Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, piotriola napisał:

Pod takie kamienie musisz koniecznie coś podłożyć,

@piotriola Ja Piotrze osobiście kratek nie polecam przy rybach , które kopią a takie są pyszczaki. Po prostu po odkopaniu taka kratka brzydko wygląda. Dlatego polecam szare spienione PCV . W galerii jest gdzieś zdjęcie jak wygląda dno z odkopaną kratką.

  • Lubię to 3
Opublikowano
1 godzinę temu, Andrzej Głuszyca napisał:

W galerii jest gdzieś zdjęcie jak wygląda dno z odkopaną kratką.

Zdjęcie o którym wspomniał Andrzej

A tu odkopane szare pcv. O niebo lepiej to wygląda.

 

  • Lubię to 3
Opublikowano
19 godzin temu, Andrzej Głuszyca napisał:

Ja Piotrze osobiście kratek nie polecam przy rybach , które kopią a takie są pyszczaki.

Moje kratki to pozostałość po poprzednim systemie filtracyjnym, obecnie mam podłączony do kratek modułowych kubeł.U mnie woda zaciągana jest z całej powierzchni dna, żwir znajduje się tylko na kratce. Pozostawiłem to rozwiązanie mimo wymiany kamieni na moduły.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Wydaje mi się że plexi to dobre rozwiązanie chociaż nie całkiem tanie. W mrówce są arkusze o różnych rozmiarach i grubościach. Plexi jest sztywne i odporne na nacisk punktowy. Dobrze rozprowadzi siły nacisku. I do tego odsłonięte będzie wyglądaç jak dno akwa. Można nawet użyć odrobiny silikonu, żeby dobrze przylegało do dna. Jak to się ma do spienionego pvc? Nie widziałem tego nigdzie w sklepie.

Edytowane przez Jelonek
  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie pamiętam aby ktoś stosował plexi na dno jako podkładkę pod duże kamienie. Lepiej nadają się podkłady miękkie.Musisz poczekać na opinię osób które coś takiego zastosowały.Pulpet zastosował styropian, pytanie jakiej grubości.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, piotriola napisał:

Nie pamiętam aby ktoś stosował plexi na dno jako podkładkę pod duże kamienie. Lepiej nadają się podkłady miękkie.Musisz poczekać na opinię osób które coś takiego zastosowały.Pulpet zastosował styropian, pytanie jakiej grubości.

 

Ja stosuję podkłady z plexi 2mm :) Wykładam nimi całe dno. Sprawdzają się bardzo dobrze, aczkolwiek potwierdzam że nie są najtańsze. 

Edytowane przez darianus
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 2
Opublikowano
7 godzin temu, Jelonek napisał:

Plexi jest sztywne i odporne na nacisk punktowy.

Oczywiście , że zda egzamin. Ale zaletą spienionego PCV jest to , że w przypadku dostania się ziaren piasku pod PCV a czego nie unikniemy to PCV jest na tyle elastyczne  w swojej strukturze , że  po prostu "wchłonie" twarde ziarno(a). Pleksi już tego nie zrobi co nie oznacza , że pleksi się nie nadaje. Jedno dla drugiego jest alternatywą i bez obaw można jedno i drugie stosować .

  • Lubię to 2
Opublikowano
12 godzin temu, piotriola napisał:

Pulpet zastosował styropian, pytanie jakiej grubości.

Wytłoczki styropianowe o grubości 10-20 mm. Jakaś okładzina ścienna z marketu budowlanego. Styropian mocno sprasowany, o relatywnie twardej powierzchni. Ryby nie są w stanie tego skubać Zaletą tego jest nierówna powierzchnia, na której można stabilnie ustawiać kamienie spasowując nierówność kamienia z nierównością podłoża. Ciężkie kamienie lekko wgniatają się w podkład i całość stoi bardzo stabilnie. Kolejna zaleta to kolor + struktura sprawiają, że jak pyski się do tego dokopią to nie wyglada to nienaturalnie.  Ogólnie przypadek, że tego użyłem, bo akurat miałem, ale sprawdza się idealnie.

IMG_20210823_211326.thumb.jpg.922a0276f0d115434fa544d4960fc9bf.jpg

Ogólnie karimata, podkład pod akwarium czyli karimata😀, pcv spienione nadadzą się idealnie. Plexi bym unikał, bo śliskie i twarde. Z jednej strony większe ryzyko obsunięcia dekoracji, a piasek jak się dostanie pod spód  może rysować szkło.

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 2
Opublikowano (edytowane)

Posiedziałem i chyba udało mi się uzyskać to czego szukałem. Taki układ IMO jest lepszy od poprzednich. Co myślicie?

 

 

 

IMG_20210828_093831.jpg

Edytowane przez Jelonek
  • Lubię to 2
Opublikowano
43 minuty temu, Jelonek napisał:

Posiedziałem i chyba udało mi się uzyskać to czego szukałem. Taki układ IMO jest lepszy od poprzednich.

Jeśli tak czujesz, to o to właśnie chodzi. Pakuj w szkło, lej wodę i oświetl. Dopiero wtedy będziesz widział jak to naprawdę wyszło. Ale skoro czujesz że tak m być to tak ma być. Całkiem fajnie IMO to wygląda. A dołożyć czy zmienić coś zawsze możesz. Powodzenia

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.