Skocz do zawartości

Kubelki Eheima i inne


ganczar

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko odnosnie filtrow zewnetrznych Eheima 2229 i 2327. Czy ktos z was uzywal lub uzywa ktoregos z nich? Mam mozliwosc kupienia takiego po dobrej cenie i sie zastanawiam czy gra warta swieczki. Ten 2229 to kubel pulsacyjny. Producent chwali ze skutecznosc wieksza o 73% ale wiadomo, to producent. Ten 2327 to termofiltr pulsacyjny. Jak sie sprawuja grzalki w takim filtrze? Mam akwarium 300l i w nim grzalke 300W a tam jest prawie polowe slabsza (180W). Bedzie to sprawnie dzialac? Prosze o opinie na ten temat. A słyszeliście może o filtrach Project PFJ 501 i PFJ 1501 i SACEM MT2000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci tylko tyle że dużo osób sobie chwali filtr pulsacyjne a jeszcze bardziej te z grzałką. Eheim to eheim bardzo dobre filtry. Nie wiem tylko czy te 180W nie będzie za mało chociaż może okazać się że będzie po prostu dłużej chodzić grzałka i tyle. Bo kupowania filtra z grzałką i grzałki o słabszej mocy chyba mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci tylko tyle że dużo osób sobie chwali filtr pulsacyjne a jeszcze bardziej te z grzałką. Eheim to eheim bardzo dobre filtry. Nie wiem tylko czy te 180W nie będzie za mało chociaż może okazać się że będzie po prostu dłużej chodzić grzałka i tyle. Bo kupowania filtra z grzałką i grzałki o słabszej mocy chyba mija się z celem.


ja osobiście nie spotkałam się z miarodajną, pozytywną opinią na temat termofiltrów. IMO to jedne z gorszych wyrobów Eheima. Pulsacja nie ma zupełnie żadnego zastosowania u ryb takich jak Malawi. Tyle, że lubi sobie pohałasować. Jak ktoś lubi...

180W- wystarczy, grzałki przepływowe lepiej wykorzystują pobieraną energię. Polecam Hydora.


Jeżeli możesz kupić pulsacyjnego taniej niż zwykłego prof1 to się opłaca. Jeżeli nie- kup prof1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pulsacja nie ma zupełnie żadnego zastosowania u ryb takich jak Malawi. Tyle, że lubi sobie pohałasować. Jak ktoś lubi...

Jeżeli możesz kupić pulsacyjnego taniej niż zwykłego prof1 to się opłaca. Jeżeli nie- kup prof1.



A dlaczego nie ma zastosowania u ryb z Malawi? Z tego co wyczytałem to: "Dzięki takiej pracy filtra następuje stały dopływ tlenu do złoża biologicznego, a co za tym idzie lepsze warunki dla rozwoju bakterii denitryfikacyjnych. Według żródel producenta rozłożenie amoniaku następuje 73% szybciej."


Na ile ten filtr jest glosniejszy np od Atmana CF 800?


A okazja tyczy się właśnie tych modeli eheima plus te o ktore pytalem w pierwszym poscie. Jesli ktos chętny na któregoś z nich piszcie na PW. Sam wszystkich nie kupie a komus moze sie przydac. PS Eheimy jak narazie zarezerwowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie ma zastosowania u ryb z Malawi? Z tego co wyczytałem to: "Dzięki takiej pracy filtra następuje stały dopływ tlenu do złoża biologicznego, a co za tym idzie lepsze warunki dla rozwoju bakterii denitryfikacyjnych. Według żródel producenta rozłożenie amoniaku następuje 73% szybciej."

1. Jonu amonowego nie amoniaku. Filtry nie rozkładają amoniaku. Przejście amoniaku w jon amonowy nie ma nic wspólnego z bakteriami nitryfikacyjnymi i filtrami.

2. 73% szybciej od czego? Ja miałam Fluvala 305 w zbiorniku 375 i nie było wykrywalnego jonu amonowego. Teraz mi wytłumacz w jaki sposób to 73% objawi się szybciej? Zgodnie reklamówką Tetry jak będzie lał to wody EasyBalance to nie musisz podmieniać prawie w ogóle wody, a olejek z rózy i orzeszków makadani jest zbawienny dla włosów.

3. Wątpię aby filtr pulsacyjny miał właściwości denitryfikacyjne. Złoża zraszane raczej są filtrami nitryfikacyjnymi, a nie denitryfikacyjnymi. Miałam do czynienia z filtrami pulsacyjnymi i zawsze w zbiornikach było obecne NO3. W ilościach porównywalnych do tych co przy zastosowaniu filtrów tradycyjnych.

4. Dźwięk filtra pulsacyjnego przypomina troszkę Lorda Vadera.



Oczywiście- Eheima pulsacyjnego WARTO kupić. Tyle, ze nie ma sensu spodziewać się cudów i MOIM, skromnym zresztą zdaniem, nie warto do niego dopłacać w stosunku do serii podstawowej.

Eheim vs. Atman i ogólnie o cichości... rożnie bywa. Nie sądzę aby dało się stwierdzić ,ze np. Eheimy to robia 10 decybeli, Atmany 11, a Tetra 13... ja np. mam dość głośnego Cf-1200, cichego Cf-800, głośnego dość 2228, cichego 2228, ultra cichego cf-800... mogę tak długo.

Prawidłowo ustawiony, zmontowany, zalany i eksploatowany, a także sprawny technicznie i nieuszkodzony filtr kubełkowy powinien być cichy, bez względu na markę.

Problem dźwięku pulsacyjnego filtra leży w innej materii i dotyczy właśnie opróżniania kubełka i ponownego go zalewania samoczynnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mjunszajn! Bardzo konkretna wypowiedź!


ganczar ! Moim skromnym zdaniem pulsacyjne filtry mają głównie zastosowanie w akwariach roślinnych ze względu na swą charakterystykę pracy która zapobiega powstawaniu silnych prądów wody. W malawi wykorzystujemy każde "źródło" które powoduje właśnie silniejszy ruch wody (cyrkulacja i "zamiatanie"). Do twojego akwa spokojnie wystarczy Eheim 2228 jako biolog i pamiętaj że w nitryfikacji pomaga całe akwarium (powierzchnia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Do twojego akwa spokojnie wystarczy Eheim 2228 jako biolog i pamiętaj że w nitryfikacji pomaga całe akwarium (powierzchnia).



Tylko że mam właśnie okazję kupic Eheima 2229 lub 2327 w BARDZO dobrej cenie. I tu pojawia się moja wątpliwość. Mam obecnie Atmana CF 800 i wewnetrzny Weipro. Czy tego Eheima opłaca się kupić i wymienić za Atmana, lub zrobic z niego biologa a z Atmana mechanika? Czy zostawic wszystko tak jak jest? Z racji iż nie mam tła w akwa bo jest ono transparentne łatwiej byłoby mi ukryć 2 rurki od zewnetrznych filtrow niż grzalke, wewnetrzny plus rurke od zewnetrznego. Obecnie udało się mi to ukryc ale dostęp bo tego sprzetu mam troche ograniczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Hej, posiadamy akwarium 200x60x60 720l. W tym roku zauważyliśmy niepokojące przerwy w spoinie silikonowej na dole frontowej szyby, w załączeniu przesyłam zdjęcia, Akwarium ma 17 lat. Czy silikon się odparzył/rozwarstwił przez co akwarium może się rozszczelnić? Czy to nam się "wydaje", że coś jest nie tak bo tak pada światło? Nie mam porównania jak wygląda spoina w nowym akwarium, w tej chwili jest usunięte podłoże więc zapewne dlatego rzuciło się to w oczy, jaka jest trwałość takiego zbiornika, może już czas na nowe akwarium, proszę o doradzenie czy dalsze użytkowanie jest bezpieczne, może ktoś już coś takiego miał u siebie. Pozdrawiam.
    • Hej mam pytanie. Mam Sumpa i trójkątny komin wklejony w rogu. Akcja ratunkowa to nie małe wyzwanie ponieważ wyłowienie ryby pomiedzy rurkami jest praktycznie niemożliwe i konczy się na zatrzymaniu filrtacji spusczeniu wody z komina. Przez chwilę stosowałem gąbkę umiesczoną na górze ale mimo to rybie udało się jakoś ostatnio prześliznąć. Dodatkowo gąbka po przypchaniu powoduje ze poziom wody podnosi się i jest jej więcej w całym układzie co w przypadku braku prądu i mocno zabrudzonej gąbki może spowodować przelanie sumpa. Zastanawiam się teraz jeszcze nad jednym rozwiazaniem a mianowicie zasypaniem całego komina np żwirkiem lub ceramiką. Czy ktoś próbował czegoś takiego? Czy istnieją jakieś zagrożenia w przypadku wypełnionego komina ?
    • Nie kupujcie tego gówna  .najgorsze badziewie jakie miałem TYLKO FILTRY KUBELKOWE Z KLIPSAMI  WEZ TO SKREC ALBO ROZKREC LEPIEJ BY  BYLO I SZYBCIEJ  NA SRUBY I KLUCZ 13 PRZEPLYW WODY LEPIEJ NIE MOWIC 
    • Pogadaj z @Bartek_De i @aurban6. W duecie zmontują dla Ciebie światło, które się bardzo nadaje. Mam, używam, i wielce zadowolony jestem
    • Ma być pralka. Filtry mają zgarniać odchody ryb. Zupełnie inaczej niż przy roślinnym. Filtry opróżnij bo będziesz miał zgnilca. Wkłady można spróbować przepłukać czy nawet wygotować.  Gąbka 30ppi Punkty 1-3 ok, jak najbardziej. Co do korzeni to z moich wieloletnich obserwacji nic nie wskazywało na zainteresowanie Acei korzeniem. Miałem ze 3 lata i odpuściłem przy restarcie. Szkoda zagracać  akwarium. BTW Acei nie nadają się do tego akwarium tak jak pisał @yaro. To omówmy jednak w innym dziale...  
    • Zaraz będziesz pisał kolejne posty o  obsadzie, a to nie miejsce do tego, więc mod pewnie zaraz zacznie interweniować. Niestety z tego co widzę, zaczynasz iść w tej dziedzinie w złym kierunku, więc załóż w odpowiednim dziale temat i go rozwińmy.
    • Obawiam się, że Twoje akwarium jest za małe na ten gatunek. Nie mam na myśli pojemności, a powierzchnię dna, ta ryba potrzebuje minimum 150cm długości.
    • Dzięki za odpowiedź. Domyślam się że "prosty wylot filtra" oznacza że jest on około 1 ÷ 2cm pod powierzchnią wody i strumień wylotowy jest ustawiony równolegle do powierzchni wody żeby zgarniać napowietrzoną wodę i posyłać do reszty akwarium. Szybkość wypływania wody nie za duża, bo przy braku roślin łatwo można uzyskać "pralkę". Wypełnienie filtrów to wspomniane wcześniej Azoo active 4in1, ale filtry stoją wyłączone już ponad tydzień, więc cały cykl nitryfikacyjny będę musiał startować na nowo. Zakładałem że kupię nowe wkłady bo obecne są w tej chwili pełne martwej biomasy którą może być ciężko wypłukać? Czy przez "gąbka 30" masz na myśli "pory o wielkości 30 ppi" czyli taką gąbkę ? Dzięki za wskazówkę: lampę UV zostawię. CO₂ oraz nawożenie wywalam    Mam jeszcze pytanie: przy robieniu aranżacji, kładę rzeczy w tej kolejności: 1. spienione PCV na czyste dno 2. na spienione PCV kładę kamienie - chyba pozbieram kamienie z plaży nad morzem w Orłowie (mam niedaleko - tam jest taka kamienista plaża). Mam tylko nadzieję że fakt że leżały nad morzem za bardzo tu nie przeszkodzi. Pomoczę je trochę w misce z wodą i popłuczę żeby pozbyć się soli. Będę wybierał kamienie o ciemniejszych kolorach. 3. i dopiero na to piasek, jakiś żwir budowlany z castoramy średnicy około 1mm, np. do tynków, chyba będzie OK? Też go popłuczę w misce, żeby spłukać "pył" z tego piasku. Kolor niezbyt jasny, żeby ryb nie płoszyć. 4. na to chciałbym dać korzenie red moor wood, w książce "Pielęgnice Jezior Tanganika i Malawi - II wydanie" jest wzmianka o jednym gatunku Pseudotropheus sp. „acei” który lubi korzenie, więc ta ryba na pewno będzie w obsadzie akwarium  Do tego one pływają w toni a nie przy dnie, więc tym bardziej je muszę mieć, bo mam akwarium wysokie i nie chciałbym żeby wszystkie ryby siedziały przy dnie. 5. jak ułożę PCV, kamienie, żwir, korzenie to dopiero leję wodę i startuję cykl nitryfikacyjny. Wlewam bakterie (jeszcze nie wiem które) do akwarium żeby osiadły w filtrze i wrzucam dwie kostki mrożonego żarcia, żeby bakterie miały co jeść. zgadza się?   serdecznie pozdrawiam Janek
    • Wiesz, że tych ryb staramy się parami nie trzymać?  Samiec crabro powinien mieć min 3 samice, ale czas pokaże bo może będzie dobrze... z charakterem ryb jak ....
    • Witajcie. Czy ktoś ma w swoim baniaku, którąś z tych belek ? Zastanawiam się, która najlepiej sprawdzi się do malawi i ładnie odda kolory ryb. Z góry dzięki za odpowiedzi. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.