Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli chodzi o pokarmy to u mnie 60 % diety stanowią właśnie pokarmy roślinne. Raz w tygodniu daję jakieś warzywa... przeważnie spażoną sałatę, kapustę albo właśnie brokuł. Może będę musiał cześciej je dawać? Wygląda na to, że ryby nie tyle zjadły nurzańca, co złośliwie poodgryzały liście w zasadzie tuż nad korzeniami.

Opublikowano

Ja jak miałam nurzańca było jak u Ciebie. Wręcz go rozszarpywały. Wywaliłam. Wsadziłam dużą kryptokorynę i jej nie ruszały, jedyne co to obgryzały glony z jej liści. Ale ja jednak mówię "nie" roślinom w Malawi :D

Opublikowano

Wiesz, ja też byłem przeciwny roslinom, ale czymś muszę zasłonić mój filtr wewnętrzny, wlot kubła i grzakłę. Jako tło mam czarną naklejkę, więc elementami tła nie zasłonię. Próbowałem jakimś wiekszym kamieniem - też nie bardzo to wyszło, bo w żadnym układzie nie udało mi się zasłonić całego (jako mechanika mam głowicę szuta z gąbką do oczek wodnych - razem mają ponad 30 cm wysokości). Więc pozostają jakieś rosliny?

A może spróbować zasłonić tego mechamika jakimś kawałkiem czarnego PCV? Tylko czy to zda egzamin? Czy to nie będzie jakoś sztucznie i kiczowato wyglądało (tzn. czy nie będzie bardzo różnić się od tła z czarnej naklejki)? Poza tym jeśli już, to jak to zamontować w rogu akwa? Czy lepiej dać jeden kawałek PCV ustawiony na skos, czy może dwa tworzące kąt prosty? No i ... każdy kij ma dwa końce... jeśli zasłonię sprzęt i w miarę to PCV zleje się z tłem, to będzie fajnie, z drugiej zaś strony postawienie takiego komina z PCV (pomimo zrobienia w nim otworów) zapewne zmniejszy przepływ? Co Wy na to? Kombinować z roślinami (które póki co rybska mi zniszczyły) czy próbować stawiać taki komin z PCV?

Opublikowano

Krypto nie za bardzo nadaje się na zasłanianie mechanika jak się przyjmie to z czasem i tak "główny liść pójdzie w górę a same łodygi filtra nie zasłonią nurzaniec i owszem ale jak raz ci go rozszarpały to pewnie zrobią to ponownie (widać im się nie podoba :wink: ) ja bym spróbował z PCV koszt nie wielki a na fotkach aarseta wygląda to ekstra ale nie wiem jak na żywo :wink: Z mocowaniem nie powinno być problemu np. robisz L i przysypujesz dół piaskiem a górę przyklejasz albo silikonem albo zwykłym klejem montażowym (taki na gorącą z pistolecikiem :) ) nad poziomem wody i komina nie masz.

Opublikowano

Osobiście kupiłbym taflę PCV i wsadził do środka jako tło i maskownicę sprzętu. Co do komina to myślałem o tym że wycinasz pasek powiedzmy szerokości 15 cm dół zginasz pod kontem 90 stopni ustawiasz równolegle do tła i przysypujesz piaskiem czyli nie ma komina bo masz tylko 3 ściany tył, bok akwa i pasek PCV. Osobiście spróbowałbym z ciemnogranatowym PCV wydaje mi się że mógłby być ciekawy efekt głębi może nawet lepszy niż czarny :?

Opublikowano

A widzisz, o takim rozwiązaniu nie pomyślałem. Czyli żeby zamiast komina składającego się z 2 ścian PCV (który dodatkowo może mi ograniczyć przepływ wody), zasłonić sprzęt 1 ścianą PCV - tak jak napisałeś równoległa do tylnej szyby akwa. To może być całkiem dobry pomysł - dzięki.

Jeśli się zdecuduję na PCV, to tylko na ten kawałek maskujący sprzet... jako tło mam carną naklejkę, która bardzo mi się podoba.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Minęło trochę czasu i w końcu mam czas, żeby wziąć się za zamaskowanie mojego mechanika przy użyciu czarnego spienionego PCV. Znalazłem spienione PCV. Zamówię dwa kawałki i zrobie taką "maskownicę" w kształce odwróconej litery "T" albo "L". Moje pytanie brzmi, czy to PCV jest na tyle sztywne, że nie będzie mi się w akwa wyginać (np. pod wpływem prądu wody z filtra wewnętrznego)?. Czy lepiej wziąć grubość 3 mm, czy 6 mm?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.