Jump to content

POMOCY!!!


Recommended Posts

Wiatam wszystkich. Kilka dni temu ukończyłem tworzenie tła z CX5, które powiedzmy podobnie jak u reszty składało się z płyty poziomej pionowej i komory na sprzęt całośc pokryte pianka i na to 3 warstwy zaprawy. Wczoraj postanowiłem zamontować tło dodatkowo przyklejając je delikatnie u góry silikonem akwarystycznym i tak zostawiałem do dziś aby wyschło. Jednak po zalaniu akwarium[do połwy] nagle siła wyporu dała o sobie znac i całe tło wyskoczyło do góry, na swoim miejscu pozostała jedynie płyta pozioma poniewaz na niej oczywście opierały się wszelkie duże kamienie.... W sumie, aż dziwie się ze wcześniej nieprzyszło mi do głowy ze silikon nieporadzi sobie w utrzymaniu takiej siły. Tak wiec zaczęłem zastanawiać się ile tak +- powinno ważyć tło z 3 warstwami CR/CX [ponieważ nikt wcześniej niepisał o podobnych problemach] kiedy próbuje docisnąć tło tak aby zanurzyło się [przypomnę ze akwa jest napełnione do połwy a konstrukcja z pianki najbardziej rozbudowana jest u góry] muszę użyć naprawdę sporo siły. Inna sprawa ze tło powinno się zaprzeć o belkę poprzeczną przy akwa ale ja niestety takowej nieposiadam [tzn posiadam szklaną płytkę ale była ona juz kiedyś odcięta]. Czy więc ewentualne zamocowanie takiej belki na silikon akwarystyczny i mocniejsze przymocowanie tła silikonem moze wystarczyć? Przepraszam ze tak nieskładnie napisane ale piszę troche w pośpiechu... Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Co prawda nie mam tła ale ja chyba pierwsze co bym zrobił to dociążył tło przyklejąjąc w te puste miejsca od wewnątrz cos cieżkiego (nawet kamienie), wzmocnienie tez chyba bym dorabial nawet nie ze względy na tło.

Ew jeśli masz jakiś fes gruby styropian to moze troche go odchudzić??

Link to comment
Share on other sites

jezeli nie masz belki wzmacniajacej, to powinienes do tylnych rogow akwa wkleic zwykle trojkaty ze szkla.na nich sie powinno wspierac tlo...samo dociazenie kamieniami nic nie da,no chyba ze dasz 50 kg :wink: (co i tak nie wiem czy by wystarczylo).

robiac moje tlo konsultowalem sie z Cezarixem( tu poklon w Jego strone) i wlasnie mi tak doradzil.z powodu braku ilosci czasu nie wklejalem trojkatow i co ? na tylnej szybie tlo sie rewelacyjnie opiera na wzmocnieniu,ale juz na krotszej szybie podnioslo mi tlo o 7 cm (mimo wklejenia tam wielkiego serpentynitu) !!! styro ma wielka wypornosc...

pozdrawiam :D

Link to comment
Share on other sites

Ok w takim razie postaram się wkleic te trójkąty i belkę podłużną z tym ze niejestem przekonany czy silikon akawarystyczny jest na tyle mocny zeby poradzic sobie z siłą wyparcia no właśnie jakiś 50kg jak sobie również na oko policzyłem.... chyba ze powinienem to przykleic w inny sposób :?:

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

no tak racja ale ten z którego wykonane jest akwa jest taki jakiś czarny a ten którego ja używam i który jest dostępny w zoologicznym to taki przezroczysty w zielonej tubce....... moze palnelem własnie głupstwo i moze to w gruncie rzeczy to samo ale wole się upewnić :wink:

I jeszcze w takim razie pytanko czy poprzestac na podłużnej belce czy przyklejac styropian do tylnej ściany akwa [wolał bym tego uniknąc bo potem jak wiadomo ciężko to umyc]

Link to comment
Share on other sites

OMG odciete listwy w takimaniaku IMHO zły pomysł


chociaz sam zaczynalem od 200l i w nim niebylo listew i na długosci 1m widac było jak szyba sie wygina ku przodzie ale nie o tym mowa


proponuje udac sie do szklarza moze uda ci sie dorwac paseczek z szyby 8-10 mm i spróbuj poprostu to przykleic tak jak w zbiornikach wyglondaja wzdluzne poprzeczki (odtłusc denaturatem szybe)


inna sprawa poruszona przez ciebie odnoscie przyklejenia calego tła na tylna szybke , generalnie sprawa wyglada prosto ale musial bys zapaćkać naprawde cala tylna szybe , punkowe/miejscowe nalozenie sylikonu moze pod takim naporem tła z czasem popusci. styropian w wodzie zmienia swoje wlasciwosci mocno namaka i poprostu stropian sam w sobie pusci a sylikon dalej bedzie na szybie


dawno temu w swoim małym akwa tło ze stropianu zrobilem tak wielkie ze siegało az do pokrywy + pare kamieni na dno zeby dołu tła niewyparło do przodu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Była inna skala pod dwie miarki a inna jest pod jedną, i to jest niewielka różnica, tu chodzi o czas wstrząsania który daje kolosalną różnicę.
    • To film sprzed 3 lat i facet daje dwie miarki
    • @TomekT poszczególne ryby mają różny próg tolerancji toksyn, to nie jest tak że jakiś tam poziom toksyn spowoduje że wszystkie ryby padną, to wygląda tak że tylko niektóre słabsze osobniki zaczynają być apatyczne, tracić apetyt, imają się ich różne schorzenia aż w końcu zapadają poważnie na coś i padają ale tylko te najdelikatniejsze. Nie wiem jaki jest śmiertelny poziom NO3 dla pyszczaków ale podejrzewam że dla poszczególnych osobników różny. Nie może być tak że we wcześniejszej instrukcji podany był dokładny czas z wyraźnym zaznaczeniem że zbyt krótki czas wstrząsania jak również zbyt delikatne wstrząsanie spowoduje zaniżony wynik, pisze tak w instrukcji jak byk, sprawdźcie sobie. W nowej instrukcji nie ma czasu wstrząsania, a to mieszanie do czasu rozpuszczenia się proszku jest nie precyzyjne zwłaszcza że proszek nie rozpuszcza się cały. A tu macie jak facet robi test NO3 testem zoolek, jbl (tu czyta instrukcje i robi tak jak pisze że 1 minuta wstrząsania) i sera, wszędzie wychodzi mu taki sam wynik który na koniec bada w jakiejś maszynce i wychodzi to samo.  
    • Właśnie, co zrobić z taką wiedzą? @triamond przytaczał badania, w których kilkukrotnie większe stężenia nie powodowały śmierci pielęgnic. Nie wiem, na ile to miarodajne, bo doprawdy można zgłupieć od sprzecznych informacji.  @Tomasz78 współczuję śnięcia rzadkich okazów, ale faktycznie, czy nie należałoby profesjonalnie zbadać wody i o ten wynik skorygować testy JBL, coś jak ze skałami Celsjusza i Fahrenheita? Zgadzam się oczywiście z tym, że obecna instrukcja JBL jest nieprecyzyjna, ale na logikę, moment rozpuszczenia proszku jesteśmy w stanie określić po 10, kilkunastu sekundach. Wg mnie i na moje oczy tyle właśnie zajmuje rozpuszczenie się proszku w testach na NO3. Taki czas, a minuta to już różnica skali, w zasadzie.
    • Tomasz jesśli odczyt jest poprawny to mam ponad 100 i nie zdychają, normalnie tarło, samice z ikrą w pyskach.
    • A ile wyjdzie po 2 minutach wstrząsania? 
    • No jak nie zaniża, przecież musi być podany konkretny czas wstrząsania a nie 10 sekund do zniknięcia szarego proszku. Po 10 sekundach wstrząsania wyjdzie mi 5,10 NO3 - tyle to nie możliwe przy tak dużej obsadzie. Jestem pewny że ryby zdechły przez wysokie NO3. No to jak w starej instrukcji było 1 minuta wstrząsania a w nowej bez czasu wstrząsania sugerując 10 sekund do czasu zniknięcia szarego proszku, przecież wyniki będą biegunowo różne.
    • Tomku, ale nie masz 100% pewności, że ryby zdechły przez NO3. Powiem więcej, poziom NO3 50 czy nawe 60 nie spowoduje smierci ryb, nawet gdy przez długi czas będą narażone na takie warunki. Nie masz żadnego punktu odniesienia w postaci wiarygodnego i profesjonalnie wykonanego testu swojej wody. Nie możesz więc z pewnością twierdzić, że test wykonany według instrukcji zaniża wynik. A może jest odwrotnie? Test wykonany nieprawidłowo da nam zafałszowany wynik w tym przypadku zawyżony. Tak czy inaczej zbyt dużo tu pytań. Nie bronię producenta, ale uważam że najpierw powinno się uzyskać wiarygodny wynik testu wykonanego w profesjonalnym laboratorium, a następnie metodą prób i błędów wykonać test JBL tak aby wyniki były zbliżone do siebie. Tylko wtedy będziesz miał pewność ile czasu należy wstrząsać próbkę, aby uzyskać prawidłowy wynik. 
    • Wstrząsać trzeba intensywnie przez 1 minutę. Po 10 sekundach będziesz miał 5 mg/l a tak naprawdę może być 50! Po 10 sek kolor nie rozwinie się taki jak po minucie wstrząsania. Kolor rozwija się do 10 minut, po tym czasie już się nie rozwija. Przez to zbyt krótkie wstrząsanie zdechły mi cenne okazy bo mi wychodziło że mam 5,10 mg/l NO3 a tak naprawdę było 50,60 mg/l przez wiele tygodni aż ryby zaczęły chorować i zdychać a ja nie wiedziałem jaki jest powód bo przecież parametry wzorowe. Nie radzę sugerować się wpisem żeby wstrząsać 10 sekund do zniknięcia szarego proszku, bo się możecie zdziwić, będziecie się doszukiwać różnych chorób a przyczyna będzie prozaiczna - zbyt wysokie stężenie NO3.
    • Może ilości odczynników, może są bardziej reaktywne. Nie będę usprawiedliwiał JBL, ale moim zdaniem błędem jest wstrząsanie przez minutę testów z nowej serii, równie dobrze można wstrząsać dwie minuty, albo podgrzać fiolkę, w kontekście spotęgowania reakcji, wtedy wyjdzie 250. 😉 Jeżeli proszek rozpuszcza się w kilka sekund i jeżeli o tym mówi instrukcja, to trzeba wg mnie wstrząsać przez nie więcej, niż 10 sekund, góra 15 i zostawić na te 10 minut, jak instrukcja wskazuje, potem dopiero zrobić odczyt. Zauważyłem szereg razy, że intensywność koloru wzrastała wraz z upływającymi minutami.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.