Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to prawda , beton wydaje sie najprostszym budulcem , postawienie paru szalunków i zalanie tego odpowiednia masa wydaje sie byc bardzo proste w momecie gdy mieszkano jest na etamie wykanczania i sciany podłogi sa surowe


mozna to naprawde dobrze obmyslec system odprowadzania wody podmiana filtracja / nawet sump moze byc betonowy :) wtedy pozostaje tylko kwestia osadzenia przedniej szyby


jezeli chodzi taki baniak z dwiema szybami albo wiecej IMHO wybrałbym opcje normalna baniak szerokosci 1m jakos mi nieprzypada do gustu obserwowania tego z dwóch stron , do tego dochodza aspekty ekonomiczne , druga szyba to tez kupa kasy

Opublikowano

poza tym żeby "przezierne" akwarium miało sens to IMO musi być na tyle szerokie aby trzymało głębie przy patrzeniu z obu stron, uwzględniając skały po środku (jakoś nie wyobrażam sobie oglądania rybek na tle kanapy i telewizora z przeciwległego pokoju ;) )

Opublikowano

Ale jeśli akwarium byłoby takie jak w linku który wcześniej wstawiłem - przód i tył nie byłyby do siebie równoległe to efekt byłby zupełnie inny niż w standardowym baniaku. Nie wiem czy mi się dobrze wydaje ale mógłby nawet powstawać efekt lustra - taki jak w zwykłym akwarium kiedy patrzy się przez przednią szybę na boczne szybki...ale może niech w tej sprawie wypowie się ktoś obeznany :wink:

Opublikowano

widze ze kolega lubi lusterka, może warto zainwestować w kalejdoskop...

a ten baniaczek to kiedyś budowałem, pomimo ciekawej formy właścicielowi marzył się standardowy prostokątny baniaczek pokaźniejszych rozmiarów, niestety Pani architekt miała swoją genialną wizję ;)


pozdr.

thewald

www.thewald.pl

Opublikowano

CZeść, jeśli można wiedzieć szyba będzie optiwhite? Ja też zamierzałem budowac betonowe akwarium nawet mam szkice zbrojenia, osadzenia szyby, zakupioną pompe Iwaki i na tym stanęło z powodu osobistej tragedii rodzinnej. Od czasu do czasu naieram ochoty żeby zabrac się do realizacjii tego pomysłu. Pasowała by mi szyba optiwhite dł 350cm i wysokość ze 90-100cm - taka wysoka ze względu na to, że akwarium ma być przezxnaczone dla P. Altum które muszą mieć głębie. Są wogóle dostępne takie szyby o podanym wymiarze czy dalej 230x90? Moim zdaniem nie ma się co bawić w przykręcanie ramy z kątoników do betonu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Na stronie TheWalda masz przednią szybe 300cm z opti white wiec chyba coś sie zmieniło...



Czy sa jakieś postępy? Coraz bardziej mi się te betonki zaczynają podobać... I powoli zaczynam czytać co i jak ;D

Opublikowano

Witam, na forum pawiookie pl jest temat o zbiornikach betonowych : http://www.pawiookie.pl/index.php?optio ... 0&catid=26. Ja mam już wszystko zaplanowane i p[rzemyślane rozwiązania tylko potrzebuje szyby optiwhite o wymiarach 350 x 110h musi byc chyba klejona z dwóch 12 lub 19. MOże ktośzna w niemczech jakąs hute szkła która zrobi na zamówienie tafle. Dywoniem do kilku hut w Polsce ale nie yrobia takiej tafli

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam ponownie

Cały czas zastanaiwam sie jednak nad szkłem i konstrukcją ramową.

szyba oczywiście opti


A tak na marginesie jak poznać czy szyba jest hartowana nie bijąc jej?


pozdrawiam

Opublikowano

witam

ja mimo poczatkowych problemow z uszczelnieniem swojego akwarium (350 x 85 x 75) polecam konstrukcje sklejka + szyba. Tylko nie wpakowal bym sie juz teraz w zwykla sklejke i zywice tylko w sklejke wodoodporna.

Jezeli bedziesz sie upieral przy betonie to w warszawskim zoo beton impregnuja zywica ( musisz oczekac min 28 dni by beton dojrzal) a szybe wklejaja na silikon. Ja jesli kiedys, bede jeszcze budowal dom to zechce zalac jeden pokoj ale zastanawial bym sie nad uszczelnieniem go za pomoca foli do oczek wodnych. Nie wiem jak by sie silikon trzymal takiej foli ale byc moze ze wystarczy, aby dzialal jako uszczelka, a parcie dociskajac szybe zrobilo swoje.

(za 10 tys to postawie 30 000 litrow moje akwa nie liczac lawy ktora poszla w koszty budowy domu szacuje na ok 1600 zl z pompa leszno, obudowa sumpem 130 l i beczka keramzytu 30l. fakt mialem zywice i mate szklana - jakies 400-500 zl)

Też jestem przeciwnikiem dustronnych akwariow.

( a jezeli akwa do wysokosci 50 (60?)cm to ze zwyklej szyby 10 + dylatacja dna (50 zl m2). Widzialem u szkalarza akwa wysokie na 80 cm z 10 dzialajace wiele lat)

pzdr marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.