Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem czy dobry dział wybrałem :)

Otóż mam stelaż z profili zamkniętych o wymiarach 150x50 .

Czy na tym stelażu po zastosowaniu płyty/dwóch płyt 18mm moge bez obaw postawi większe akwa . Mam mozliwośc postawi nowe akwa o dnie 160x60 lub 180x75 . A może pod spód da taki gruby blat kuchenny ?

Przerabiał ktos już taki temat ?

Opublikowano

Tak- spokojnie mozesz stawiac nawet ponad 200cm. Blat- niekoniecznie. Ja np. mam ponad 1000 litrow na ramie, a za blat sluzy... styrodur. Punkty wsparcia sa priorytetem, blat i jego grubosc to juz tylko gadzet.

Opublikowano

Czyli zwykła płyta meblowa 18mm spokojnie wystarczy ?

Jeśli tak to kolejny punkt (koszty) na to by jednak zmienic baniak na większy :)

P.S. Już latam z metrówką kombinując jak by tu zmieści wspomniane wcześniej 2 metry :D

900l - to brzmi dumnie :D

Opublikowano

Moim zdaniem wystarczy.

W firmie mam dla przykladu zbiorniki 300 litrowe na samej ramie- bez podparcia dna i fnkcjonuja tak juz 5 lat.

U Irmicha Fuljera w ten sposob postawione sa zbiorniki oklo 1000 litrow.


Nie polecam takie rozwiazania w domu, ale zwykla plyta 18 lub 22mm wystarczy.

Opublikowano

Zastosowanie płyty 18 mm jako blatu mija się z celem. Jak rozumiem akwarium ma wystawać poza stelaż a ten blat miałby zabezpieczać akwarium przed pęknięciem?

U mnie półka o długości 3m na książki z płyty 18 mm podparta 30 cm przed końcami, ugięła się pod naporem stojących na środku książek formatu A5 o długości ok. 1m ( wagi nie podam, bo nie znam ) o dobre 1,5 cm.

Więc zastosowanie wysuniętego poza punkty podparcia blatu z takiej płyty moim zdaniem nie ma żadnego sensu, a będzie tylko wpędzaniem się w koszta. Co innego, jeśli stelaż masz tak nierówny, że musisz zabezpieczyć dno przed naprężeniami punktowymi od np. spawów. Wtedy istotnie płyta się sprawdzi.

Opublikowano
Zastosowanie płyty 18 mm jako blatu mija się z celem. Jak rozumiem akwarium ma wystawać poza stelaż a ten blat miałby zabezpieczać akwarium przed pęknięciem?

U mnie półka o długości 3m na książki z płyty 18 mm podparta 30 cm przed końcami, ugięła się pod naporem stojących na środku książek formatu A5 o długości ok. 1m ( wagi nie podam, bo nie znam ) o dobre 1,5 cm.


Ale płyta wygięła Ci się na środku - tak ? Bo u mnie góra stelaża czyli 150x50 ma jeszcze wzmocnienia na wysokości 50 cm i 100cm . Z tym , że tak jak u Ciebie - płyta była by podparta 25-35cm przed jej końcem .


Stelaż jest równy ( spawy z góry są zeszlifowane) , wypoziomowany .

Posiada 4 wzmocnienia ukośne by nie "poleciał" na bok ale to pewnie mniej wazne bo to bardziej chodzi o naprężenie .

To może dac ten gruby kuchenny blat o grubości 4cm ? Może dwie płyty meblowe po 18mm skrecone ze sobą ?

W między czasie akwa urosło do 200-220x75x60 .

P.S. Profil stalowy 4x2cm , więc nie za potężny ale chyba ,też nie taki słaby ...

Opublikowano
Ja bym dał grubszy blat tak jak te kuchenne 40mm. Może pęknie, może nie, a lepiej kupic grubsze i mieć problem z głowy

Nie no :) Nie może by nawet cienia wątpliwości , że pęknie. Po prostu muszę byc pewny , ze jednak nie pęknie :)

Nie wiem ile taki blat kosztuje ale 100 czy 200zł w tą czy w tę a pękniety baniak za 1,5kzł , utracona obsada za XYVZ zł (morszczyzna) . Nie wspomne o zalanym biurze czy innych dokuczliwych konsekwencjach.

Zawsze można stelaż przerobic - tylko , jeśli nie ma to sensu to po co ? Łatwiej zmienic samą góre i zapomniec o sprawie.

Opublikowano

jak zrozumiałem to stelaż ma 150 cm długości a na niego chcesz dać akw ao długości 200 lub nawet 220 cm czyli po bokach akwa bedzie wystawać 25 -35 cm. W takim przypadku blat musi byc solidniejszy bo to o czym pisze miuszajn to sie sprawdza w 100% ale wtedy jak nie wystaje poza krawędz za duzo. W Twoim przypadku oprócz blatu takiego np kuchennego to bym pod ten blat zastosował takie trójkatne podpórki gdzi ejeden bok podpórki by był pod ta wystającą częścia blatu a drugi bok byłby przymocowany do boku szafki

Opublikowano

Powiem ci tak właśnie skończyłem szafkę z drewna pod baniak 270*60*60. Stelaż drewniany obity płytami boki 25 i 18mm tył całość nie dzielony 2*18mm, zastanawiałem się co dać na górę blat kuchenny czy płyty. Wybrałem płyty dokładnie 3*18mm bo są jakieś dwa razy tańsze. Ale dno baniaka będzie dzielone przynajmniej na trzy cześć to zmniejszy naprężenia do minimum. Ale jak twój baniak ma wystawać poza szafkę po 25cm z każdej strony to (jak zrobisz całe dno ba bank pęknie) rozwiązania są dwa droższe: obijasz boki płytą tańsze: dajesz przynajmniej trzy podparcia z każdej strony chodzi mi o takie "trójkąty" przykręcasz je do spodu blatu i do boki szafki. jest jeszcze jeno wyście dospawaj do stelaża te 50cm i masz spokój.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.