Jump to content

Czyszczenie kubła?


zamioculcas

Recommended Posts

Cześć,


Co ile powinno czyścić się kubełek? Mój chodzi już z rok i nie zaglądałem do niego, jest tylko bilogiczny na wlocie ma prefiltr. Jakby to niebyło konieczne to wolałbym do niego nie zaglądać gdyż ciężko jest go odkopać....siedzi w pudełku po odkurzaczu cały wypchany jakimiś szmatami które jako tako wyciszają to dziadostwo. Obawiam się że jak już go wyciągne to ze złości go rozwale więc wolałbym nie wyciągac;) Napiszcie jak czesto powinno sie czyscic kubelek.

Link to comment
Share on other sites

Nooo, po roku, to już wypadałoby go przebadać :mrgreen: ja zaglądam co ok.8 miesięcy, tu też każdy napisze różne odległości czasowe, ale z pewnością rok, to czas, kiedy powinieneś kubeł przeczyścić. Teoretycznie podaje się, że co 6 miesięcy trzeba zaglądnąć do kubła.

Link to comment
Share on other sites

Róznie i rózniasto :wink: na poczatku to możan i co 3 msc aby zobaczyc ile syfu sie w kuble kumuluje bo i prefiltr prefiltrowi nierówny i ilosc brudu w akwa rózna - potem jak ju z ise wie co i jak i kubeł faktyvznie się zamocno nie brudzi to tak co 6 msc warto zaglądnąć choć mi z lenistwa to tez i roczne przerwy sie zdarzają, ale jak już jest koło roku to obowiązkowo.

Link to comment
Share on other sites

mógłby ktoś napisać jak takie "zaglądanie do kubła" powinno wyglądać.

Tak krok po kroku

mnie też w niedługiej przyszłości będzie czekać taka operacja.

Odpinam węże, otwieram...

Link to comment
Share on other sites

- Zakręcasz zawór na wężach i zdejmujesz pokrywe/głowice. (W zależności od modelu to wygląda troszke inaczej ale mało modeli nie ma takowego zaworku.

- Przygotowujesz sobie 2 wiadra napełnione wodą z akwa.

- Ceramike z koszy kolejno przesypujesz do pierszego i delikatnie płukasz

- Wypłukana idzie do drugiego wiadra i tam czeka na zakonczenie czynności dla wsystkich ceramik:) (chodzi o to by usunąć bród który się na nich zgromadził one same jednak mają mnóstwo bakterii których pozbyć się nie chcemy)

- Sam kubeł możesz już wyszorować dokładniej pod bierzącą wodą usówając wszystkie drobinki piasku które się zgromadziły, a mogą mieć wpływ na prace wirnika.

- Wyjmujesz wirnik, sworzeń i także czyścisz.

- Raz za czas można wyczyścić wnęrze gdzie wirnik się obraca ale ja robie to "niechlujnie" z tego względu, że jeśli za bardzo się wyczyści jest troszke głośniej przez pare dni.

- Po skończonym płukaniu nalewamy toche wody z akwa do kubła i wsadzamy kosze z wkładami (żeby nie miały sucho).

- Smarujemy uszczelke od kubła i jeśli czyściliśmy wnętrze wirnika to też warto go smarnąć

- Zamykamy i odpalamy

- Ew. można wyczyścić węże ale ja robie to gdy przepływ znacznie spadnie albo za każdym rozruchem wylatuje mnóstwo syfów.

Link to comment
Share on other sites

a ja mówię że nie zaglądać tak długo jak nie ma takiej potrzeby, jeżeli się uda to i nawet 2 lata a nawet 3. Jedynie ważną rzeczą jest sprawdzanie parametrów wody tych związanych z amoniakiem, bo jezeli nic w akwarium się nie dzieje NO2 mamy na poziomie niewykrywalnym a NO3 na poziomie stałym nie przekraczającym 80 - 100, to nie ma co do niego zaglądać ponieważ parametry świadczą tylko o tym że kubełek spełnia swoje zadanie, a kiedyś mnie nauczyli że jak cos się nie zepsuło to nie naprawiaj :)

Link to comment
Share on other sites

[quote name="czester

- Po skończonym płukaniu nalewamy toche wody z akwa do kubła i wsadzamy kosze z wkładami (żeby nie miały sucho).

- Ew. można wyczyścić węże ale ja robie to gdy przepływ znacznie spadnie albo za każdym rozruchem wylatuje mnóstwo syfów.[/quote]


Pytanie :) :

Nie mozna zalac swiezej wody ?


A co do syfów to mi syfek po starcie kubła ( wyłączonego na czas prac przy akwa) leci nie z przewodów tylko raczej z niego samego. Podstawiam wiaderko pod wylot i zbieram :) Operacje powtarzam 3-4 razy i jak już nie leci syf to wylot wraca do akwa i kubeł moze sobie pracowac dalej . Te syfki leca tylko z Unimaxa 700 , z JBL 250 brak .

Link to comment
Share on other sites

.....a NO3 na poziomie stałym nie przekraczającym 80 - 100, to nie ma co do niego zaglądać ponieważ parametry świadczą tylko o tym że kubełek spełnia swoje zadanie, ..

No yaro przy takim NO3 to ja bym nie mógł spać po nocach już od 50 a przy niektórych gatunkach bardziej delikatnych to juz od 30 można zaobserwować pewne negatywne zmiany, ale dla mnie to pow 50 jest katastrofa ekologiczna.

Cop do spełnaiania swojego zadania to i owszem przekształca NO2 w NO3 czyli działa ale jak w kuble będzie kupa brudu to bedzie maiał wiecej do przerobienia i co z tego że przerobi całe NO2 w NO3 jak tego ostatniego będzie własnie z 80, ja jestem zwolennikiem wyprowadzania z akwa zanieczyszczeń jak najwcześniej aby do tego przerobienia było jak najmniej bo i wtedy na końcu NO3 będzie mniej, dlategp lobbuje wewnętrzne itd

Link to comment
Share on other sites


Pytanie :) :

Nie mozna zalac swiezej wody ?


A co do syfów to mi syfek po starcie kubła ( wyłączonego na czas prac przy akwa) leci nie z przewodów tylko raczej z niego samego.



nie można świeżej bo świeżą woda zatłuczesz bakteryjki, po to płuczesz media woda za kawa i zalewasz wodą z akwa aby strat wśród bakterii były jak najmniejsze


Jak kubeł jest brudny to mozę i cos lecieć z niego, ale raczej leci z przewodów, po prostu zmiana ciśnienia i strumienia wody powstała podczas włączania wi wyłączania powoduje zerwanie osadów jakie są w przewodach, podobnie jak w domu w kranie jak Ci wyłaczą wode a potem puszcza na nowo to mas zsyf w kranie bo zmiana ciśniania zrywa osady i rdzę z rur

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Jednak zbyt dużo jest pięknych ryb, by wybór był prosty, dlatego myślę o opcjach, jak poniżej. 🤔 Wydaje mi się, że takie drapieżniki wagi średniej byłyby odpowiednie do akwarium o długości ca 220 cm.  Dimidiochromis strigatus / Exochochromis anagenys / Lichnochromis acuticeps Stigmatochromis tolae Lethrinops lethrinus / Trematocranus placodon / Cheilochromis euchilus Placidochromis milomo Nie ukrywam, że chciałbym obsadę nietuzinkową. Nie mam zamiaru silić się na sztuczną oryginalność i wymyślać jakieś cuda - ale nie powiem, zależałoby mi na szkle, w którym będzie pływać coś rzadziej spotykanego. Stąd szczególnie interesuje mnie np. Trematocranus placodon. Ładna, ciekawa i majestatyczna ryba. Raczej mniej popularna, w forumowym dziale Grafika wyszukań mało, w zasadzie prawie tylko autorstwa Kolegi @stan. Rośnie spora, do 25 cm, ale w necie różnie można wyczytać co do agresywności. Widzę, że jest dostępna w Tan-Mal. Może ktoś miał/ma i podzieli się obserwacjami.
    • Dzięki. Faktycznie, we wspomnianej książce proponowane do M. mchuse gatunki zarówno nie przekraczają go wielkością, jaki i nie są też określane jako agresywne. Słusznie, w związku z delikatnością M. mchuse zacznę w takim razie od 4 gatunków i zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie; doświadczenie z obserwacji też coś podpowie. Trzymam kciuki za nowy zbiornik, Patryka oczywiście też. 👍😉
    • U mnie w module jako wloty robią: szczelina wycięta "fabrycznie" na etapie budowy modułu (mniej więcej w połowie wysokości modułu, niewidoczna patrząc od przodu), nawiercony przeze mnie wlot w dolnej części modułu zakończony kratką wentylacyjną o średnicy 45 mm oraz dwa nacięcia w górnej części modułu, przez które przelewa się woda - działa jednocześnie jako skimmer. Na późniejszym etapie kratkę nieco zmodyfikowałem, wycinając z niej trochę plastiku, przez co zwiększyła się powierzchnia zasysu.
    • Możesz śmiało podłączyć do p415 https://allegro.pl/oferta/driver-p4115adj-led-200ma-700ma-pwm-lin-adj-7411714739 Prąd ustawisz na 700mA rezystorami jak fabrycznie nie jest i wydaje mi się że śmiało ten led będzie świecił. Nie będzie świecił pełną mocą ale moze wystarczy. Jedna uwaga, sygnał PWM do 5,5V a sterownik chyba potrzebuje większym napięciem być zasilony, stąd musisz sobie wyprowadzić te sygnały ze sterownika, ponieważ jak podłączysz PWM wprost to spalisz driver. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Ja mam u siebie zasys poziomy przodem. Raczej mało jest widoczny, ale jak ktoś się uprze, to go zobaczy i będzie mu przeszkadzał. Wymiary zasysu sprawdzone pod moją pompę 3000l - 0.5x20cm. U mnie się to sprawdza. Piotr, jeżeli chcesz zrobić podobny zasys do mojego, to warto szczelinę wyciąć wyższą i od środka zamontować na wklejonych szynach ruchomą przesłonę. Bo dobrze dobrać wielkość zasysu, to podstawa przy tego rodzaju filtracji - no ale ja mam typową kasetę, zabudowaną w tle 
    • @pablomas dzięki. Tak sobie właśnie myślałem, że mocna filtracja biologiczne likwiduje błonę. Ja właśnie "tworzę" taką hybrydę. Narożną kasetę w kształcie hmf ale w sposobie działania modułu Czyli przód będzie cały z pvc. U góry nacięcie jako skimmer. Zastanawiam się tylko nad wlotem @jaras @marcin73m jak macie zrobione wloty do modułu? Myślałem nad wpuszczeniem poziomo nawierconej rury z zewnątrz zabezpieczonej czymś takim. Myślę, że spowodowało by to równiejszy przepływ wody przez gabkę Tylko czy ta rura jest potrzebna? Może wystarczy tylko ponawiercać dziurki jako wlot?  
    • Powinno działać daj tylko czas u mnie po ok 6tyg zniknął, brak biofilmu od dwóch lat. Zobacz mój wątek Hmf w filtrze Juwel.
    • Moja wpłata nie dotarła? @yaro sprawdź proszę
    • Myślę, że na dobry początek 4 gatunki to będzie dobry wybór. Obsada też dość oryginalna, także będzie na co patrzeć. Po jakims czasie sam oceniasz czy ilość ryb jest wystarczająca. Przy świeżym zbiorniku też nie ma co szarżować z ilością ryb wpuszczonych na początek, bo zalążki biologii łatwiej to zniosą. Oczywiście ustalanie ilość gatunków bez wspomnieniu, a liczebności osobników poszczególnych gatunkow jest mocno umowna bo można próbować z więcej niż jednym samcem i większą ilością samic, a można docelowo celować w jednego samca i np 2 samice. Ja zdecydowanie wolę jak moje ryby mają przestrzeń życiową i w zamian częściej mogę obserwować ich naturalne zachowania. Mocno przerybione zbiorniki to jakoś nie moja bajka (oczywiście w Twoim przypadku przy racjonalnej ilości ryb w obrębie gatunku nie ma mowy o przerybieniu). Tysiąc litrów to już kawał szkła i super możliwości, choć wiadomo litrów zawsze będzie za mało i to myślenie, że jakbym tu dorzucił 50cm, a tam 20 oooo wtedy to by dopiero było Sam jestem na etapie wybierania obsady (można powiedzieć, że ta się już nawet wyklarowała), z tą różnicą, że zbiornik o 400l większy, od Twojego, a w planach pierwsze podejście do drapieżników. Zobaczymy jak ta przygoda się potoczy. Tobie też życzę powodzenia
    • Jak to mówią "nie znam się, ale się wypowiem"  @TomekT jak wiesz sam jestem na podobnym etapie rozmyślań. Przeczytałem cały wątek Iquitosa o jego akwarium i doszedłem do wniosku, że Mylochromisa trzeba byłoby hodować z naprawdę spokojnymi gatunkami. Sam nad nim mocno się zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że jakikolwiek typowy, średniej wielkości drapieżnik to już będzie dla tego gatunku zbyt wielkie obciążenie. W. Sierakowski w książce również wspomina o wyjątkowej delikatności tego gatunku. Jeśli chodzi o dodawanie L. Caeruleus to odpuściłbym po prostu ze względu na to, że wg mnie szkoda pakować tak rozpowszechnionej ryby do obsady, która składa się z tak nieczęsto spotykanych okazów. Ja bym stawiał na zestaw: D. Strigatus, S. Tolae, L. Lethrinus oraz P. Milomo  P. Milomo wygląda super  
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.