ppukownik Opublikowano 30 Listopada 2023 #1 Opublikowano 30 Listopada 2023 Witam. Jestem nowym członkiem forum i początkującym akwarystą ze względu na "otrzymanie" świeżego akwarium. Szczerze mówiąc dopiero studiuję informację odnośnie "wszystkiego" związanego z akwarystyką. Z tego co wiem to akwarium było odstane 2 tygodnie z wlanym uzdatniaczem Esklarin Tropicala oraz BactoActive równiej tej firmy. Po czym zostały wpuszczone młode ryby. Na moje trochę za dużo bo 18szt. W chwili obecnej są małe więc mają miejsca sporo ale albo będzie mnie czekała wymiana w przyszłości akwarium na większe albo trzeba będzie oddać prędzej czy później kilka sztuk. Z tego co przeczytałem zamówiłem już testy kropelkowe NO2 i NO3 (na chwile otrzymałem paskowe) ponieważ trzeba pilnować najbardziej tych parametrów wody wraz z PH. W filtrze w jednym koszyku jest gąbka (chyba oryginalna z filtra) bio-ceramika oraz zeolit w drugim gąbka, zeolit i węgiel aktywny. Z pierwszym pytań: 1. Filtr czyszczenie co ile? Wyczytałem że najlepiej w wodzie z podmiany wypłukać gąbkę a reszte mediów pod bierzącą wodą? lub co ile wymiana? (mam zapas) 2. Podmiana wody dla młodych ryb ile i co ile? Pozdrawiam
Bartek_De Opublikowano 30 Listopada 2023 #2 Opublikowano 30 Listopada 2023 Czy Twoje ryby to pyszczaki?
ppukownik Opublikowano 30 Listopada 2023 Autor #3 Opublikowano 30 Listopada 2023 Tak . Nazw jeszcze nie pamiętam. 6szt niebieskich 6 żółtych 4 albinosy i 2 sumiki
ppukownik Opublikowano 1 Grudnia 2023 Autor #5 Opublikowano 1 Grudnia 2023 Moje akwarium 112L ,aquael fzn-2, grzałka 100w, leddy 10w sunny&plant