Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupujesz/wyciagasz z szuflady odpowiedni zasilacz ( parametry zasilania są podane na opakowaniu wentylatora ) i śmiga.

Ja mam 4 super wydajne wentylatory , niestety głośne , schłodzenie 1500L wody w obiegu z 26* do 25*C zajmuje im blisko 12h . Wentylatory włączają się (RT0) ok 15.00 i pracują do 3.00 , temp. pomieszczenia 22*C (klima)/na zewnątrz 26-28*C .

Pewnie by schłodziły szybciej gdyby nie 1300W światła w T5-kach , które świeci w zbiorniku i nad filtrem glonowym w sumie 22h/dobę :D To w biurze , bo w domu unosze pokrywę na czas uapłów na 5-10cm + częściej podmieniam wodę i mimo , że mieszkam na poddaszu gdzie temp. utrzymuje się w przedziale 28-32*C to w akwa oświetlonym 8*39W woda nie przekraza 29-30*C

Opublikowano

w sumei znam sie na kompach,ale na tak banalny pomysl nie wpadłem:)


po prostu najlpiej miec "luzem" zasilacz ktorego podlacza sie kablem do pradu:) Jesli dobrze zrozumialem.


Teraz 2 pytania.

1. Jakie wiatraki polecacie, najwiekszE? ogolny podzial widze z allegro to: 40x40 mm , 50x50 mm, 60x60 mm, 70x70 mm, 80x80 mm, 92x92 mm, 120x120 mm?


2. Jak montujecie te wentylatory/wiatraki ? w pokrywie podwieszacie jakos czy jak?


dzieki za pomoc

Opublikowano

Zamontuj tak by dmuchał w taflę wody . Jesli w pokoju masz chłodno to możesz dać dwa jedne niech dmycha do środka a drugi niech wyciaga ciepłe powietrze spod pokrywy. A wiatraki to im większe tym większa wydajnośc ale rosnie też cena i hałas :(

Opublikowano

Dziś na wyłączne potrzeby tego forum postanowiłem nie włączać w biurze klimy . Temperatura wewnątrz 26*C :( Jak ja się dla Was poświęcam :D

Wiatraki zaczęły pracę 3h wcześniej (12.00) , zobaczymy czy w ogóle się wyłączą :D

Będzie widać czxarno na białym ile w utrzymaniu temp. zasługi mają same wiatraki a ile wiatraki + klima ( czyli wtłaczane pod pokrywe suche , zimne powietrze ) .

Opublikowano

Od dawna wiadomo że użycie wiatraków obniża maksymalnie temperaturę o ok 2 st.

Więcej się nie wyciągnie w klasycznym użyciu – nawiew powietrza z pokoju.

I oczywiście wzrasta ilość dolewek.

Jeśli ktoś mieszka na poddaszu i temp. w okresie letnim dobija mu do 30 i ponad to żadne nadmuchy nie pomogą,albo klima albo specjalistyczne chłodziarki do akwarium.

Ten temat stał się niemal „ogórkowo-sezonowy”, co nadciąga lato to się mnożą kombinacje i ekszeprymenta.

A drzwi dawno już zostały otwarte. :D

Opublikowano

Montuj wiatrak i trzymaj z 2 butelki w zamrażarce. Pysiaki 30 wytrzymują, 32 też ale nikt nie wyobraża sobie takiej temperatury przez cale lato w akwarium.

Przede wszystkim natleniaj wodę cały dzień jeśli masz takie temperatury

Opublikowano

No więc u mnie sytuacja wygląda tak , że wentylatory nadal pracują a temp. 26,5*C ( w pomieszczeniu 24,75*C ) . Także śmiało można stwierdzić , że w MOIM PRZYPADKU bez klimy takie nawet 4 najbardziej wydajne wiatraki nie działają WCALE !

Dobę wcześniej, przy załączonej klimie, miałem o tej porze ( 3 AM ) 25*C i chłodek w biurze :)

P.S. Przez 18h dolało mi blisko 25L wody :D

Opublikowano

czyli co neno, bez sensu jest montowanie wiatrakow?

ja juz obserwuje tani zasilacz na allegro, i przymeirzam sie do zakupu.

narazie zmniejszylem swiecenie do 9 godzin.

Opublikowano

Aby wykorzystać w 100% możliwości wiatrakowe trzeba zrobić wyciąg/nawiew w taki sposób aby z jednego miejsca powietrze było pobierane a w drugim usuwane, czyli taki powiedzmy ciąg "jednokierunkowy" pod pokrywą.

Wówczas chłodzi się jednocześnie lampy i akwarium (odparowanie).

I przy takiej konstrukcji nie potrzeba wcale monstrualnych wiatraków i ich mocy.

Same załączenie wiatraków sprząc z regulatorem temp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.