Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

jestem początkującym w temacie akwarii ale sporo studiowałem to forum żeby rozpocząć swoje pierwsze akwarium. I prosiłbym was o ocene aranżacji zbiornika i czy coś poprawić na przykład .

Zbiornik : 80x35x40

Filtr:  zewnętrzny ikola 600 Maxx z gąbką, litrem ceramiki i włóknina

Oświetlenie 2 x świetlówka z zestawu biała

Podłoże: BIAŁY PIASEK WAPIENNY 1-1,5mm - 15kg

Kamienie: GREEN ANGEL ROCK 30 kg

grzałka : aqua Nova 150 w ustawiona na 26 C

Zbiornik zalany wczoraj(26.11.2021)

parametry wody 27.11.2021: ( narazie z pasków testowych Tetra 6 in 1 ale już zamówione kropelkowe)

pH: 7.2

Gh: 16

kh:15

NO2:0

n03: 25

cl2:0

Wlałem też bakterie saechem stability według instrukcji 

Planowana obsada: 1 + 5 chidongo saulosi. Ile myślicie na początek kupić 3 cm rybek saulosi? 10 szt? Potem do redukcji?

IMG-20211127-WA0000.jpg

IMG-20211127-WA0001.jpg

Opublikowano

Podniósł bym trochę lewa stronę ponieważ ten jeden kamień tak jakoś nie pasuje. No i w ten sposób zakrył byś tą rurkę od filtra... 🤔

Jeśli chodzi o ilość małych Saulosi to kupił bym co najmniej 15szt aby mieć pewność że trafi się te 4-5 samic...

• Dziękuję 1
Opublikowano

Masz tylko 80 cm długości. Jeżeli myślisz o więcej niż jednym samcu, to prawą i lewa stronę zaaranżuj tak, żeby były w jakiś sposób podobne i atrakcyjne dla samców. Sądząc z proporcji, masz nieduże te kamienie. Ja bym je rozrzucił w trochę luźniejszą konstrukcję, żeby było więcej przestrzeni  pomiędzy. Taka spasowana  układanka z niedużych kamyków nie daje zbyt dużo miejsca na kryjówki, które na tak małym metrażu będą rybom  potrzebne. Akwarium jest małe, ryby nie będą miały gdzie odpłynąć. Muszą mieć miejsce żeby się schować.

• Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Kolega @pulpet ma rację. Zrobił bym tak jak radzi, ale oprócz tego dorzucił bym choć jeden wysoki kamień, od którego startował bym budowę całego aranżu z tych kamieni które masz.