Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Z racji tego że muszę wyciągnąć z działającego zbiornika w/w moduł z powodu odklejenia od ściany mam chęć zmiany jego koloru.

Ponieważ jest to moduł na którym opiera się cała filtracja chciałbym przeprowadzić całą akcję w okresie od 6 do 8 godzin mam pytanie. Czy istnieje jakaś farba lub coś innego co schnie szybko i można spokojnie z powrotem włożyć do zbiornika i nie zaszkodzić biologi i rybom.

 

 

Wysłane z mojego CPH2399 przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

Farby akrylowe z atestem do zabawek, których używałem, schną relatywnie szybko. Nakładane "suchym pędzlem" (cienkie warstwy) po dwóch godzinach są suche. Ostatnio jak szukałem pomysłu na kolor modułów, to właśnie tak malowane moczyłem po ok. 3 godzinach i nie oddawały koloru. Ale czy były na tyle wyschnięte, żeby nie oddać żadnego świństwa do wody nie wiem. Chyba bym nie ryzykował. Pomyślał bym raczej o jakieś zastępczej prowizorycznej filtracji, żeby wkłady filtracyjne nadal działały i dał sobie więcej czasu. Jakieś 24 godziny na pełne wyschnięcie i chociaż parę godzin na odmoczenie, zanim moduł trafi do działającego baniaka. Przy okazji zapewnisz sobie czas na pokombinowanie i ewentualne poprawki, jeśli pierwszy efekt nie będzie taki jak byś chciał.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Osoba zajmująca się wykonywaniem i malowaniem modułów poleciła mi kiedyś farbę akrylową altax, no opakowaniu był chyba napis szybkoschnąca z atestem dla zabawek (czy coś w tym stylu).

Tylko w moim przypadku nie służyła ona do przemalowania całego modułu, osoba wykonująca tło obecnie też nie korzysta akurat z tej farby do malowania całości, ale chyba wspominał, że zaczynał od tych farb. W każdym razie ja musialem pomalować/zabezpieczyć nią tylko jeden element, bo po złożeniu całości modułów, w jednym czy dwóch miejscach tło było o kilka mm za duże.

Uzyskałem wtedy zapewnienie, że po niespełna 24h jest już na tyle suche, że można bezpiecznie zalewać.

Ostatecznie postanowiłem nie ryzykować i odczekałem 3 dni. Szczerze to nie zdecydowałbym się włożyć modułu po kilku godzinach do działającego akwarium / wkleić i zalać zbiornik. Nakładając 2 warstwy bardzo późno w nocy z samego rana niby było suche ale czuć było, że to świeżo malowany element.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Wkleić mam zamiar klejem Juwel Conexo i do szyby docisnąć istniejącą aranżacją.
Teraz jest moduł odklejony i dociśnięty, tymczasowo działa ale dla spokoju chce przykleić. Moduł był przyklejony tylko pomyliłem klej z sylikonem i odpadł. Myślę że da rady.


Wysłane z mojego CPH2399 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Filtry bioflow trzyma na tyle mocno,  że osoby chcące go usunąć często rysują szyby ;) . Ale z modułem może inaczej zareagować. 

Edytowane przez Nath_147
  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.