Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli chodzi o zakrycie otworów - możesz zastosować siatkę budowlana do łaczenia płyt kartonowo gipsowych . Jest bardzo tania - ja stosuje ja od dawna i sie sprawdza .

Jednak zdecydownie lepiej wykonać zbiornik z miejscem na filtr wewnętrzny i zrobic chwytaki na gąbkę . W ten sposób uzyskasz ogromna powierzchnie filtrująca .

Opublikowano

Ja mam tło zbudowane z łupka filytowego w akwarium 150x50 z kominem. Tło jest naklejone na czarne spienione PCV za pomoca silikonu akwarystycznego. Podzielone jest na 3 części, 2 częsci tyłu akwarium + obudowa komina. Wloty za obudowę komina mam na dole. Ryby owszem wpływaja tam, a potem wypływaą .. jest to tez dobre miejsce do ich łapania (wystarczy zasłonić wylot siatka do łapania ryb i po czekać). Nie stosuje żadnych siatek w miejscach przepływu wody do filtracji, bo taka siatka się dość szybko zatyka, i będziesz miał więcej czyszczenia filtra niz siatki. Ja mam z siatki na moskitierę zrobioną przedziałke w kotniku, i co tydzień musze kombinowac i ją czyścic bo sie zatyka i mam filtracje tylko po jednej stronie akwarium.


kot.

Opublikowano

Wielkie dzieki.

Rozwialiście moje wątpliwości.

Siatki nie będzie = mniej roboty :D


Jeszcze jedno pytanko:

Jaka farba do akwarium (potrzebny mały retusz białego pcv) ?

Chodzi mi o konkretną nazwę i producenta (w miare niska cena).

Opublikowano

zostaw to jak jest porosnie glonem na bank ;]


mialem ten sam problem ze styropinem, co do malowania pcv musialbys je zmatowic zeby farba sie trzymala, farba musialaby byc taka ktora sie sie stosuje np do zbiornikow na wode pitna i dodatkowo plastiku podejrzewam ze duzy koszt a raczej jestem pewny


poprostu poczekaj a samo sie zrobi i bedzie lepszy efekt ;]

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Miesiąć temu zrobiłem takie tło. Kupiłem spienione PCV niestety w kolorze białym :( ,silikon neutralny kamień-PCV-drewo, 60 kg kamienia, miałem zamiar zrobić tło z łupka filytynowego ale na składzie w agrocentrum akurat go nie było, dostałem tylko srebrno-rude łupki serycytowe. Zabrałem sie do klejenia, wszystko szło zgodnie z planem do chwili kiedy nie włożyłem całej konstrukcji do akwa. Cześć kamieni oderwała sie bezpowrotnie od PCV-ki i całą zabawe musze zacząc od nowa. Jak mam zabrać sie do tego żeby ponownie nie skasztanić roboty?? Część osób pisze że tuż przed przyklejeniem kamsztorów należy je przesmarować dynaturatem. Czy tu leży mój bład?? W mojej ocenie winne są tu kamienie których masa jest zbyt duża i zbyt mała powierzchnia jaką przylegają do PCV oraz pewnie moja głupota. Mam do dyspozycji jeszcze Ceresit CR 65 ale z tego co sie orientuje to nie nadaje sie do takiego klejenia.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

hej!

Akurat jestem świeżo po tym projekcie.

Plekse 120x40 zakupilem po cenie 60 zł (mozliwe ze w sklepach castorama itp itd bedzie taniej) do tego silikon akwarystyczny (2 duże tubki) - 20zł i kamień ktory odpowiednio rozdrobnilem na jak najciensze warstwy. Najpierw włożylem do akwa na dno steropian o grubości 10mm

o wymiarach 37 x 116 nastepnie odmierzyłem wymiar na jaki bede musial podciać plekse.Po ostroznym przecieciu pleksy piłką do metalu ;) zabralem sie do naklejania łupków , z tym ze te grubsze dawałem niżej a ciensze i mniej wazace wyżej.Po odczekaniu kilkudziesieciu godz. wstawilem tło do akwa , przy czym nie dostawialem go do tylnej szyby na dolnych krawedziach , lecz lekko oparlem. Przy dole tło odstaje od szyby ok 3cm a u góry podklejiłem silikonem dla pewnosci ;).

Efekt końcowy jest nastepujący.

http://www.speedyshare.com/909999822.html

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No proszę . ja na swoje tło z kominem zuzylem 6 dużych tub silikonu akwarystycznego. Istotnie przecierałem tez kamienie denaturatem. Zużyłem tyle silikonu gdyż moje łupki nei były wcale takie gładkie proste i cienkie. Co prawda musiałem przez to nawalić więcej silikonu, ale za to tlo jest znacznie bardziej przestrzenne. Zresztą tutaj jest artykuł o budowie mojego tła:


http://www.klub-malawi.pl/artykuly_klub ... lupka.html


A akwarium wyglada tak:


http://starykot.ovh.org/malawifoto.html


Kot.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.