Skocz do zawartości

Czy to ma sens?? 360L


PrzemoWroc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam na imię Przemek i zdecydowałem się na rozpoczęcie przygody z biotopem Malawi. Nie jestem początkującym akwarystą, ponieważ od kilku lat posiadam akwarium ogólne, więc coś tam mam pojęcie :).

14.08.21 został zalany zbiornik 360 L (120x60x50h) i właśnie ze względu na większą powierzchnię dna zastanawiam się nad obsadą z ryb non-mbuna, i tu się rodzi pytanie, czy w takim akwarium będzie to miało sens?? Z tego co wyczytałem tu na forum to minimalna długość zbiornika do których polecacie te ryby to 150 cm. Na tą chwilę akwarium sobie spokojnie dojrzewa i mam czas na zastanowienie się nad obsadą. Może uda się przy waszej pomocy wybrać ze 3 gatunki, które jakoś będą ze sobą współgrać w tej wielkości akwarium. Mile widziane propozycje o ile to możliwe. Za wszystkie podpowiedzi i odpowiedzi z góry bardzo dziękuję.

Malawi.thumb.jpg.20c0582271b42a3a6962816c4309cd50.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym trochę dołożył kamieni za mało kryjówek i schronienia dla ryb.

Ja bym dwa gatunki wziął do twojego akwarium ,większa frajda z obserwacji ryb.

1-Labidochromis sp. "Perlmut"

2- Labidochromis Joanjohnsonae

3- Labidochromis caeruleus

4- Pseudotropheus saulosi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, TOMEKSIEDLCE napisał:

Jakbym trochę dołożył kamieni za mało kryjówek i schronienia dla ryb.

Tomku, bo kolega chce tam wpuścić non-mbunę, dlatego taki wystrój.

@PrzemoWroc Osobiście uważam, że akwarium jest zbyt małe dla non-mbuny. Szerokość ok, wysokość powiedzmy, że ok, ale te 120cm długości to za mało. Dam Ci przykład. Mój samiec Placidochromis blue otter w okresie tarła potrafi zająć nawet metr długości akwarium, zwizualizuj to sobie teraz u siebie;)

Zgadzam się z Tomkiem, zdecyduj się na mbunę. Myślę, że możesz pokusić się o trzy gatunki w swoim akwarium, na pewno da Ci to więcej frajdy.

  • Lubię to 3