Skocz do zawartości

Propozycja obsady mbuna 600 L


klinsman87

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam moje pierwsze malawi o wymiarach 200x50x60h. Gruzowisko 220 kg. Moja propozycja obsady wyłącznie oparta na tym co gdzieś tam przeczytałem, ale głównie wybrana wzrokowo, bo doświadczenia brak :

1. Metriaclima zebra chilumba ( 10 szt, docelowo 1+4). Wiem, że samce bardzo agresywne

2. Ps. Acei Luwala ( docelowo 15-20 szt). Toniowiec

3. Metriaclima msobo magunga - ładne żółte samice ( 15-20 szt, docelowo 2+8), albo Ps. Saulosi - również samice żółte ( 15 szt, docelowo 2+8). Wybór między tymi dwoma gatunkami załatwia mi chęć posiadania koloru żółtego w akwarium

4. Ps. demasoni ( ile na początek, ile docelowo?) - wybór ten przy założeniu, że nie wybiorę Ps. saulosi, bo ponoć nie się ich nie łączy.

5. Cynotilapia afra cobwe ( samice brzydkie- takie szare, ale samce nadrabiają z nawiązką. Ile na start ich, ile docelowo?

Jak to wygląda pod kątem żywieniowym, temperamentu, agresywności i kolorystyki? Coś zmienić ? Może jakieś inne gatunki? Czy 5 gatunków da radę upchać w ten zbiornik? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór obsady to największa bolączka akwarysty, zwłaszcza jeśli dysponujemy sporym zbiornikiem a gatunków które nam się podobają są dziesiątki jednak możemy trzymać tylko kilka.

Twoje akwarium nadaje się dla każdej mbuny więc wybór jest ogromny.

Gatunki które wybrałeś nadają się jak najbardziej do trzymania razem. Odrzuciłbym tylko saulosi i jest cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest na zbyt agresywnie ta obsada dobrana? Metriaclima zebra chilumba bardzo agresywna wobec przedstawicieli swojego gatunku, oraz innych ryb. Pseudotropheus demasoni agresywne zwłaszcza w stosunku do swojego gatunku. Cynotilapia afra cobwe agresywe i terytorialne. Nie pozabijają się ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aktualizacja obsady :

1.      Metriaclima zebra chilumba – 10 szt, docelowo 1+4 (bardzo agresywne, zarówno wobec przedstawicieli własnego, jak i innych gatunków)

2.      Metriaclima msobo magunga – 20 szt, docelowo 2+8 (jeden z mniej agresywnych pyszczaków), samice takie żółtawo- pomarańczowe

3.      Pseudotropheus Acei Luwala – 20 szt docelowo

4.      pseudotropheus demasoni – 20 szt, docelowo 2+8 (ryby te są agresywne, szczególnie w stosunku do przedstawicieli swojego gatunku. Dorosłe samce często zabijają siebie nawzajem)

5.      Cynotilapia afra cobwe – 10 szt, docelowo 1+4, lub 2+8 (ryby agresywne i terytorialne, szczególnie wobec innych gatunków pielęgnicowatych)

Jak do tego zestawu wkomponować  Labidochromis caeruleus „yellow”? Piękna cytrynowa barwa i mnie korci żeby gdzieś ją wcisnąć, tylko nie wiem za co. Z czego zrezygnować z listy? Jak pokarmowo tego mięsożercę wkomponować do pozostałej obsady?

Na liście rezerwowej jest również Labeotropheus Trewavasae Thumbi West MC – docelwo 1+3-4 ( agresywna i terytorialna ryba)

Baniak w połowie maja ma dotrzeć do mnie i coraz więcej zastanawiam się nad obsadą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź Metriaclima zebra chilumba, Metriaclima msobo magunga, metriaclima lombardoi, chindongo demasoni, wszystkie agresywne mbuna, będą do siebie pasowały a soczyście żółty lombardoi zastąpi "yellowka".

I nie chrzanić że lombardoi nie bo żółte samice msobo, a co to ma do rzeczy, msobo mają inny odcień żółci a lombardoi samce mają intensywną żółć - jak to samce w "nastroju" do czegokolwiek...

Na FB jakiś geniusz pisze żeby demasoni dać 30,40 szt, gość ma fantazję kosmiczną żeby robić z tego kurdupelka jakiegoś mitycznego diabła w rybiej skórze :D  zwłaszcza że demason byłby z samymi dużymi, mocnymi i agresywnymi mbuna które mogą kopnąć w du/pę kurdupelka demasonka :D . Do tego facet twierdzi że do tego zbiornika demasoni to trudna ryba :D , to jak 8cm diabła demasoni to trudna ryba do 200cm to co dopiero metriaclima fainzilberi maison reef ... ? to chyba trza ze 500cm dla niego, a lombardoi ?? no to trzeba co najmniej ze 400cm i ze 2000l przynajmniej skoro dla kurdupelka 8cm 200cm to będzie trudno :D .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.