Skocz do zawartości

Jak usunąć NO3 z wody - różne drogi ...

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Muszę coś zrobić aby usunąć NO3 z akwarium.

Jedyne co mi do głowy przychodzi to:

1. Podmiana na wodę kranową - robię co tydzień około 15-20% ale mam problem ponieważ w kranie NO3 waha się pomiędzy 25-35.

2. Dodać do kranówki Toxivec - trochę bez sensu podmieniać wodę na "zanieczyszczoną" chemią

3. Kupować wodę RO i wymieniać na taką (koszt 1 funt za galon) - problem z dowozem bo trzeba jechać do sklepu, nie znam się kompletnie na RO - ile ma ona NO3?.

4. Kupić pompę RO - bardziej opłacalne niż zakup wody tylko czy to już wszystko czy jeszcze coś trzeba dokupić http://cgi.ebay.co.uk/50-GPD-AQUATIC-RO-SYSTEM_W0QQitemZ250393145946QQihZ015QQcategoryZ20758QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

5. Wymieniać wodę na mineralną - koszt, problem z dowozem, nie wiadomo ile tam będzie NO3

6. Wybudować denitryfikator - koszt, czas, no i jaki duży do akwarium 220 litrów?

Jak myślicie które rozwiązanie jest najlepsze.

A może znacie jakieś jeszcze lepsze wyjście??

Opublikowano

hehe hydro o tyle skuteczne, że wyssie Ci wszystkie związki i nawet glona nie uświadczysz :P

ale woda pierwszorzędna...

moja hydro swego czasu z roślinami kosztowała 100zł :P

NO3 po 2 tyg od podmiany <10mg/l

tylko zastosuj odpowiednie rośliny - gdzieś o tym pisało - nie pamiętam (chodzi o dobrane do twardości naszej wody)

oraz pamiętaj że nie da się przesadzić poprostu roślin z ziemi do hydro, bo gniją korzenie - albo kupujesz gotowe rośliny do hydro, albo szczepki ukorzeniasz od zera

Opublikowano