Jump to content

ceramika i filtr


fish1990

Recommended Posts

hej:)

mam 2 pytanka,

chcialbym wymienic ceramike no i zastanaiwam sie nad 3 opcjami...

co myslicie o tej

http://www.allegro.pl/item417328112_wkl ... 50_zl.html

i o tej http://www.allegro.pl/item417353826_wkl ... html#photo

ostatnio Daniel je polecal wiec pewnie sie na ktoras skusze(aha od razu mowie ze nie stac mnie na pare litrow super ceramiki) i zastanaiwam sie ktora bedzie lepsza.. tzn pewnie ta drozsza, ale dlaczego?


aha no i myslalem jeszcze nad jedna opcja zeby ktoras z tych ceramik polaczyc z jakas lepsza, mozna by tak zrobic? ostatnio ktos podal linka do czegos takiego: http://www.zwierzoland.com/jbl-micromec ... -3350.html testowal ktos juz to? serio maja az taka powierzchnie i az tak sie oplacaja?


no i mam jeszcze jedno pytanie odnosnie filtra wew, moj ostatni sie spalil i szukam czegos lepszego, wiem ze Slawek caly czas poleca szuta 750, tylko tu moje pytaniwe czy chodzi Ci o tego nowego http://allegro.pl/item418626866_filtr_w ... 0l_fa.html czy jeszcze stary model (stary mialem kiedys przez pare ladnych lat i bylem bardzo zadowolony) tylko czy ten nowy tez jest taki fajny?

pzdr i z gory dzieki za odp:)

PS zapomnialem dodac ze szukam filtra do akwa 200l

Link to comment
Share on other sites

Jak polecałem to Ci odpowiem :mrgreen:

Widziałeś moje akwa, widziałeś filtr :D

Ja w nim miałem właśnie tę najtańszą ceramikę bio i wszystko było oki:)

Więc czy jest sens wydawać kasę na lepszą ?

To już rozważ san:)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o ten filtr AquaSzuta, to ja mam ten mniejszy i jest ok, tylko że nawet model, o którym wspominasz (750) nie będzie się nadawał do zbiornika 200l, bo jest za słaby. Musisz mieć coś z przepływem ok.1500l, żeby to miało siłę dmuchnąć i zgarnąć syfki z akwa.


Co do ceramiki, jak pisałem już gdzieś niedawno, ja mam zwykłą, jedną z tańszych i jest wszystko ok. Jasne, że lepsza taka bardziej porowata, ale znowu kupowanie jej w ilości na cały kubeł... chyba bym odpuścił :wink:

Link to comment
Share on other sites

jezeli komus sie zapcha szut 750 z gabka 100 do oczek wodnych to bedzie mistrzem swiata... wielka gabka w polaczeniu z tak mocnym filtrem czyni cuda przy prawidlowej cyrkulacji.

moze inaczej...mialem kiedys fan 3+ , teoretycznie 750 l/h ale dmuchal o polowe mniej niz obeny szucik ...

a z reszta zapytajcie kota naszego...prezes prawde wam powie..moj pomysl nie wzial sie z nikad... a ja wlasnie sobie patrze jak szucik mi spycha wlasnie nasypane dainichi na druga strone akwa..a rybki juz tam na niego czekaja :wink:

Link to comment
Share on other sites

ja sie o wewnetrznych nie wypowiem, bo lubie potezne dmuchanie i zaden szucik nie wygra do tego akwa z czyms rzedu 1400l/h (opcji w tym zakresie pelno wiec nie bede sie rozpisywal)


natomiast zajme stanowisko w kwestii ceramiki...

kup najtansza, zasyp kubel po brzegi i nie przesadzaj... nie rob z siebie niewolnika marketingu

w mysl zasady - jak dziala to po co przeplacac...

kiedys wszyscy protestowali nt kermzytu... :lol: a dziala wysmienicie i to przy przerybionym zbiorniku, wiec smieje sie za kazdym razem jak widze ze ktos polowe pensji/cale kieszonkowe/za pozyczke kupuje siporax sery bo ma set m2/gram :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam 8 litrów Aquaelowskiej ceramiki w Atmanie CF-1200. To wszystko w akwa 500L i rybek jakies 35-40 i działa wyśmienicie. Prefiltr na wlocie i siporax niepotrzebny.

Miałem wcześniej keramzyt w swojej Biobeczce i też działał więc potwierdzam słowa Makoka - "...myśl zasady - jak dziala to po co przeplacac..." :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam.


Posiadam filtr eheim 2215 i ceramike eheima substrat pro. Zamierzam odpalić na dniach ten filtr i zasypac caly ceramiką. Czy nowa ceramike przed odpaleniem trzeba dokladnie wyplukac?Plukalem juz troche ale wydaje mi sie ze ta cermika podczas plukania , mieszania itp troche sie kruszy i woda przy plukaniu nigdy nie bedzie super czysta. Z drugiej strony obawiam sie by drobiny z tej ceramiki nie zabrudzily mi wody w akwarium...Moze do filtra oprocz cermiki dac jedna cienka warstwe gąbki aby wyłapała pył z ceramaki czy wsypać tylko ceramikę? Dzieki z góry zaodpowiedz...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Była inna skala pod dwie miarki a inna jest pod jedną, i to jest niewielka różnica, tu chodzi o czas wstrząsania który daje kolosalną różnicę.
    • To film sprzed 3 lat i facet daje dwie miarki
    • @TomekT poszczególne ryby mają różny próg tolerancji toksyn, to nie jest tak że jakiś tam poziom toksyn spowoduje że wszystkie ryby padną, to wygląda tak że tylko niektóre słabsze osobniki zaczynają być apatyczne, tracić apetyt, imają się ich różne schorzenia aż w końcu zapadają poważnie na coś i padają ale tylko te najdelikatniejsze. Nie wiem jaki jest śmiertelny poziom NO3 dla pyszczaków ale podejrzewam że dla poszczególnych osobników różny. Nie może być tak że we wcześniejszej instrukcji podany był dokładny czas z wyraźnym zaznaczeniem że zbyt krótki czas wstrząsania jak również zbyt delikatne wstrząsanie spowoduje zaniżony wynik, pisze tak w instrukcji jak byk, sprawdźcie sobie. W nowej instrukcji nie ma czasu wstrząsania, a to mieszanie do czasu rozpuszczenia się proszku jest nie precyzyjne zwłaszcza że proszek nie rozpuszcza się cały. A tu macie jak facet robi test NO3 testem zoolek, jbl (tu czyta instrukcje i robi tak jak pisze że 1 minuta wstrząsania) i sera, wszędzie wychodzi mu taki sam wynik który na koniec bada w jakiejś maszynce i wychodzi to samo.  
    • Właśnie, co zrobić z taką wiedzą? @triamond przytaczał badania, w których kilkukrotnie większe stężenia nie powodowały śmierci pielęgnic. Nie wiem, na ile to miarodajne, bo doprawdy można zgłupieć od sprzecznych informacji.  @Tomasz78 współczuję śnięcia rzadkich okazów, ale faktycznie, czy nie należałoby profesjonalnie zbadać wody i o ten wynik skorygować testy JBL, coś jak ze skałami Celsjusza i Fahrenheita? Zgadzam się oczywiście z tym, że obecna instrukcja JBL jest nieprecyzyjna, ale na logikę, moment rozpuszczenia proszku jesteśmy w stanie określić po 10, kilkunastu sekundach. Wg mnie i na moje oczy tyle właśnie zajmuje rozpuszczenie się proszku w testach na NO3. Taki czas, a minuta to już różnica skali, w zasadzie.
    • Tomasz jesśli odczyt jest poprawny to mam ponad 100 i nie zdychają, normalnie tarło, samice z ikrą w pyskach.
    • A ile wyjdzie po 2 minutach wstrząsania? 
    • No jak nie zaniża, przecież musi być podany konkretny czas wstrząsania a nie 10 sekund do zniknięcia szarego proszku. Po 10 sekundach wstrząsania wyjdzie mi 5,10 NO3 - tyle to nie możliwe przy tak dużej obsadzie. Jestem pewny że ryby zdechły przez wysokie NO3. No to jak w starej instrukcji było 1 minuta wstrząsania a w nowej bez czasu wstrząsania sugerując 10 sekund do czasu zniknięcia szarego proszku, przecież wyniki będą biegunowo różne.
    • Tomku, ale nie masz 100% pewności, że ryby zdechły przez NO3. Powiem więcej, poziom NO3 50 czy nawe 60 nie spowoduje smierci ryb, nawet gdy przez długi czas będą narażone na takie warunki. Nie masz żadnego punktu odniesienia w postaci wiarygodnego i profesjonalnie wykonanego testu swojej wody. Nie możesz więc z pewnością twierdzić, że test wykonany według instrukcji zaniża wynik. A może jest odwrotnie? Test wykonany nieprawidłowo da nam zafałszowany wynik w tym przypadku zawyżony. Tak czy inaczej zbyt dużo tu pytań. Nie bronię producenta, ale uważam że najpierw powinno się uzyskać wiarygodny wynik testu wykonanego w profesjonalnym laboratorium, a następnie metodą prób i błędów wykonać test JBL tak aby wyniki były zbliżone do siebie. Tylko wtedy będziesz miał pewność ile czasu należy wstrząsać próbkę, aby uzyskać prawidłowy wynik. 
    • Wstrząsać trzeba intensywnie przez 1 minutę. Po 10 sekundach będziesz miał 5 mg/l a tak naprawdę może być 50! Po 10 sek kolor nie rozwinie się taki jak po minucie wstrząsania. Kolor rozwija się do 10 minut, po tym czasie już się nie rozwija. Przez to zbyt krótkie wstrząsanie zdechły mi cenne okazy bo mi wychodziło że mam 5,10 mg/l NO3 a tak naprawdę było 50,60 mg/l przez wiele tygodni aż ryby zaczęły chorować i zdychać a ja nie wiedziałem jaki jest powód bo przecież parametry wzorowe. Nie radzę sugerować się wpisem żeby wstrząsać 10 sekund do zniknięcia szarego proszku, bo się możecie zdziwić, będziecie się doszukiwać różnych chorób a przyczyna będzie prozaiczna - zbyt wysokie stężenie NO3.
    • Może ilości odczynników, może są bardziej reaktywne. Nie będę usprawiedliwiał JBL, ale moim zdaniem błędem jest wstrząsanie przez minutę testów z nowej serii, równie dobrze można wstrząsać dwie minuty, albo podgrzać fiolkę, w kontekście spotęgowania reakcji, wtedy wyjdzie 250. 😉 Jeżeli proszek rozpuszcza się w kilka sekund i jeżeli o tym mówi instrukcja, to trzeba wg mnie wstrząsać przez nie więcej, niż 10 sekund, góra 15 i zostawić na te 10 minut, jak instrukcja wskazuje, potem dopiero zrobić odczyt. Zauważyłem szereg razy, że intensywność koloru wzrastała wraz z upływającymi minutami.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.