Jump to content

Oświetlenie 100x40 - 160L -czy taka konf moze byc?


Recommended Posts

Posted

witam potrzebuje pomocy przy skompletowaniu oswietlenia do Malawi 160l - 100x40 pokrywa , znalazłem po przekopie sieci następujące elementy oświetlenia, proszę o ewentualne sugestie co zmienić albo co innego kupić zamiast podanych przeze mnie elementów:


-świetlówka NARVA Special Oceanic Nature 30W (6000K) T8-25zł

- odbłyśnik asymetryczny -19

- statecznik elektroniczny firmy Tridonic Atco. 2x30W -54zł -czy kupując statecznik na 2x30 moge podpiąć tylko 1 świetlówkę na początek?

- oprawka bryzgoszczelna 2szt T8-12zł


wszystko od jednego sprzedawcy,dlatego np statecznik taki wybrałem jedyny dostępny


Czy coś oprócz kabla jeszcze będe potrzebował ?


Jeszce jedno pytanie: umiejscowienie świetłowki -centralnie na środku czy bardziej do tyłu?


z góry dziekuje za pomoc

Posted
świetlówka NARVA Special Oceanic Nature 30W (6000K) T8-25zł

zależy jaką będziesz miał obsadę - jeśli żółtą to ok, jeśli żołto - niebieską to nie polecam tej świetlówki jako jedynego oświetlenia. Imho bardzo kiepsko wybarwia niebieski.


statecznik elektroniczny firmy Tridonic Atco. 2x30W -54zł -czy kupując statecznik na 2x30 moge podpiąć tylko 1 świetlówkę na początek?

Jeśli statecznik nie ma opcji 1x30W to nie


oprawka bryzgoszczelna 2szt T8-12zł

Może od razu taki zestaw – szybki prosty montaż

http://www.aqva-light.pl/files/photos/4e791f7cb460.jpg

http://www.aqva-light.pl/files/photos/4b79561a1b8a.jpg


Jeszce jedno pytanie: umiejscowienie świetłowki -centralnie na środku czy bardziej do tyłu?

Jak najbliżej przedniej szyby – tak żeby światło padało na ryby jak najbardziej z przodu


Nie łatwiej tak: zoolight.pl/sklep/product_info.php/cPath/30/products_id/222 ?:wink:

Ten zestaw do akwa 100cm nie bardzo się nadaje – świetlówki 120cm, odbłyśnik 115cm, pozatym kolega chce statecznik elektroniczny a tu mamy indukcyjny w zestawie za 99zł :?

Posted

a sorry nie doczytałem że to setka :roll: Ale wystarczy parę sekund poszukać i można znaleźć coś takiego zoolight.pl/sklep/product_info.php/cPath/29_30/products_id/228 na stateczniku elektronicznym no i wszystko gotowe bez kombinowania za tą samą cenę :wink:

Posted

a więc będą Saulosi , czylli żółto-niebiesko !


jaka dodac do tej świetlówki żeby w/w kolory były ładnie wybarwione?


ok zostaje przy zakupie zestawu z Zooligth - aczkolwiek nie wiem jak z przesyłką, mniejsza oto ;-)


jeszcze jedno czy ten statecznik z zestawu :Statecznik PHILIPS e-Kyoto 2x36 Cold start- da mi możliość osobnego sterowania światłem ?tzn każdą świetlówką z osobna?

Posted
a więc będą Saulosi , czylli żółto-niebiesko !

jaka dodac do tej świetlówki żeby w/w kolory były ładnie wybarwione?



Do narva nature dodaj np. narva blue, masz też dużo innych możliwości sporo konfiguracji jest na forum i w galerii.


jeszcze jedno czy ten statecznik z zestawu :Statecznik PHILIPS e-Kyoto 2x36 Cold start- da mi możliość osobnego sterowania światłem ?tzn każdą świetlówką z osobna?

Nie. I trochę nie podoba mi się, że zestaw nazywają 2x30W a daja statecznik 2x36W - jeśli sie nie mylę świetlówki będą przez to miały krótszą żywotność.

Jesli chcesz niezależnie sterować światłem to niestety w takich prostych rozwiązaniach trzeba podłączać dwa stateczniki.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
    • Zdecydowanie duże kamienie robią robotę. Jedna pokaźna skała, to nie to samo co podobnej wielkości kopiec usypany z mniejszych kamieni. Oczywiście jest to też kwestia gustu i własnych preferencji. Fakt że większe głazy sporo ważą, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu i stabilnym ustawieniu, ryzyko jakiegoś nieszczęścia jest minimalne. U mnie dwie największe skały na środku aranżacji ważyły 39 i 48 kg. Na tył dałem już moduły o fakturze zbliżonej do serpentynitu. 
    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
    • Dzięki za odpowiedź. Jeszcze u mnie mam taki pomysł, żeby połączyć te otwory z otworem, którym wewnętrzny filtr pobiera wodę - wtedy będzie może trochę lepsza cyrkulacja... Minusem jest do, że nie będzie osobnych, odseparowanych od siebie jaskini. Myślisz, że zaprawa jest konieczna? Zrobiłbym wejścia do tych otworów osłonięte przed wzrokiem (przynajmniej w 90%), i myślałem, żeby po prostu pomalować sytorpian bezpośrednio akrylem, żeby się biały styropian nigdzie nie przebijał i tyle. A drążyłbym jamy z tyłu tła. Z tego, co czytam, to z zaprawą jest chyba nie tak łatwo, ludzie jakoś to potem moczą w wannie... Chyba, że źle doczytałem
    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.