Jump to content

Recommended Posts

Posted

3af3cd7ac5877596m.jpg


Tak wyglada mniej wiecej to cudo, sorry za zdjecie.

Na tej szafce ma stanac 165/55/55.

Zacznijmy.

Sciany boczne 18mm (podwojne zatem 36mm), tyl ta sama plyta 18mm, blat grubosc 35mm/dlugosc blatu 1200mm/szerokosc 500mm.

Szafka trzyma idealnie poziom, podloga to samo(no moze ciut ucieka w prawo, ale tak ma caly pokoj :P)

Pytanie brzmi czy utrzyma ta konstrukcja akwa okolo 450l? Wymiary powyzej.

Mysle, ze wymienie blat na rozmiar 165/55 chyba, ze to niepotrzebne?

Jakies konkretne wzmocnienia?

Posted

Jestem na NIE :!: Myślę że jeżeli robić takie akwa to i szafkę zrobić z "jajem". Na tej długości aż się prosi 3 podpory z płyt 2x18 i blat kuchenny przykręcony wkrętami z góry, no i oczywiście tył z 18 mm przykręcony do całości. Możesz zrobić tak że tył i boki prykręcasz do podstawy i dopiero na to blat. Z przodu można jeszcze dać kątownik aby wzmocnić blat. Szafki robisz jak chcesz, ale poziom musi być, a nie że lekko ucieka w prawo, bo jak za daleko ucieknie to ... Akwa około 450L czyli waga z kamieniami itd, 600 kg - pamiętaj !

Posted

Sabotage 82 cm przerwy wydaje mi się za dużo, jednak dał bym na środku jedną poprzeczkę z płyty 18mm, zresztą na focie wiać jak ten blat jest już ugięty, no i koniecznie konfirmatami to poskręcaj bo te plastikowe kontowniczki z casto to nie najlepszy pomysł.

Posted
Sabotage 82 cm przerwy wydaje mi się za dużo, jednak dał bym na środku jedną poprzeczkę z płyty 18mm

Ja pisałem o nowej szafce, czyli odstęp między ściankami 50cm i po bokach blat wystawałby po 7,5 cm. Tę szfkę można dać do 112 a nie 450 L - bez jaj :lol:

Posted

Szafka jest skrecona z plyt 18mm tyl. Tyl stoi wkrecony do plyty 18mm(nakrecona w calosc, trzyma to w kupie), poprzeczki 2x 18mm, blat nakrecony od gory 35mm. Nie wiem czy oprocz poprzeczki w srodku nie wstawic poprzeczki, ale poziomej(, ta luka w ktorej stoi male akwa ma 45cm wysokosci). Tam przydalo by sie wzmocnienie, tak aby sciagalo pionowe i poprzeczne sciany do siebie.


blat kuchenny przykręcony wkrętami z góry


Jest


oczywiście tył z 18 mm przykręcony do całości


Jest


Szafki robisz jak chcesz, ale poziom musi być, a nie że lekko ucieka w prawo, bo jak za daleko ucieknie to...


...to musze sie przeprowadzic... Da sie to wypoziomowac, bede myslal.


Z przodu można jeszcze dać kątownik aby wzmocnić blat


To oczywiste. Mysle ze 4x katownik po 30cm(tyl i przod).


82 cm przerwy wydaje mi się za dużo, jednak dał bym na środku jedną poprzeczkę z płyty 18mm


Zapomnialem o tym napisac, oczywiscie poprzeczka w srodku tez bedzie, na wszelki.


czyli odstęp między ściankami 50cm i po bokach blat wystawałby po 7,5 cm.


To ze blat nie powinien wystawac za daleko od poprzeczek to akurat jakis mit :lol:

Mnie boli to poziomowanie, zeby nacisk szedl w 100% w dol a nie jak to pisal karold prawy-dol.

Posted

a ja treadycyjnie powiem że nie postawiłbym akwa większego niż 240 na szafce z płyty :P no chyba że w cudzym mieszkaniu :mrgreen:

Posted
a ja treadycyjnie powiem że nie postawiłbym akwa większego niż 240 na szafce z płyty :P no chyba że w cudzym mieszkaniu :mrgreen:


Z checia budowalbym stelaz ze stopu, ale sek w tym, ze musi byc "ladnie".

Mam nawet szafke, specjalnie pod to akwa budowana, ale rodzina mowi nie...bo szafka nie pasuje do reszty pokoju :)

Posted

Ja u siebie kiedyś pod duże akwa planuję bloczki betonowe typu ytong, do tego blat kuchenny i 'obite' płytami drewnianymi. Rozwiązanie tanie i efektywne IMHO, bez obaw, że się rozjedzie. Polecam, bo 450L to już kupa wody jest ;)

Posted

Wlaaasnie romek, ytong z blatem, to jest opcja, pewnie tansza niz zbrojona szafa :idea::o

Buydowal ktos cos takiego? Z checia zobacze jakies zdecia, przyjme kazda wskazowke i pomoc techniczna :)

Posted

Raczej tańsza to opcja nie jest, tym bardziej, że ma to wyglądać ładnie. Poza tym zależy jeszcze czy coś chcesz chować do szafki czy nie, jeśli chodzi o szafkę to nie mam kompletnie żadnej obawy stawiać takiego akwa na szafce( dobrze zrobionej ofc)

Za blat zapłacisz jakieś 70 zł, za ytongi jakąś 100 no i jeszcze trzeba to wykończyć, żeby wyglądało jakoś, można do tego zrobić coś odsuwanego na prowadnicy, takie przesuwne drzwi. prowadnice zamontować do podłogi i do wystającego blatu, dać w to kawał płyty i zamykanie gotowe.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
    • Zdecydowanie duże kamienie robią robotę. Jedna pokaźna skała, to nie to samo co podobnej wielkości kopiec usypany z mniejszych kamieni. Oczywiście jest to też kwestia gustu i własnych preferencji. Fakt że większe głazy sporo ważą, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu i stabilnym ustawieniu, ryzyko jakiegoś nieszczęścia jest minimalne. U mnie dwie największe skały na środku aranżacji ważyły 39 i 48 kg. Na tył dałem już moduły o fakturze zbliżonej do serpentynitu. 
    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
    • Dzięki za odpowiedź. Jeszcze u mnie mam taki pomysł, żeby połączyć te otwory z otworem, którym wewnętrzny filtr pobiera wodę - wtedy będzie może trochę lepsza cyrkulacja... Minusem jest do, że nie będzie osobnych, odseparowanych od siebie jaskini. Myślisz, że zaprawa jest konieczna? Zrobiłbym wejścia do tych otworów osłonięte przed wzrokiem (przynajmniej w 90%), i myślałem, żeby po prostu pomalować sytorpian bezpośrednio akrylem, żeby się biały styropian nigdzie nie przebijał i tyle. A drążyłbym jamy z tyłu tła. Z tego, co czytam, to z zaprawą jest chyba nie tak łatwo, ludzie jakoś to potem moczą w wannie... Chyba, że źle doczytałem
    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.