeruleus yellow

Cynotilapia zebroides - jaka chcesz czy to jalo reef czy luhuchi czy likoma czy hai reef - wszystko jedno która Ci podpasuje czy będzie dostępna a wszystkie bardzo podobne do siebie.

Mam podobny taki układ plus jeszcze auratusa i na razie ok pod względem agresji.

Jeżeli chodzi o kwestię żywieniową że niby yellow nie pasuje do roślinożerców to karmię z przewagą karm roślinnych i jakoś yellow to nie szkodzi, mnożą się i maja się świetnie a największy samiec yellow karmiony głównie na pokarmach roślinnych ma już chyba ze 13 cm i jest pięknie żółto ubarwiony, więc ta cała fanaberia z dobieraniem pod względem żywieniowym to trochę na wyrost.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
8 minut temu, Tomasz78 napisał(a):

Weź sobie takie ryby i będziesz zadowolony.

Metriaclima estherae red red

Labeotropheus trewavasae thumbi west mc/ob

Labidochromis caeruleus yellow

Cynotilapia zebroides - jaka chcesz czy to jalo reef czy luhuchi czy likoma czy hai reef - wszystko jedno która Ci podpasuje czy będzie dostępna a wszystkie bardzo podobne do siebie.

Mam podobny taki układ plus jeszcze auratusa i na razie ok pod względem agresji.

Jeżeli chodzi o kwestię żywieniową że niby yellow nie pasuje do roślinożerców to karmię z przewagą karm roślinnych i jakoś yellow to nie szkodzi, mnożą się i maja się świetnie a największy samiec yellow karmiony głównie na pokarmach roślinnych ma już chyba ze 13 cm i jest pięknie żółto ubarwiony, więc ta cała fanaberia z dobieraniem pod względem żywieniowym to trochę na wyrost.

Dzięki. Masz podobny układ, ale pewnie w zbiorniku nie krótszym, niż 150 cm? Ja mam 130x54xH60 cm ...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

@Tomasz78 Dzięki za podpowiedzi, chyba zdecyduję się na takie ryby, decyzja prawie ostateczna. 😉

 

Metriaclima Estherae Red Red / zamiennie Metriaclima sp. "elongatus chailosi" (wg ostatniej zmiany, zdaje się, Metriaclima melissa)

Pseudotropheus Interruptus

Pseudotropheus Elongatus Mphanga

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jak wybierzesz chailosi to zastanów się czy nie będzie za mało kolorowo, wiem że samce są ładne ale samice są już znacznie mniej barwne, dodatkowo za dużo podobnych ryb w sensie że w pionowe pasy.

Malawi najlepiej wygląda jak ryby są jak najbardziej kontrastowo ubarwione i jest jak najmniej gatunków z niebarwnymi samicami, tak według mnie to max 1 gatunek z niebarwnymi samicami.

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Testuję również w drugim akwarium pożywkę dla bakterii, tam nie ma DSB i poziomy NO3 są wyższe. Przyczyną może jednak być większa obsada i więcej wprowadzanego pokarmu do zbiornika. Zwiększę dawkę i zobaczę co się będzie działo. Tak czy inaczej, DSB raczej nie zaszkodzi, występuje w naturze w każdym naturalnym zbiorniku wodnym i pewnie jakąś funkcję spełnia jak wszystko w naturze.
    • @Rafał80  1. Wewnętrzna powierzchnia ceramik, nawet jeśli bardzo rozwinięta, nie ma żadnego znaczenia. Nie płynie przez nią woda (znacznie większy opór przez środek niż na zewnątrz; nawet jeśli coś przepłynie, to zarośnie i przestanie płynąć). Jak nie płynie, to nie ma filtracji. Pory mniejsze od komórek bakterii nie spowodują, że powstanie więcej biofilmu. Liczy się zewnętrzna powierzchnia. Im mniejsze kawałki medium, tym większa powierzchnia. Matrix (czyli pumeks) powinien być sporo lepszy od tych wynalazków z tego powodu, ale i tak kilka razy gorszy od gąbki... 2. Nie używałem czyścików, gąbki z portalu aukcyjnego docinałem z kawałków 50*50*5 cm. 3. Ostatni link z postu #184.
    • Tak oglądam te kaseciaki i widzę że gąbka zajmuje niewiele w stosunku do całości. Co myślicie o pomyśle by woda płynęła węższym bokiem nie przez jedną 5cm warstwę a przez kilka warstw gąbki (20-30cm) plus upchałbym też jeszcze nad pompą (dlatego myslę o transparentnej tylnej ściance by mieć podgląd). Przykładowe foto filtra z grubą wartswą gąbki ok. 15ppi. ps. ktoś kojarzy czy wymiary DCP3500 16x8x10,5 są podawane z koszyczkiem?        
    • Triamond - te porównania obejmowały też najnowsze "cuda" jak np. Maxspect (2376m2) czy NeoMedia (3600-4000m2), które niby biją Matrixa (700m2). W testach Matrix był podawany jako top ceramiki. Jeśli ufać producentom taki NeoMedia dorównywałby/przewyższały już gąbkę 30ppi?  Jeszcze pytania gąbka jakaś konkretna, konkretnego producenta? (zapodałem kiedyś gąbkę do mycia ciała, która rozpadła się w filtrze po 2 tygodniach), to samo czyściki możesz podać które się nadają? Co do denitryfikacji to jak rozumiem ma zachodzić w wybranych partiach akwa w podłożu czy wewnątrz ceramiki - inna sprawa mam chyba 5 róznych ceramiki i żadna nie daje efektu -NO3 jak reklamują na pudełkach.
    • @Lucjan23  Ceramiki mają kilka razy mniejszą efektywną powierzchnię w testach niż gąbki. Trzeba więc kilka razy więcej niż gąbek. Kwestia racjonalności i ekonomiki.  O mediach filtracyjnych i ich wydajności do poczytania:  https://aquariumscience.org/index.php/7-filter-media/. Arkusz do liczenia/ porównywania:  https://forum.klub-malawi.pl/topic/25223-obliczanie-mediów-filtracyjnych/.  @darianus Denitryfikacja azotany-> azot gazowy, zachodzi w warunkach w których ryby nie przeżyją (poziom tlenu poniżej 1ppm), więc nic wlewanego do akwarium nie wywoła denitryfikacji. Dodawanie węgla organicznego (wódka, ocet, cukier, tapioka, biopolimery itd) działa - powoduje wzrost biomasy bakteryjnej ('denitryfikacja asymilacyjna' - ale spadają też fosforany;). Eksperyment w tym wątku od #95. W DSB też nie zachodzi do N2. To tylko magazyn biomasy. Mit DSB opisywany https://aquariumscience.org/index.php/14-2-4-anaerobic-myth/ i https://aquariumscience.org/index.php/14-2-4-1-anaerobic-science/. 
    • @triamond "Biologię robi tu gąbka i żywica. Ceramika marnuje miejsc"   Chcesz przez to powiedzieć ze w sumpie mając kilka KG różnych ceramik (zwykła, matrixa, jakieś obniżające PH itd) powinienem dorzucić gąbki... dużo gabki... albo jeszcze więcej gąbek??   Serio pytam, bo to ciekawe co piszesz, większość forów opiera się na ceramice jako biologii, a gąbki wszelkiej maści i gradacji jako mechanika wraz z owatą tapicerską (którą stosuje z powodzeniem od lat, nawet przy paletkach się sprawdzały znakomicie)
    • Są specjalne pożywki dla bakterii denitryfikacyjnych np. microbe lift no3 po4 control. Można również samemu zrobić tzw. pożywkę VSV czyli roztwór wódki, cukru i octu. Od jakiegoś czasu w jednym akwarium testuję Microbe lift No3 Po4 control w połączeniu ze złożem DSB i muszę przyznać że efekty są więcej niż zadowalające, No3 praktycznie niewykrywalne. 
    • Akryl, plexa, z tym że ta druga twarda i łamliwa, musiałbyś zamówić raczej gotowe formatki.  Kosz na pompie lepiej mieć, choć nie jest jakiś specjalnie drobny, a co do ustawienia pompy to niech inni się wypowiedzą, ja mam poziomo. Może wirnik jest tak przystosowany, a może nie ma to znaczenia. 😉
    • Ktoś podpowie jest jakiś odpowiednik spienionego PCV tyle że w miarę przeźroczysty - chciałbym na tylną ściankę kaseciaka. Co do pompy DCP to musi mieć założony kosz ochronny na wlot i musi być poziomo??
    • @triamond mam podobne obserwacje. Wiele lat miałem narurowca z ceramiką i "problem" z jej obrastaniem przez kolonie bakteryjne. Przy restarcie dołożyłem hamburga na falowniku. I co ciekawe - z biegiem czasu ceramika się oczyściła, tak jakby rzeczywiście  gąbki w hamburgu więcej "przejadały". Ot taka ciekawostka
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.