Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proponujemy 100cm jako minimum a 120 jako akwarium dla 2-3 gatunków a to różnica. Nie wiem z kąd taka buźka.

MAsz inne zdanie?! Uzasadnij je argumentami a nie śmiej się pusto. Jeśli nie czytałeś była w tym temacie konkretna rozmowa a jedyne co jest tu śmieszne to twoje zdanie.

Opublikowano

Czester, sorry, ale dla mnie też to jest dziwne... te 20cm różnicy między 200l a 240l moim zdaniem zupełnie nie daje możliwości zwiększenia obsady o 2 gatunki. Owszem 3 uda się utrzymać w 240l, uda się też w 200l, przynajmniej przez jakiś czas, ale pytanie jaki jest w tym sens :?: Wg mnie żaden.

Opublikowano
Czester, sorry, ale dla mnie też to jest dziwne... te 20cm różnicy między 200l a 240l moim zdaniem zupełnie nie daje możliwości zwiększenia obsady o 2 gatunki. Owszem 3 uda się utrzymać w 240l, uda się też w 200l, przynajmniej przez jakiś czas, ale pytanie jaki jest w tym sens :?: Wg mnie żaden.


O to mi chodzi właśnie :D


Czester,myślisz,że harem 1+4saulosi w 112l ma gorzej niż taki harem z dwoma innymi gatunkami w 240l?Które są silniejsze,np twoja obsada :wink:

Opublikowano

Moje zdanie jest pare postów wcześniej. Minimum to 100cm (200l) a w 240 można już trzymać 2 gatunki. 3 osobiście nigdy bym w takie akwarium nie włożył. A wypowiedziałem się za większość bo 2/3 uważa że 240 jest dobre dla 3 gatunków. Ot tyle mam do powiedzenia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak dla mnie minimum to tez 200l, gdzie mamy >100cm dlugosci. Przy tych rozmiarach kazde 10cm jest znaczace... Podobnie jak nie pakowalabym agresywnego gatunku do 240l (120cm dl), nawet jesli by mial byc tam sam. Moze wyjsc ale nie musi, po co ryzykowac.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A ja zaznaczylem juz wczesniej 112l akwarium bo od takiego startuje jako nowicjusz.Na razie plywaja w nim mlode sauloski(chcialbym zostawic docelowo 1+3).To jest moje pierwsze doswiadczenie z Malawi.

Po jakims czasie sie dowiem czy to 112l jest odpowiednie dla pyszczakow jako minimum czy nie.Jezeli stwierdze ze jest niewystarczajace-kupie wieksze akwa dla nich.

Jak narazie sa to mlode rybki wiec akwa jest dla nich moim zdanie dobre,jak dorosna to zobacze jak sprawa bedzie wygladac.

W tym czasie kiedy rybki dojrzewaja ja staram sie jak najwiecej czytac i zbierac informacji na temat hodowli pyszczakow,zeby popelnic jak najmniej bledow.

A wracajac do tematu najmniejszego Malawi to strach pomyslec jakie to bedzie minimum za kilka lat(bedziemy chyba musieli dopasowywac mieszkania do akwarii albo zostana nam muszlowce :wink::lol: )

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zaznaczyłem 200 l choć moje doświadczenie z Malawi jest żadne.


Właśnie startuję z baniakiem 180 litrów i już widzę co to znaczy. Jak dla mnie to 450 litrów jest ok ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

240l to według mnie absolutne minimum na Malawi. Po odjęciu podłoża, dekoracji, filtrów, rurek itd. zostanie 180 - 200l, a to już nie za wiele.

post-8219-14695712433435_thumb.jpg

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Osobiście mam 112 l z 4 maingano i 4 johanni. Wiem, że nie jest to dobre rozwiązanie. Póki co , to rybki są młode i nic się nie dieje. Nawet się nie zaczepiają! W przyszłości chcę im podarować 240l.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.