Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odparowaną wodę spokojnie uzupelniaj, tylko z uzdatniaczem jakimś, albo przez ustrojstwo.

Ja w świeżym baniaku komplet testów robię dla spokojnosci co tydzień.  Jak uznam za stabilne, to NO2 i NH4 mierze tylko jak mnie coś u ryb zaniepokoi lub mocno pogrzebie przy akwarium, filtrach itp. Wodę podmieniam co 10 dni i wtedy mierzę NO3 i fosforany . Na podstawie wyników reguluję przepływ przez absorbery, ewentualnie regeneruje/wymieniam wkłady.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dolewać możesz, oby woda była wolna od chloru. Nie rób podmian dopoki no3 nie wzrośnie do 20-30ppm. Nie grzeb też w akwarium do tej pory.

Na Twoim miejscu mierzylbym no2 codziennie. No3 co tydzień. Do czasu całkowitego opanowania sytuacji.

  • Lubię to 1
Opublikowano
18 minut temu, pulpet napisał:

Odparowaną wodę spokojnie uzupelniaj, tylko z uzdatniaczem jakimś, albo przez ustrojstwo.

Ja w świeżym baniaku komplet testów robię dla spokojnosci co tydzień.  Jak uznam za stabilne, to NO2 i NH4 mierze tylko jak mnie coś u ryb zaniepokoi lub mocno pogrzebie przy akwarium, filtrach itp. Wodę podmieniam co 10 dni i wtedy mierzę NO3 i fosforany . Na podstawie wyników reguluję przepływ przez absorbery, ewentualnie regeneruje/wymieniam wkłady.

Wodę leje przez ustrojstwo :) Blok absorbera już mam przygotowany na pompie hydor pico 400L/h. W komorze pompy od turbokaseciaka się zmiesci. Pytanie co do niego włożyć i kiedy? To pozostaje kwestią otwartą i na pewno nie na teraz. Mam rację, że na absorbery najpierw muszę ustabilizować biologię ? 

15 minut temu, bojack napisał:

Dolewać możesz, oby woda była wolna od chloru. Nie rób podmian dopoki no3 nie wzrośnie do 20-30ppm. Nie grzeb też w akwarium do tej pory.

Na Twoim miejscu mierzylbym no2 codziennie. No3 co tydzień. Do czasu całkowitego opanowania sytuacji.

W takim razie NO2 będę mierzyl codziennie. Jak wszystko będzie ok to w przyszłym tygodniu, bardziej pod koniec chciałbym uzupełnić obsadę o kolejne 20 szt maluchów. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dokładnie jak mówisz. Wszelkie chemiczne poprawiacze to temat do stabilnego zbiornika. Na razie daj działać naturze. Jak obserwowałem jakieś wahania parametrów w świeżych zbiornikach, to tak ok 5-10 dni od zarybienia. Wtedy bym wzmógł czujność i potestował dokładnie

  • Lubię to 2
Opublikowano

27 dni od zalania zbiornika. Oto moje wyniki :

15.08.21: NO2-0,025, NO3-3,

19.08.21: NO2-0,1, NO3 - między 3 a 5

24.08.21: NO2- 1,0, NO3 - między 15 a 20

25.08.21 50% podmiany wody

25.08.21 : NO2- 0,6, NO3 między 5 a 10

29.08.21 : NO2 – 0,8, NO3 – między 15 a 20

30.08.21 : 95% podmiany wody

31.08.21 : NO2 – 0,05, NO3 – między 3 a 5

01.09.21 : 1 ampułka Probio Biodigest

03.09.21 : N02 – 0,05, NO3 – między  3 a 5

05.09.21 : NO2 – 0,05, N03 – między 3 a 5, NH4 - <0,05

                  dodałem 2 ampułki Probio Biodigest + trochę pokarmu

06.09.21 : PH – 7,8, NO2 – 0,05, NO3 – między 3 a 5, NH4 <0,05, Temp 28*

07.09.21 : wpuściłem 14 szt Msobo Magunga

08.09.21 : NO2 – pomiędzy 0,025 a 0,05, NO3 – między 3 a 5

09.09.21 : NO2 – 0,05

09.09.21 : NO2 – miedzy 0,025 a 0,05

12.09.21 : NO2 – 0,025, NO między 5 a 10

NO2 spada, natomiast podskoczyło NO3. Wszystkie rybki wydaje mi się, że w dobrej kondycji

  • Lubię to 3
Opublikowano
12 minut temu, klinsman87 napisał:

NO2 spada, natomiast podskoczyło NO3

I to jest całkowicie prawidłowe. Podmianę zrób dopiero gdy No3 wzrośnie do 30, chyba że zaobserwujesz nagły wzrost No2. Na razie ogranicz się do cotygodniowej wymiany lub czyszczenia wkładów mechanicznych, chociaż dopóki ryby są małe i nie masz kompletnej obsady, możesz to robić co dwa tygodnie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
59 minut temu, Bartek_De napisał:

, chociaż dopóki ryby są małe i nie masz kompletnej obsady,

Apropo obsady....czy przy tej tendencji mogę w środę/czwartek wpuścić kolejne 20 sztuk maluchów ? Baniak duży a te 14 msobo tak samotnie sobie pływa :(

Opublikowano
Apropo obsady....czy przy tej tendencji mogę w środę/czwartek wpuścić kolejne 20 sztuk maluchów ? Baniak duży a te 14 msobo tak samotnie sobie pływa
Myślę, że możesz

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano

32 dni od zalania zbiornika. Oto moje wyniki :

15.08.21: NO2-0,025, NO3-3,

19.08.21: NO2-0,1, NO3 - między 3 a 5

24.08.21: NO2- 1,0, NO3 - między 15 a 20

25.08.21 50% podmiany wody

25.08.21 : NO2- 0,6, NO3 między 5 a 10

29.08.21 : NO2 – 0,8, NO3 – między 15 a 20

30.08.21 : 95% podmiany wody

31.08.21 : NO2 – 0,05, NO3 – między 3 a 5

01.09.21 : 1 ampułka Probio Biodigest

03.09.21 : N02 – 0,05, NO3 – między  3 a 5

05.09.21 : NO2 – 0,05, N03 – między 3 a 5, NH4 - <0,05

                  dodałem 2 ampułki Probio Biodigest + trochę pokarmu

06.09.21 : PH – 7,8, NO2 – 0,05, NO3 – między 3 a 5, NH4 <0,05, Temp 28*

07.09.21 : wpuściłem 14 szt Msobo Magunga

08.09.21 : NO2 – pomiędzy 0,025 a 0,05, NO3 – między 3 a 5

09.09.21 : NO2 – 0,05

10.09.21 : NO2 – miedzy 0,025 a 0,05

12.09.21 : NO2 – 0,025, NO3 między 5 a 10

14.09.21 : NO2 – 0,05, NO3 między 5 a 10

15.09.21 : NO2 – 0,05, NO3 miedzy 3 a 5

16.09.21 : wpuściłem 16 szt Acei Luwala + 6 szt Maison Reef

17.09.21 : NO2 – 0,05, NO3 miedzy 5 a 10, PH – 8,0

Martwi mnie cały czas to NO2. Co robić? Czekać? Dać kolejna ampułkę probio? 

Generalnie mam w komorze pompy w kaseciaku w 7 kulek Maxpect. Zagruzowane mam na 220 kg, więc wody realnie 400-450 litrów. Wedle instrukcji tyle wystarczy, bo 1 kulka na 65 litrów. Czy dołożenie kilku kulek coś pomoże? 

Wiem, wiem......miałem nic nie grzebać ( dlatego pytam a nie robię) w zbiorniku, ale nie wiem co tu robić dalej z tym NO2. Teraz spodziewam się, że przy większej ilości ryb ( co prawda maluchów) zacznie na pewno rosnąć NO3 i konieczne będę podmiany. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na razie zachowaj spokój, 0,05 to nie tragedia. Dodaj nawet ze dwie ampułki Biodigest i czekaj. Badaj No2 codziennie i jak dobije do 0,1 to zrób podmianę, max 30%. Ale bez paniki 0,1 No2 to też jeszcze nie tragedia.

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.