Skocz do zawartości

Powrót do pyszczaków po wielu latach...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 minut temu, Misyo napisał(a):

Zastanówcie się o czym Wy piszecie! Skoro 3 z 4 nóg są wsunięte o jakieś 10cm a tylko jedna jest na krawędzi? Jakie zawiasy? Przecież to nie 2-3 cm a z 10!

Tak na szybko i na logikę, bez emocji: skoro akwarium ma 160 cm długości, to zakładam, patrząc na stelaż, że będą 3 fronty meblowe, zakładam, że na zawiasach. Czyli właśnie 3 z 4 słupków stelaża muszą być cofnięte i to właśnie o 10 cm, przecież prowadnik zawiasa jest dosyć długi.

  • Lubię to 4
Opublikowano (edytowane)

Proponuję wrzucić w necie "stelaż pod akwarium do zabudowy" i będzie jasno pokazane dlaczego profile są cofnięte i jak montowane są zawiasy. Cofnięte są zawsze profile przednie. Pozdrawiam 

Edytowane przez did
  • Lubię to 4
Opublikowano (edytowane)

Żebyś wiedział o czym piszę...

20231112_184040.thumb.jpg.b1c50d014ce0fbb872442b55c86ceaee.jpg

A na tym nie cofniętym profilu mają się schodzić drzwi po zamknięciu

20231112_184423.thumb.jpg.7655b82377bb2b782769abdd02cf042d.jpg

Dla mnie temat jest prosty, postawiłeś stelaż odwrotnie i tyle. Jeśli go obrócisz wszystko będzie pasowało idealnie. Tył stelaża, bez pleców, owszem będzie odsunięty od ściany, ale jedynie kilka milimetrów, a przecież potrzebujesz trochę więcej miejsca za akwarium chociażby na kable. No ale skoro wiesz lepiej to myślę, że dalsza dyskusja jest zbędna, przynajmniej dla mnie.

Edytowane przez Bartek_De
  • Lubię to 6
Opublikowano

@Misyo wrzucam tutaj dwa stelaże mojego autorstwa, tzn. pierwsze stalowe sam spawałem, drugie zleciłem ale wg mojego projektu.

Screenshot_20231112_185448_com.facebook.katana.thumb.jpg.217307915828ac778f2e054cfc0b87fc.jpg

Screenshot_20231112_185514_com.facebook.katana.thumb.jpg.d3ba20bb24600324079d30e95e3166dd.jpg

FB_IMG_1699811890579.thumb.jpg.f1e7a7a4d3237b96fb70a61d7e7d1b52.jpg

FB_IMG_1699811878746.thumb.jpg.0e741bdc06eb9b2945da26530a8b9d58.jpg

 

Oba przewidziane na dwoje drzwi, czyli tam gdzie zawias, noga cofnięta o około 9cm, zawsze była mowa o 7cm, ale te dwa dla pewności 😉

IMG_20231112_190311.thumb.jpg.7e47c01ddbe4eaf3e81a3518d39f5a48.jpg

Kurcze dałeś ciała z ustawieniem i teraz brniesz dalej. 

Aaa, u mnie też stopka wystaje po za obrys stelaża, a to dlatego, że obudowa meblowa ma się na niej opierać, po roku czasu już tak usiadło, że drzwi szorują po podłodze, muszę podkręcić i unieść na nóżkach. 

Pewnie po zmianie o 180st, nagle sump zacznie pasować 🤔

  • Lubię to 6
Opublikowano
2 godziny temu, Misyo napisał(a):

PS. 3 - sump 120cm długości, miejsce według sugestii czyli tam gdzie jest wstawiona noga niżej daje 102cm. Jeszcze jakieś pomysły co źle zrobiłem? 

PS4 - nogi są cofnięte względem krawędzi o 9cm. To jakieś przezajebiste zawiasy by musiały być.... 

image.thumb.png.6ff3a046b1aba68749f330d8167c22f9.png

Ten montaż to HIT tego roku. Normanie Panie spawacz był pijany i mu się źle wspawało o 10 cm. Typowe wyśmiewanie rzeczy których się nie rozumie.

Tak na serio to zamiast poczytać, przemyśleć i wyciągnąć wnioski to obrażasz wykonawcę i nas oraz używasz słów, które są zbędne w dyskusji. 

  • Lubię to 7
Opublikowano

No i teraz temat rozwiązany... Każ∂y jeden stelarz - zabudowę - miałem montowaną do profili a nie do płyty. Zawiasy były montowane bezpośrednio na profil metalowy. 

Więc zrobiłem z siebie idiotę, tyle w temacie. 

Niedogadanie się z wykonawcą do detali to już zupełnie inny temat.

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Nie nie, wybitnie zrobiłem z siebie idiotę, nikt nie musi mi tego pisać :) 

Zgrzałem się niepotrzebnie a to też mega słabe. 

Obrócę, ale to ze 2 chłopa jeszcze trzeba i przyssawek :) bo ciężkie to szkiełko.... 

JAk obrócę to wrócę do wątku...

Dzięki.

  • Lubię to 9

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.