Jump to content

Recommended Posts

Posted

A na sam początek dać jakąś gąbkę lub włóknine, żeby nie zasyfiać zbyt wkładów bio?

Macie konkretne propozycje co do w kładów tj. firma i model i w jakiej ilości?



takie pytanie jeszcze gdzie umieścić w akwarium z tłem (czarne z aquaela) grzałkę, filtr wewnętrzny, deszczownice i rurke zasysającą wodę do kubełka?


Mam taki plan aby zabudować wewnętrzny filtr właśnie tym tłem z aquaela i wyciąć tylko otwory na wylot i tak ze 3 otwory po obu stronach gąbki?


Mniej więcej jak na tych projektach:


widok z boku akwarium:


d8bd44d8e84e2130m.jpg

Widok z przodu akwarium:


370d917c41ca770em.jpg

Posted
A na sam początek dać jakąś gąbkę lub włóknine, żeby nie zasyfiać zbyt wkładów bio?


Gąbke czyli prefiltr dac najlepej bezpośrednio na zasys który jest w akwa aby kubłanie brudzic w srodku




Macie konkretne propozycje co do w kładów tj. firma i model i w jakiej ilości?


co do ilości to w takiej aby kubeł był wypełniony w całości

co do producentów to poczytaj forum bo tych producentów jest wielu a paru naprawde dobrych, co do cermiki bio to np ja lubie BioMaxy z Hagena, Ehfisubstrat z Eheima tez jest wyśmienity najnowsze wynalazki z Tropicala tez podobno są niezłe a i sera też ma dobra ceramike w ofercie


Poczytaj atki na forum o wypełnianiu czym i w jakiej kolejności filtrów Tetry to juz pare było

  • 3 weeks later...
Posted

No więc nadszedł ten wiekopomny czas i jutro dokonuje zakupu całego akwarium wraz z osprzętem (na razie bez rybek jak wiadomo) i tu mam prośbę żebyście mnie utwierdzili w tym że dokonuje słusznego wyboru kupując odpowiednie elementy :)


Tak więc:

Akwarium: 100x45x55 8mm

Oświetlenie: 2x30W + odbłyśniki

Świetlówki: NARVA NATURA + PHILIPS AQUARELLE

Filtracja: JBL e1500 (ceramika Biocera), głowica ATMAN AT-202 z gąbką

Ogrzewanie: JAGER 150W

Podłoże: piasek z castoramy

Testy:

TETRA pH, KH/GH

SERA NO3, NH3/NH4

JBL NO2

Chemia:

AquaArt Safe Water, Classic

SERA nitrivec

JBL filter star

Rośliny:

1szt. Cryptocoryna balansae

1szt. Anubias barteri

1szt. Anubias nana

1szt. Echinodorus major

2szt. Valisneria spiralis

2szt. Cryptocoryna wendeti

Kamienie: ŁUPEK FYLITOWY lub SERPENTYNIT

Tło: Aquael czarne


Planowana obsada: (wstępna do redukcji)

Pseudotropheus Saulosi 8szt.

Iodotropheus sprengerae 8szt.

Melanochromis cyaneorhabdos 'Maingano' 8szt.


Pokramy:

CHICHLID EXCEL MINI HIKARI

SPIRULINA O.S.I.

D-ALLIO TROPICAL

FLORA SERA

PRO VEGETABLE CRIPS TETRA

+

mrożonki dafni oraz aretmi



Proszę o ocenę :D

Jak tylko wszystko przyjdzie zamieszę posta STEP BY STEP jak powstawało akwa :)

Posted

Rośliny:

1szt. Cryptocoryna balansae

1szt. Anubias barteri

1szt. Anubias nana

1szt. Echinodorus major

2szt. Valisneria spiralis

2szt. Cryptocoryna wendeti

Planowana obsada: (wstępna do redukcji)

Ps. Saulosi 8szt.

Iodotropheus sprengerae 8szt.

Melanochromis cyaneorhabdos 'Maingano' 8szt.



Rośliny ja mam i je lubie i testowałem już w akwa różne i rózniaste - rośliny nie maja lekko ale czasami dają radę podkreslam czasami bo to juz zależy od konkretnego przypadku czyli chemi wody w danym akwa oświetlenia twoje akwa jest głaebokiw więc to tez już zmienia postac rzeczy itd

Reasumujac to nawet nie kupuj bo szkoda kasy Echinodorusa i C. wendeti

C. balansea jak narbajdziej tak i Valisneria też tak ale w takim jednak nie za duzym baniaku to bym się na Twoim miejscu zastanowił razcej nad którąś z nich a nie nad oboma. Cryptokoryna jest silniejsza i ma większe szanse przetrwania inna sprawa iż jęsli osadzisz je obok siebie to Cryptocoryna i tak wyprze Valisnerie i nawet pysi tu nie potrzeba

Aniubiasy tak natomiast które to zagatka, u mnie np nana nie rosnie za cholerę, barteri i owszem rośnie ale dobrze sobie radzi A. congensis a juz najlepiej A. lanceolata to tyle o aniubiasach

Z innych to spróbój zamiast tych co "wywaliłem" microsorium - ono może w pierwszych tygodniach zmarnieś całkowiecie ż ekorzonki zostana ale nie wywalaj bo jest szansa że odbije a wtedy idzie jak burza.


Cod o obsady to dośc czeste sa sytuacje że saulosi nie dogadyje się z maingano jak maja mało dna a u Ciebie mimo że akwa jest prawie 250 litrowe to dna jakiegos super duzego nie ma

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
    • Jak najbardziej ma sens. Moduły czy też tło z tyłu możesz wydrążyć a wierzchnią  stronę pomalować zaprawą  i porzeźbić w  niej lub   przy nakładaniu.  Zaprawa dociąży  i zmniejszy wyporność. też tak miałem kilkanaście lat  i nic się nie działo. Jedyny problem u mnie był taki , że tło nigdy szczególnie nie porosło mi glonami a zaprawa była pomalowana czarnym akrylem i po latach kolor wypłowiał. Ale jak będziesz miał glony to nie ma problemu z tym.
    • Myślałem o podniesieniu na styropianie, ale jak go odkopią to będą skubać  Ktoś na forum pisał, że ma taki problem z tłem 
    • W Akwa 720 litrów miałem zrobione w ten sposób  , że pod akwarium dałem matę akwarystyczną chyba grubości 0.5 cm czarną . Ale możesz dać pod akwarium też styropian . Tylko będziesz musiał zamaskować białe boki lub dać inny , ciemny. Do środka włożyłem ciemne spienione PCV grubości około 0.3 cm i to wystarczyło. A kamieni miałem  kilka wielkości o której piszesz. Osobiście nie polecam styropianu białego do akwa w całym kawału wielkości dna czy nawet tylko pod kamienie. Weź pod uwagę , że pyszczaki bardzo kopią i jak podrosną to niestety styropian będzie widoczny a Ty będziesz niepotrzebnie zmuszany do wkładanie rąk celem zakrycia jego.  No i wiecznie pływające kulki styropianu pod powierzchnią.
    • W sumie, to ostatnio zastanawiałem się nad czymś podobnym. Generalnie to nie wiem, nie słuchaj mnie, niech mądrzejsi się wypowiedzą, ale... Nie rozważałeś po prostu dania więcej styropianu? W sensie, takiego bloku prawie pod powierzchnię, który z przodu będzie zakryty "prawdziwymi" kamieniami. Można go przykleić do dna w razie czego, choć kamienie pewnie go dociążą, żeby nie wypływał.
    • No i stało się - dwa zewnętrzne segmenty zaczęły wypływać po napełnieniu 🙂 o ile silikon dobrze trzyma te środkowe segmenty, o tyle boczne - nie wiem, czy ze względu na to, że klejone były głównie do plastikowego filtra, czy też dlatego, że po prostu są większe i mają większą wyporność, poszły do góry.  Na szczęście powoli, bez żadnych strat.  I przy tej okazji chciałem się Was zapytać - czy te boczne segmenty tła mają sens w takiej postaci? Tak na oko, każdy z nich zabiera z mojego akwarium z 50-60 litrów wody, czyli z 450 brutto robi się pewnie z 250 netto 😕 Może można to jakoś przerobić? Myślałem, żeby może wydrążyć od tyłu wiertarką, żeby jakieś jamy porobić - małe wejście, a w środku obszerne - ma to jakiś sens? Czy fakt, że woda będzie "stała" w takich jamach, będzie negatywnie wpływał na rybę, która tam wpłynie? No i drugie pytanie, pewnie w zaprawy nie ma się co bawić, ale można czymś po prostu pomalować ten styropian, żeby nie rzucał się w oczy? Pozdrawiam, Jakub
    • Planując, projektując na papierze i w głowie moje akwarium 170x50x50 pojechałem i pomacałem kamienie  Chcąc mieć dwa trzy  prawie pod lustro  to już kawał gruzu potrzeba, tak na moje oko po 25-40 kg jeden i jednocześnie  I tak sobie pomyślałem, czy dobrym pomysłem będzie na styropianie, który będzie leżał na dnie, dać z tyłu gdzie te większe mają być, worki na media wypełnione żwirkiem, może lawą. Takie rozwiązanie pozwoli na wykorzystanie mniejszych kamieni i łatwość w aranżacji przy zachowaniu efektu głębi  Jak się zostawi w nich trochę luzu, to  można kamienie ułożyć/ustawić w prawie dowolny sposób. Ruchomość żwirku daje taką możliwość. Wydaje mi się, że w workach nie powinno dziać się nic złego typu powstawanie siarkowodoru, ale wolę zapytać bardziej doświadczonych Malawistów
    • ...pytanie w sumie nieaktualne, napisałem do Aquadana i dowiedziałem się że - cytuję: "Silirub aq se najlepszy klej ale trzeba mieć pistolet specjaln   Albo zwykły silirub aq klej"
    • Hej, jakieś nowości w zakresie klejenia styropianowego tła? Kupiłem używane akwarium z tłem od Aquadana, i pierwsza niespodzianka po nalaniu wody - tło poszło do góry... Jakieś rady, jak to odkleić, jak oczyścić ze starego kleju, i oczywiście - czym to ponownie przykleić? Po całej powierzchni raczej, czy "placki" wystarczą?
    • Dzięki przeogromne! Teraz tylko pozostaje mieć nadzieję, że jak naleję wody, to nie wypłynie A swoją drogą, macie pomysł, jakie kamole kupić, żeby jak najlepiej pasowały do tego tła? Bo właśnie trochę serpentynitu przywiozłem ze składu, ale jednak w zbiorniku trochę razi, że to "prawie to samo, ale nie do końca". Chyba że jak glonami zarośnie, to będzie dobrze :)
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.