Jump to content

140x35x50 - RED RED+DEMASONI


Recommended Posts

No i ...... zbita :? 35cm to mało dla pyszczaków, uważam że 40cm to minimum i to dla mniejszych gatunków, a my tu o Redach mamy rozmawiać. Zastanów się jeszcze nad tymi wymiarami, bo te 35cm to nic dobrego. Ja Redy odradzam.


P.S. W ogóle takie akwa na malawi jest nie bardzo, więc jeśli masz możliwość, to weź inne, na pewno lepszym rozwiązaniem jest 240l standard.

Link to comment
Share on other sites

Ja tam ekspertem nie jestem, ale nie byłbym aż tak kategoryczny w sądach. Akwa jest węższe, ale za to dłuższe, niż standardowe 240l. Powierzchnia dna jest przecież nieco większa. Zastanowiłbym się tylko nad doborem gatunków - jeden jest dośc duży, drugi agresywny. Może zamiast nich byś dobrał coś spośród najłagodniejszej grupy. Jest jeszcze kwestia wystroju - jak się da do standardowej 240l jakieś w miarę szerokie tło wewnętrzne to też będzie 35 cm szerokości.

Link to comment
Share on other sites

Redy to masywne ryby, 35cm to dla nich za mało. Nie można się sugerować długością dna. A jak dno będzie miało 4m, ale głębokości 10cm?W końcu jest trochę miejsca... Moim zdaniem Redy są za duże, jak na takie akwa. Żeby nie było - mam w akwa Red Blue, jeszcze nie całkiem dorosłe, ale już po 10cm i nie widzę ich w takim zbiorniku.

Link to comment
Share on other sites

Ale w sumie radziecie taka obsade do standardowych 240l(40 cm szerokosci) ale jak wlozycie tam tlo to tez macie o te 3-5 cm mniej, a tu jest jeszcze dodatkowe 20 cm na dlugosc... A tlo bede miec za akwa wiec w sumie wydaje mi sie ze wyjdzie na lepsze...

Link to comment
Share on other sites

Sis :) jesteś rygorystyczny :) ja powiem troszkę w opozycji, jeżeli nie będzie tła to może być takie akwa dla pyszczaków, ale od razu odradzam redy i demasoni, pierwsze rosna niezłe "kloce", drugie dymią w całym akwarium, bez tła będziesz miał ograniczoną ilość kryjówek i słabsze ryby nie będą miały gdzie się schować, pewnie zrobisz co będziesz chciał i b będziesz miał w nosie to co dzisiaj Ci tu mówimy, ale może weźmiesz sobie to do serca i przemyślisz nasze słowa. Podsumowujac, lepiej 40, a jeżeli nie możesz już 40 tylko 35, pomyśl o mniej zawadiackich gatunkach, redzik też nie jest grzeczny, .

Link to comment
Share on other sites

Sis :) jesteś rygorystyczny :)

W sumie chyba tak :mrgreen: ale jak się trzyma omawiane pyszczaki dłuższy czas, to trochę można o nich napisać :D stąd moja opinia :wink:


Podsumowujac, lepiej 40, a jeżeli nie możesz już 40 tylko 35,


Chyba może, bo wcześniej była mowa o akwa 240l, a tam nie ma wymiaru 35cm 8)

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za rady. Moge kupic standardowe 240l ale zastanawialem sie czy takie 140x35x50 nie bedzie lepsze, a mam mozliwosc kupienia takiego, tym bardziej ze przeczytalem na stronie www.malawi.pl ze dla pyszczakow wystarczy szerokosc 35cm. To jest ten fragment:

"Szerokość (głębokość) akwarium dla pielęgnic z Malawi nie odgrywa aż tak ważnej roli – wystarczy, gdy będzie miała 35-40 centymetrów. Pozwoli to odpowiednio zagospodarować przestrzeń i uzyskać, zwiększające dekoracyjność akwarium, wrażenie głębi." Wiec tam tak pisza, Wy mowicie inaczej wiec teraz sie zastanawiam :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Jednak zbyt dużo jest pięknych ryb, by wybór był prosty, dlatego myślę o opcjach, jak poniżej. 🤔 Wydaje mi się, że takie drapieżniki wagi średniej byłyby odpowiednie do akwarium o długości ca 220 cm.  Dimidiochromis strigatus / Exochochromis anagenys / Lichnochromis acuticeps Stigmatochromis tolae Lethrinops lethrinus / Trematocranus placodon / Cheilochromis euchilus Placidochromis milomo Nie ukrywam, że chciałbym obsadę nietuzinkową. Nie mam zamiaru silić się na sztuczną oryginalność i wymyślać jakieś cuda - ale nie powiem, zależałoby mi na szkle, w którym będzie pływać coś rzadziej spotykanego. Stąd szczególnie interesuje mnie np. Trematocranus placodon. Ładna, ciekawa i majestatyczna ryba. Raczej mniej popularna, w forumowym dziale Grafika wyszukań mało, w zasadzie prawie tylko autorstwa Kolegi @stan. Rośnie spora, do 25 cm, ale w necie różnie można wyczytać co do agresywności. Widzę, że jest dostępna w Tan-Mal. Może ktoś miał/ma i podzieli się obserwacjami.
    • Dzięki. Faktycznie, we wspomnianej książce proponowane do M. mchuse gatunki zarówno nie przekraczają go wielkością, jaki i nie są też określane jako agresywne. Słusznie, w związku z delikatnością M. mchuse zacznę w takim razie od 4 gatunków i zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie; doświadczenie z obserwacji też coś podpowie. Trzymam kciuki za nowy zbiornik, Patryka oczywiście też. 👍😉
    • U mnie w module jako wloty robią: szczelina wycięta "fabrycznie" na etapie budowy modułu (mniej więcej w połowie wysokości modułu, niewidoczna patrząc od przodu), nawiercony przeze mnie wlot w dolnej części modułu zakończony kratką wentylacyjną o średnicy 45 mm oraz dwa nacięcia w górnej części modułu, przez które przelewa się woda - działa jednocześnie jako skimmer. Na późniejszym etapie kratkę nieco zmodyfikowałem, wycinając z niej trochę plastiku, przez co zwiększyła się powierzchnia zasysu.
    • Możesz śmiało podłączyć do p415 https://allegro.pl/oferta/driver-p4115adj-led-200ma-700ma-pwm-lin-adj-7411714739 Prąd ustawisz na 700mA rezystorami jak fabrycznie nie jest i wydaje mi się że śmiało ten led będzie świecił. Nie będzie świecił pełną mocą ale moze wystarczy. Jedna uwaga, sygnał PWM do 5,5V a sterownik chyba potrzebuje większym napięciem być zasilony, stąd musisz sobie wyprowadzić te sygnały ze sterownika, ponieważ jak podłączysz PWM wprost to spalisz driver. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Ja mam u siebie zasys poziomy przodem. Raczej mało jest widoczny, ale jak ktoś się uprze, to go zobaczy i będzie mu przeszkadzał. Wymiary zasysu sprawdzone pod moją pompę 3000l - 0.5x20cm. U mnie się to sprawdza. Piotr, jeżeli chcesz zrobić podobny zasys do mojego, to warto szczelinę wyciąć wyższą i od środka zamontować na wklejonych szynach ruchomą przesłonę. Bo dobrze dobrać wielkość zasysu, to podstawa przy tego rodzaju filtracji - no ale ja mam typową kasetę, zabudowaną w tle 
    • @pablomas dzięki. Tak sobie właśnie myślałem, że mocna filtracja biologiczne likwiduje błonę. Ja właśnie "tworzę" taką hybrydę. Narożną kasetę w kształcie hmf ale w sposobie działania modułu Czyli przód będzie cały z pvc. U góry nacięcie jako skimmer. Zastanawiam się tylko nad wlotem @jaras @marcin73m jak macie zrobione wloty do modułu? Myślałem nad wpuszczeniem poziomo nawierconej rury z zewnątrz zabezpieczonej czymś takim. Myślę, że spowodowało by to równiejszy przepływ wody przez gabkę Tylko czy ta rura jest potrzebna? Może wystarczy tylko ponawiercać dziurki jako wlot?  
    • Powinno działać daj tylko czas u mnie po ok 6tyg zniknął, brak biofilmu od dwóch lat. Zobacz mój wątek Hmf w filtrze Juwel.
    • Moja wpłata nie dotarła? @yaro sprawdź proszę
    • Myślę, że na dobry początek 4 gatunki to będzie dobry wybór. Obsada też dość oryginalna, także będzie na co patrzeć. Po jakims czasie sam oceniasz czy ilość ryb jest wystarczająca. Przy świeżym zbiorniku też nie ma co szarżować z ilością ryb wpuszczonych na początek, bo zalążki biologii łatwiej to zniosą. Oczywiście ustalanie ilość gatunków bez wspomnieniu, a liczebności osobników poszczególnych gatunkow jest mocno umowna bo można próbować z więcej niż jednym samcem i większą ilością samic, a można docelowo celować w jednego samca i np 2 samice. Ja zdecydowanie wolę jak moje ryby mają przestrzeń życiową i w zamian częściej mogę obserwować ich naturalne zachowania. Mocno przerybione zbiorniki to jakoś nie moja bajka (oczywiście w Twoim przypadku przy racjonalnej ilości ryb w obrębie gatunku nie ma mowy o przerybieniu). Tysiąc litrów to już kawał szkła i super możliwości, choć wiadomo litrów zawsze będzie za mało i to myślenie, że jakbym tu dorzucił 50cm, a tam 20 oooo wtedy to by dopiero było Sam jestem na etapie wybierania obsady (można powiedzieć, że ta się już nawet wyklarowała), z tą różnicą, że zbiornik o 400l większy, od Twojego, a w planach pierwsze podejście do drapieżników. Zobaczymy jak ta przygoda się potoczy. Tobie też życzę powodzenia
    • Jak to mówią "nie znam się, ale się wypowiem"  @TomekT jak wiesz sam jestem na podobnym etapie rozmyślań. Przeczytałem cały wątek Iquitosa o jego akwarium i doszedłem do wniosku, że Mylochromisa trzeba byłoby hodować z naprawdę spokojnymi gatunkami. Sam nad nim mocno się zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że jakikolwiek typowy, średniej wielkości drapieżnik to już będzie dla tego gatunku zbyt wielkie obciążenie. W. Sierakowski w książce również wspomina o wyjątkowej delikatności tego gatunku. Jeśli chodzi o dodawanie L. Caeruleus to odpuściłbym po prostu ze względu na to, że wg mnie szkoda pakować tak rozpowszechnionej ryby do obsady, która składa się z tak nieczęsto spotykanych okazów. Ja bym stawiał na zestaw: D. Strigatus, S. Tolae, L. Lethrinus oraz P. Milomo  P. Milomo wygląda super  
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.