Skocz do zawartości

Tetra tec ex 700 + wewnętrzny weipro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Knocker: ale kolego to tak nie działa, że sobie wymienisz jak ta nie będzie dawać radę... ;D


Po pierwsze co chcesz mieć w tym akwarium. Ja mam EX700 z orginalnymi wkładami tyle, że węgiel wywaliłem i ceramiki trochę dołożyłem zwykłej... ale filtr ten chodzi w 112L akwa roślinnym z 3 krewetkami... Jeżeli zamierzasz mieć trochę więcej rybek lub zamierzasz podmieniać wodę co 2tygodnię... to nie oszczędzaj na ceramice...

Dojżewanie takiego filtra trwa jakiś miesiąc... filtr powinien dojść do siebie zanim wpuścisz rybcie itd...


Teraz oszczędzisz na tym, a za 2 miesiące będziesz pisał posty w stylu: MAM GLONY których nie chcę, mam sinicę, rybki mi nie rosną, padają, chowają się itd...


Po prostu są kwestie na których nie warto oszczędzać.. i skoro już zdecydowałeś się na kubełek który de facto jest za mały do 240L akwa z pysiami tym bardziej dla początkującego akwarysty - to zasyp go dobrym substratem... zaoszczędzisz sobie problemów...

Opublikowano
Macie racje zatem kupię te 4 litry siporaxu! Jak się oszczędza to się potem płaci 2 razy :/ więc nie warto!



A za jakiś czas wywalisz siporax , bo będzie w sprzedaży nowy typ ceramiki o 2x większej powierzchni czynnej?

IMO , eiporax trzeba dawać tam gdzie nie ma miejsca na większą ilość ceramiki , np. tam gdzie trzeba utrzymać baniak na samej kaskadzie.

Ja kupiłbym na Twoim miejscu szutowską ceramikę , za 23pln. 3 litry i to wszystko.

Nie ma co popadać w paranoję , jak to ktoś już na tym forum napisał ,ta szutowska ceramika wystarczy.

Opublikowano

Dlaczego mamy naciągać kolegę na jakąś wymyślną ceramikę sery. Była rozmowa na forum o stosowaniu drogich ceramik i o tym że taka ceramika musi być mocno pielęgnowana aby była skuteczna. Mocny prefiltr do siporaxu bardzo zmniejszy przepływ przez tą tetrę. Odradzam zakup tej ceramiki ze względu na ekonomię i ergonomię. Jeżeli zasyfisz kubełek i na siporaxie zrobi się osad to jego powierzchnia spada drastycznie. Wielu z nas, a w tym i ja posiada ceramikę Aquaela Biocera za 23 zł 3L na alegro we wiaderku. Ostatnio odpalałem akwa na takiej tetrze i do środka waliłem Biocera. Nie warto szaleć przy normalnej obsadzie spokojnie dasz radę. Ja mam 8L takiej ceramiki w 500L i parametry jak skała. Pozdro.

Opublikowano

A za jakiś czas wywalisz siporax , bo będzie w sprzedaży nowy typ ceramiki o 2x większej powierzchni czynnej?

IMO , eiporax trzeba dawać tam gdzie nie ma miejsca na większą ilość ceramiki , np. tam gdzie trzeba utrzymać baniak na samej kaskadzie.

Ja kupiłbym na Twoim miejscu szutowską ceramikę , za 23pln. 3 litry i to wszystko.

Nie ma co popadać w paranoję , jak to ktoś już na tym forum napisał ,ta szutowska ceramika wystarczy.

a ja po wielu przemyśleniach i głębokiej zadumie odrzuciłem teorię mikroporów :wink: jako mocno naciąganą i w dniu dzisiejszym wsadziłem do kubła 4 torebki NITRAS-u Filtusa. Nie wierze w przewage hiperporowatej ceramiki :roll: :mrgreen:


Ps. Nie bijcie mnie :mrgreen:

Opublikowano
Nie wierze w przewage hiperporowatej ceramiki

Tak jak pisałem wcześniej - ma to swoją zasadność w filtrach gdzie prefiltr jest dość mocno czyszczący, ale ... tyle kasy za litra...

Opublikowano

ja bym tak az nie negowal ceramiki za 9 zl........

w swoim kuble mam litr ceramiki resuna , litr innej i dwa litry innej.. wszystko po najtanszych kosztach..

cykl zaskoczyl prawidlowo - do tej pory jest idealny nawet po 9 godzinnej przerwie w dostawie pradu...

bakterie sa na tyle sprytne ze osiedla sie wszedzie.. nawet w piasku w akwa.. to jest chyba najwieksze zloze w naszych baniakach.. nie chce tu uchodzic za kogos kontrowersyjnego ale nie sadze zeby ceramika za 9 zl zostawala w tyle... a ze producent napisze ze ta za 9 zl ma 100m2 powierzchni a ta za 30 ma 700m2 to nie wierze. a wypala sie je w jednej fabryce tylko pakuje do innych paczek(znam to z autopsji- soki dla znanego koncernu..nie bede mowil jakie)...

moje zdanie juz znacie :)

Opublikowano

Ktos juz kiedys pisal o porowatosci a na jednej ze stron byl nawet wynik eksperymentu.

Jasne jest, ze ktos ktos posiada 20l zloza, nie potrzebuje ceramiki z najwyzszej polki (ilu z nas zasypie sumpa chocby siporaxem? :D ). Natomiast kiedy mowimy o mniejszych kublach(imo ex700 w 216l to mniejszy kubel) to warto zastanowic sie nad mediami z wyzszej polki ot co.

Opublikowano

Wróciłem z grzybów właśnie :) przez 2 godziny szukania znalazłem 3 czarne łebki więc szału nie ma :) Miałem nadzieję, że coś tu się rozjaśni w temacie a jak to przeczytałem to wymiękłem :D Myślałem, że akwarium to prosta sprawa a tu są same zakręty :/ no nic nie poddaje się i proszę o linki z tym co polecacie znacznie mi to ułatwi życie :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.