Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Tomasz78 napisał(a):

Naturefood premium cichlid

Naturefood premium cichlid plant

Też polecę te pokarmy. Stosuję (najmniejsze rozmiary) ostrożnie i zamiennie z płatkami, którymi karmił sprzedawca plus Tropical D-Allio Plus.

  • Lubię to 2
Opublikowano
6 godzin temu, Tomasz78 napisał(a):

Najlepiej to karm tym:

Naturefood premium cichlid

Naturefood premium cichlid plant

W zależności od rozmiarów ryb ja stosuje rozmiar dla dorosłej mbuny czyli oba pokarmy rozmiar "M".

Używaj tej karmy jako podstawowej, a te co wymieniłes to jako dodatek/urozmaicenie.

Karmiłem tym również , ale zaciekawiły mnie linki które podesłał kolega odnośnie bloatu, i patrząc na treść ,rzeczywiście ma to sens im więcej węglowodanów tym gorzej dla naszych podopiecznych, spirulina Tropicala o której wspomniałem ma najwięcej białka (48%) i fajny stosunek tłuszczu , oraz jak łatwo obliczyć najmniejsza ilość węglowodanów. Naturefood premium cichlid plant też ma dobre proporcje 45% białka i 37% węglowodanów , tak na prawdę w naturze ryby mają bardzo mały dostęp do węglowodanów dla tego są w tak dobrej formie i tak się wybarwiają , chyba spróbuję zrobić swój pokarm w formie mrożonki, recenzje wrzucę wkrótce. 

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 22.08.2023 o 13:13, triamond napisał(a):

. Do tego przewód pokarmowy to rura otwarta z 2 stron

Takie wypowiedzi mobilizują mnie, a że wymagasz twardych dowodów znalazłem taki przewód pokarmowy. pozdrawiam🙂

Zdjęcie Ingo Seidel Back to Nature

przewód pokarmowy.jpg

  • Lubię to 3
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak pisałam o apteczce, to były śmichy, chichy. W tym wątku nadal nie ma odpowiedzi na zadane pytanie. Osobiście uważam, że ten post powinien być przypięty. Wklejam, z tego forum. Niestety dużo trzeba pokopać, żeby znaleźć. 

Bactocaps F i Protocaps M 

1 dzień - podmieniasz 30% wody podajesz oba środki w ilości 1 kapsułka na 50l wody netto w zbiorniku
2 dzień - nic 
3 dzień - nic
4 dzień - nic
5 dzień - nic
6 dzień - nic
7 dzień - podmiana 2 x 20% z odstępem 1-2h pomiędzy nimi i podanie 0,5 kapsułki na 50l wody obu środków
8 dzień - nic
9 dzień - nic
10 dzień - nic
11 dzień - nic
12 dzień - podmiana 2 x 20% i podanie Fish protectora do wody

Codziennie podajesz pokarm namoczony w preparacie 2/3 razy na dzień (zależy od tego ile razy karmisz) :

"Weź niewielką ilość płatków JBL spirulina, namocz w 1/2ampułki Protocaps M (Lek rozpuszczasz w 2-3 łyżkach wody z akwarium i do tego niewielka ilość płatków)- po 5 minutach wlewasz wszystko do akwarium. Obserwujesz czy ryby jedzą i jak. Dodatkowo sprawdzasz czy ryby nie plują po kilku minutach pokarmem. "

"Dodatkowo Protocaps możesz podać w pokarmie. Niewielką ilość granulek Cichlid Excel trzeba namoczyć w rozpuszczonym w ciepłej wodzie Protocaps (1 kapsułka) i taka dawkę pokarmu trzeba podawać 2 razy dziennie. Za każdym razem świeży pokarm z lekiem. "

Do tego podczas leczenia Pani Marta zaleca utrzymywać niewielkie zasolenie wody (twierdzi, że może być to sól jodowana, ponieważ ten pierwiastek jest bardzo ważny dla ryb) w ilości 4 łyżki na 100l + uzupełnianie tej dawki przy podmianie w zależności od ilości podmienianej wody (łyżka stołowa na 25l wody).

Wszystko podajesz na ~ ilość wody netto w zbiorniku.

Miałem problem z trzema rybami : przeźroczyste odchody, osowiałość (nie podchodziły do jedzenia razem ze wszystkimi), próbowały coś "wykaszleć" - powyższa kuracja pomogła

Opublikowano

Dla potomnych. Wyżej opisane leczenie niestety nie zadziałało. Straciłam samca Sani i Samicę. Postanowiłam zmienić metodę. Dałam Octocil, trzeba wyjąć wszystkie wkłady, w tym purigen, bo wchodzi w reakcję. Wyłowiłam samca i samicę do oddzielnego akwarium i zaczęłam podawać furaginę. 2 tabletki na 60 l wody, po 2h powtórka. Dodałam Fish protector Kordona, który uspokaja ryby, łagodzi stres i u ryb robi powłokę, dzięki której leki są lepiej wchłaniane. Poleca go Marta z Tanganiki. Ryby przeżyły noc, są w zdecydowanie lepszym stanie. Podmieniłam 50% wody, dałam 2 tabletki 100 mg furaginy. W wodzie jest Octocil. 

  • Lubię to 4
Opublikowano
3 godziny temu, Ensa napisał(a):

trzeba wyjąć wszystkie wkłady, w tym purigen, bo wchodzi w reakcję.

Jakiego rodzaju reakcję? Dzięki za opis.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Szczerze mówiącej wiem, w instrukcji jest że wszystkie wkłady mineralne i jono-wymienne, wymienione azotowe i fosforowe. Reakcje mogą być toksyczne. W ostatniej chwili doczytałam na oryginalnej stronie Magnusa

Edytowane przez Ensa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.