Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako, że tematy pokryw ostatnio dość często się pojawiają ja poruszę sprawę oświetlenia a raczej statecznika. http://www.akwarystyka.com.pl/showthread.php?t=44908 podczas budowy tej pokrywy autor użył zamiast kupnego statecznika 2 wyjętych właśnie ze świetlówek kompaktowych. Plusy ma to i to spore, po pierwsze cena ( http://www.allegro.pl/item562930527_swi ... _cena.html czyli za 30zł mamy 2 niezależne stateczniki pod 18w) druga sprawa to wymiary. Potrzebuje tylko opinii kogoś bardziej doświadczonego i jakieś instrukcji jak to potem połączyć.


pozdr.

pysi

Opublikowano
jakieś instrukcji jak to potem połączyć

Ja Ci powiem tyle: jeżeli nie zajmujesz się elektryką, nie znasz się na tym, daj sobie spokój, albo znajdź kogoś kto przyjdzie i Ci to połączy :!:

Taki ktoś na pewno będzie wiedział jak.

Nie chcę wyjść tutaj na mędrca, ale z prądem to naprawdę nie przelewki.

Opublikowano

Różne rzeczy już składałem, robiłem także samo złożenie czegoś takiego mi nie straszne, nie chce tylko czegoś źle podpiąć żeby ew. nie spalić elektroniki o ile to możliwe :)

Opublikowano

No dobra... :wink: Żarówka energooszczędna też jest rurką tak samo jak i świetlówka do akwarium. Na końcu jednej jak i drugiej "rurki" wystają po dwa na stronę druty. Różnica jest tylko taka, że w żarówce energooszczędnej są wlutowane one w płytkę elektroniki. Odlutuj rurkę z płytki, w to miejsce przylutuj przewody podłączając je do świetlówki akwariowej. Pamiętaj tylko, żeby to zrobić stronami.

Do I make my self clear enough? :mrgreen::mrgreen::wink:

Jak coś to daj zdjęcie to ci zaznaczę co i jak.

Opublikowano

Są różne opinie na temat stosowania elektroniki z żarówek energooszczędnych, w tym również takie, że to nie jest dobry pomysł ze względu na jakieś tam rozbierzności w parametrach pracy (i do tej opini w sumie ja się przychylam) Schematy takich zabaw były na którymś z forów roślinnych - tam powinieneś szukać

Opublikowano

calkiem prosta sprawa zbij zarówke i beda wystawac tobie 4 druciki podlanczasz je do swietlówki i jazda :P


a tak na serio to jest prosta sprawa mialem kiedys cos takiego przy swietlówkach 18 w , nie wiem jak to sie ma do mocniejszych wersji ale bedzie tez swiecic , zbijasz szkło z zarówczki albo odcinasz plastkik , do wystajacych 4 drucików lutujesz kabelki i podlanczasz pod swietlówke


jak cos pomylisz to sie niezaswieci ale masz chyba 4 kombinacje zapewne trafisz :P

napewno nic niespalisz proste jak dzdzownica :P i tanie


zaleta tego systemu jest to ze swietlówki zapalaja sie odrazu czego niemozna sie spodziewac przy statecznikach i to wplywa na zywotnosc ich

Opublikowano

Mialem takie stateczniki przy swietlowkach 18W. Wazne, aby "dawca" byl wiekszej mocy niz biorcy. Dzialalo to dobrze, bez zauwazalnych efektow ubocznych. polaczenie jest trywialne, 2 styki z prawej do jednego konca rury, 2 lewe do lewego.

473b2e05560bb00dmed.jpg

Opublikowano

Siedziałem w tym i powiem że do świetlówki 18W dajesz statecznik z kompaktu 21W i gitara. Do 15W dajesz 18W itp. Do 30W nie opłaca się już, warto wtedy kupić gotowego elektronika. :idea:

Opublikowano

dokładnie jak karold mówi gdzieś o 2-3w mocniejszy musi być ten statecznik elektroniczny. Jest to najtańszy sposób na oświetlenie zbiornika. Jak zarowka energooszczędna się spali to elektronika dalej jest sprawna! Spokojnie rozbebeszamy wszystko i mamy niegrzejący się statecznik. Jedyna wada to małe moce:/

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.