Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jasne, jedno wolą kupić inni zrobić, jeżeli ja bym chciał kupić pokrywę z allegro muszę sobie jeszcze doliczyć koszty wysyłki czyli 70zł czyli robi się drogo, jeżeli zrobisz sam za przesyłkę nie płacisz a za to co zaoszczędzę mam zrobione oświetlenie.

W każdym razie sama pokrywa wydaje się być całkiem niezła, tak więc jeżeli ktoś nie ma w sobie duszy "majsterkowicza" to pewnie zakupić warto :) Jedyne co trzeba dołożyć samemu to uszczelki na łączeniu akwarium pokrywa (tak jak na pokrywach pcv) Jedyna zastrzeżenie do pokryw z płyty meblowej ogólnie to ich odporność na wodę, ciekawe jak długo taka pokrywa wytrzyma i czy sensowne nie było by wyłożenie jej od środka 2mm spienionym pcv zamiast folią.

Opublikowano

Zapewniam kolegów że dużo wytrzyma. Sam zrobiłem sobie taką. Funkcjonuje już 4 lata w baniaczku roślinnym i ma się nadspodziewanie dobrze :). Nie puchnie, nie odkształca się więc spokojnie możesz ja brać :)

Opublikowano

fajna pokrywa. osobiscie za 200 zl bym nie robil sam. dlaczego ? bo mieszkam w bloku (mamy 1 pokoj i dwojke dzieciakow) a piwniczka malenka :wink: i tak juz zlikwidowalem 2 akwaria :| ale dwa mam nadal :mrgreen:

Opublikowano

Ja i tak wszystko robię zawsze w kuchni :D Poza tym zrobienie tej pokrywy nie jest ani jakoś bardzo czasochłonne ani tym bardziej skomplikowane i ogranicza się do starannego wymierzenia wszystkiego, pójścia do stolarni i zamówienia płyty, odebrania i starannego skręcenia a to nie powinno trwać dłużej niż 2 godziny. Narzędzia ograniczają się do ścisku kątowego, wiertarki z otwornicą, wiertła do drewna (chyba 4 i 6mm) i klucza do wkręcania kofrimat :) Jak będę robił swoją do zrobię jakąś instrukcje co i jak.

Jeszcze raz co do ceny, dla mnie jest spora, zwłaszcza, że robię większe total econo od Makoka i wiem, jak taką pokrywę sobie zrobić samemu. Jeżeli ktoś nie umie bądź nie chce mu się zrobić takiej pokrywy samemu to kupno tej pokrywy z allegro jest uzasadnione a cena w tym przypadku i tak nie gra większej roli.

Opublikowano

Cześć.

Zgadzam się z kolegami że z wytrzymałością płyty meblowej jest różnie,a dużo zależy od wykonania.Co do ceny jak kupisz pcv ze sklepu to napewno wyjdzie cię o wiele taniej bo będziesz miał w tej cenie jeszcze oświetlenie, ale nie będzie takiego efektu jak z drzewa .Nawet dobrze nie zabespieczona wytrzyma jakiś czas ,ale nie oto chodzi by cały czas wymieniać obudowe a drugie kto to ma sponsorować .Dlatego trzeba się zastanowić nad kupnem nie mam na myśli odradzać ci zakupu ,wręcz przeciwnie sam myślę o wymianie na obudowę z płyty .Obudowę będzie mi robił stolarz a resztę postaram się zrobić sam, nie każdy jest złotą rączką.Środek obudowy będe zabespieczał osobiście,cena będzie wyższa liczę na około cztery stówki .Weszłem na tą stronkę co podałeś wykonawca pisze o jakiś komentarzach sprawdz je,nie miałem już czasu ich przejrzeć.Może jest w nich jakaś informacja o jakości wykonania.

Opublikowano

Pokrywa z pcv taniej raczej nie wyjdzie i podejrzewam, że będzie droższa, zresztą widać to po cenie m2 pcv i płyty (płyta meblowa w granicach 32zł m2 a pcv grubo ponad 40zł za 5 lub 6mm) Jednak do zabezpieczenia pokrywy od środka pcv jest chyba dużo trwalsza i lepsza niż folia samoprzylepna.

Opublikowano

Chlopaki i dziewczyny;) jak by ktos z was robil to prosze wrzuccie cala dokumentacje do DIY wlacznie ze zdjeciami projektem iloscia potrzebnych czesci i ich kosztem. Bede wdzieczny bo tez sie przymierzam do takiego projektu.

Ktos tu kiedys wrzucil stronke takiego kolesia co robi takie pokrywy ale nie moge tego znalezc:> moze jak by ktos to mial gdzies to by podal linka jeszcze raz. Z gory dzieki

Opublikowano

w przypadku takiej obudowy najwazniejszy jest materiał. Sam wykonałem ich kilka i musze powiedzieć, że większosć tych wykonanych z płyt meblowych (paździeż)nawet dobrze zakonserwowanych niestety sie rozwarstwia, puchnie. Jeśli chodzi o zwykłe drewno jest tanie i według mnie lepsze od płyty. Pozostaje kolor bejcy. Na pewno nie będzie takiego efektu jak w przypadku płyty meblowej oklejonej fornirem ale jest wytrzymalsze. Wykonując samemu obudowę pamiętajcie o tym żeby od wewnątrz pomalować ja farbą do malowania kadłubów statków. Farba jest droga ale potrzebujecie jej małą ilość. Unikniecie wtedy odpadającej farby z wewnętrznej strony obudowy, bo chyba każdy widzi jakie z akwa jest parowanie. Oczywiście można zastosować szybę a na nia takla obudowę wtedy problem z parowaniem i chlapaniem macie z głowy. :wink:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.