Skocz do zawartości

Bardzo wysokie NO3- co robić???! Pomóżcie proszę...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiem tak co piszesz jest bardzo ciekawe i jest niezłą zagwózdką ponieważ jak dotąd nikt w malawi ( a każdy normalny malawista ma piach w akwarium) nie zauważył znacznego wpływu podłoża na redukcję no3.

Opublikowano

Myślę że macie po prostu za duże obsady, aby poczynić takie obserwacje. Wydaje mi się ze 7 dorosłych skalarów matabolizuje mniej więcej tak samo jak 7 średnich dorosłych pyszczaków, czyli "produkują" tyle samo NO3. Ile średnich pyszczaków polecilibyście do 300l? pomijając kwestię agresywności, teoretycznie.


Zdziwiło mnie natomiast że taktujecie Matrixa jako zwykła medium bio bez możliwości redukcji NO3, bo wydaje mi się że wyczytałem o tym właśnie na tym forum.

Opublikowano

Matrix juz pisałem jest jak najbardziej odpowiednim medium do likwidacji no3 ( beztelnowość) ale trza zrobić odpowiednie warunki ( przepływność). Do 300l jakieś 15 ryb ( +/-)

Opublikowano
Powiem tak co piszesz jest bardzo ciekawe i jest niezłą zagwózdką ponieważ jak dotąd nikt w malawi ( a każdy normalny malawista ma piach w akwarium) nie zauważył znacznego wpływu podłoża na redukcję no3.

też tak sądzę ale,

kolego Christo przyszedłeś z innego biotopu i nie wszystko co tam się sprawdza musi w Malawi.

Nasze pyski to kopary więc przez jedną noc potrafią tak przekopać piach że rano nie poznajesz baniaka. Nigdy więc u nas piach nie będzie złożem denitryfikacyjnym nawet jak go dasz 50% pojemności baniaka. Tak nawiasem co jest w twojej 240 oprócz 120 litrów wody?? przecież toto drugie 50%?.


IMHO ten jednakowy metabolizm skalarów i pyszczaków też wątpliwy.

Oczywiście ważna jest masa ryby, ale nigdy nie ważyłem skalara ( z 40 lat temu miałem) ani pyska, ale metabolizm na pewno mają różny bo skalary to książęta a pyski to strusie pędziwiatry i na dodatek straszne świnki, więc nawet przy tej samej masie ich metabolizmy są różne a wydalane ilości mocznika tym bardziej. Fakt że często przerybiamy co potęguje ilości azotanów.

Dlatego u nas nie tylko Matrix nie radzi sobie z NO3 - o czym wiemy, ale i Purigen działa tak jakoś słabo, dopiero hydroponika, pełny denitryfikator lub Purolite A520E sobie radzi i rzadko aż na 0.

Twoje spostrzeżenia są jednak cenne i dają do myślenia. Ten Azoo glass mnie zainteresował - muszę poszperać.

-- dołączony post:

już wiem

Azoo Bio-Glass

To ceramika rurkowa, wygląda bardzo porowata ale zapaliła mi śię czerwona lampka jak wyczytałem że wykonana z naturalnych krzemianów.

Bez tego mamy krzemionki i okrzemek pod dostatkiem.

Trzeba by namoczyć je w wodzie RO/DI i najpierw sprawdzić emisję tej krzemionki do wody.

Zaprzestaję dociekań.

Opublikowano
kolego Christo przyszedłeś z innego biotopu i nie wszystko co tam się sprawdza musi w Malawi.

Oczywiście że tak. Już to napisałem...


Oczywiście przy prowadzeniu bańki na zasadzie przerybienia niekoniecznie to, co tu napisałem pomoże, bo problem jest gdzie indziej


Z drugiej strony macie wodę zasadową i twardą bardziej sprzyjającą denitryfikacji niż moja.


Tak nawiasem co jest w twojej 240 oprócz 120 litrów wody?? przecież toto drugie 50%?.

Powiedzmy że to riparium.


IMHO ten jednakowy metabolizm skalarów i pyszczaków też wątpliwy.

Pisałem o "mniej więcej" takim samym, nie jednakowym. Masa to jedno, dieta drugie. To że ryba szybciej matebolizuje nie znaczy że trzeba ją karmić większą ilością pokarmu. Moje skalary z dostojeństwem (także podczas żerowanie) nie mają nic wspólnego.



To że nie jesteście w stanie czegoś zaobserwować nie znaczy że tego nie ma. Co do podłoża to jestem 100% pewien, zresztą potwierdzają to osoby na innych forach. Miałem kiedyś Malawi (co prawda tylko jeden gatunek pysia) i nie ryły do szyby chyba że do tarła, ale to z kolei lokalnie. Znam przypadek malawisty, który twierdzi że takze prawie nie pomienia, tylko że on oparł się na kombinacji Matrixa i Purigenu. Moim zdaniem wszystko jest kwestią dobrania odpowiednich proporcji. W przypadku przerybienia zbiornika może cudów nie będzie, ale mieć NO3 40-80, a mieć 25 to też różnica.


W sumie dobrze że się tu zarejestrowałem, bo wpadłem na pomysł jak przetestować Azoo. I tak będę modyfikował filtrację, więc wyjmę te dojrzałe pół litra i umieszczę w gołym akwarium. Niech pochodzi kilka dni na moim kranowicie (NO3 20 - więcej nie mam skąd wziąć) i zobaczymy czy je zje.


Trzeba by namoczyć je w wodzie RO/DI i najpierw sprawdzić emisję tej krzemionki do wody.

To już Wasza sprawa, jeśli oczywiście będziecie nim zainteresowani. Ja nawet nie mam takiego testu.



edit:

Zrobiłem pomiary w starym 200l zbiorniku, w którym wcześniej były skalary. NO3 wyszło 20-40 (z koloru powiedzmy ok 30). Od ok 1,5 miesiąca nie ma tam ryb. Tylko raz sypnałem trochę pokarmu aby utrzymać złoże kubła które chciałem wykorzystać. W 300l które już opisałem, obecnie NO3 wynosi 1 może 2, a tu przecież cały czas karmię ryby, więc Matrix musi działać. Oba zbiornik poza wielkością nie różnią się niczym istotnym. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Matrixa także przetestuję czy będzie działał po oddzieleniu od systemu akwarium, może nawet od niego zacznę.


edit2:

Na pierwszy ogień jednak poszedł Matrix.

http://forum.klub-malawi.pl/media-filtracyjne-redukujace-no3-t23665.html?p=289378#post289378

Opublikowano

Czekam na dostawę Azoo ph plus i do tego sól. I teraz pytanie bo w sobotę podmieniam wodę najpierw wlać Ph plus i mierzyć wzrost a na sam koniec jak już podniosę do danej wartości wtedy sypnąć soli czy jak. Dawkowanie chyba tak jak na opakowaniu i zastanawiam się jeszcze, czy rybom nic nie będzie i o ile można jednorazowo podnieść PH. góry dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam.

Opublikowano
Czekam na dostawę Azoo ph plus i do tego sól. I teraz pytanie bo w sobotę podmieniam wodę najpierw wlać Ph plus i mierzyć wzrost a na sam koniec jak już podniosę do danej wartości wtedy sypnąć soli czy jak. Dawkowanie chyba tak jak na opakowaniu i zastanawiam się jeszcze, czy rybom nic nie będzie i o ile można jednorazowo podnieść PH. góry dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam.


pytanie zupełnie nie na temat - poczytaj podobne albo załóż nowy

Opublikowano
Drobnoziarniste podłoże na 100% redukuje NO3. Na jakiej zasadzie nie wiem, interesują mnie wyniki. Co do Matrixa to napisałem "prawdopodobnie", bo aby mieć pewność musiałbym go przetestować w akwarium bez podłoża właśnie. Po prostu jakiś czas po dodaniu go do kubła zauważyłem lepsze wyniki, ale tak jak pisałem pewności nie mam.

Coś jest na rzeczy z tym piachem :D



http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Faqua-reef.pl%2Ftopic%2F1415-pare-s%25C5%2582%25C3%25B3w-o-plenum%2F&ei=UhnKU-jeM8fnywPm8ICQAw&usg=AFQjCNHwHeTHJHL2si5B-uNZ6kRt-fRAUw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.