Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Za dwa dni dotrze do mnie wygłodniałe stadko maluchów 3-4 cm, po 10 szt. z każdego gatunku, a ja nie wiem czym je nakarmić. Wielka prośba o pomoc.

-Labeotropheus fuelleborni Katale 

-Pseudotropheus acei Luwala 

-Metriaclima  msobo Magunga

-Pseudotropheus elongatus Mphanga  

Co kupić na początek z pokarmów klasy Premium? W jakich rozmiarach? 

Opublikowano (edytowane)

Niewiele się znam ale proponuje Neturefood Premium cichlid rozmiar S. U mnie akurat była wersja plant. Niektórzy producenci piszą że to rozmiar S albo mini ale kule wielkie są czasami. Oczywiście fajne też będą po prostu płatki. Ja u siebie karmię od 4 miesięcy JBL novo Malawi. Pyszności :)

trochę większe kuleczki są w Dainichi Cichlid veggie FX baby. U mnie każda ryba to je, jest amok. 

 

kiedyś do podobnych maluchów kupiłem Tropical soft line africa herbivore, ale kulki są bardzo duże i wiele rybek nie mogło ich jeść. Próbowały ale był kłopot. Dopiero jak podrosły i mają dużo więcej jak 5 cm to jedzą bez problemu. 

Edytowane przez Pikczer
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Waclaw napisał:

Pseudotropheus elongatus Mphanga

Wacku, teraz to Chindongo sp. elongatus mphanga.

Jako podstawę żywienia ww gatunków polecę Ci Tropical Spirulina Super Forte 36% (płatki) https://allegro.pl/oferta/tropical-spirulina-super-forte-36-pokarm-250ml-8465810444

Dodatkowo Tropical Pro Defence https://allegro.pl/oferta/tropical-pro-defence-size-s-100ml-probiotyk-7490770996 (jest jeszcze xxs, ale nie wiem jak małe będziesz miał ryby. Do przemyślenia https://allegro.pl/oferta/tropical-pro-defence-size-xxs-100ml-70g-probiotyk-9520385132) Naturefood Cichlid Plant https://allegro.pl/oferta/naturefood-cichlid-plant-s-130ml-45g-dla-pielegnic-9910519479 to na początek powinno wystarczyć, a na pewno jeszcze ktoś coś doda.

Celowo dałem linki od jednego sprzedawcy, nie dlatego, że chcę go promować, ale dlatego że jest w miarę tanio, będziesz miał wszystko w jednej paczce i darmową wysyłkę jeśli jesteś "Smart".

Edytowane przez Bartek_De
  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki Bartku za zwrócenie uwagi co do właściwego nazewnictwa.  I oczywiście wielkie dzięki za podesłane linki. Rano zamówię kpl. Pozdro 

 

3 godziny temu, Pikczer napisał:

Niewiele się znam ale proponuje Neturefood Premium cichlid rozmiar S. U mnie akurat była wersja plant. Niektórzy producenci piszą że to rozmiar S albo mini ale kule wielkie są czasami. Oczywiście fajne też będą po prostu płatki. Ja u siebie karmię od 4 miesięcy JBL novo Malawi. Pyszności :)

trochę większe kuleczki są w Dainichi Cichlid veggie FX baby. U mnie każda ryba to je, jest amok. 

 

kiedyś do podobnych maluchów kupiłem Tropical soft line africa herbivore, ale kulki są bardzo duże i wiele rybek nie mogło ich jeść. Próbowały ale był kłopot. Dopiero jak podrosły i mają dużo więcej jak 5 cm to jedzą bez problemu. 

Przejrzałem Twój  wcześniejszy wątek, i doczytałem sugestie i uwagi kolegów. Skarbnica wiedzy 😀

  • Lubię to 1
Opublikowano

173449592_493491841681762_8627430997164458409_n.thumb.jpg.c6a8950dc0acec5af59e1fbbfc4502d7.jpg

Wszystko kupione na aledrogo od jednego sprzedawcy (trzmiel i pszczoła to moje ulubiony owady - serio je uwielbiam). Jedyny minus to długa wysyłka. W poniedziałek zamówione, przyszło w czwartek. Od innych sprzedawców inne akcesoria akwarystyczne zamówiłem w poniedziałek o 10:30, we wtorek o 13:00 leżały już w paczkomacie. 

Opublikowano

Przyznam, że przy takiej ilości pokarmów i wariantów układania jadłospisu, czuję się nieco zagubiony^_^. Zależy mi na tym, żeby stosować pokarmy klasy Premium, zapewniające możliwie największy dobrostan mieszkańców.

W tej chwili mam:

a.   "jakaś" ? Spirulina size xxs / dostałem od hodowcy/.

b.   pokarm wybarwiający ?? / również od hodowcy/

c.   Tropical soft line Africa Herbivore sinking chips + spirulina + laminaria + chlorella + calanus / zakupione/.

d.   Tropical soft line America sinking sticks + calanus + garlic + astaxanthin + insects kupione/.

Powyższe, pierwsze dwa pokarmy traktuję jako coś zastępczego /chwilowego/. 

Opierając się na sugestii Bartka, a także innych kolegów którzy proponowali i polecali  zakup:

1.    Tropical Spirulina Super Forte 36%- flakes.

2.   Tropical Pro Defonce- size S.

3.   Nature food Cichlid Plant

4.  Omega one freshwater flakes.

prosiłbym o pomoc w zaplanowaniu zakupu brakujących / uzupełniających/ pokarmów z w/w, z uwzględnieniem zamienników, które już posiadam. A może jeszcze innych?  Które z nich należy traktować jako podstawowe, które jako uzupełnienie lub dodatek ? Będę wdzięczny za pomoc w usystematyzowaniu.  

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Ja nie stosuje wcale głodówki, ryby karmię dwa razy dziennie i wcale nie są za grube. Najważniejszy jest umiar w podawaniu pokarmów. 

Edytowane przez Bezprym
  • Lubię to 3
Opublikowano
W dniu 13.04.2021 o 21:10, Waclaw napisał:

Za dwa dni dotrze do mnie wygłodniałe stadko maluchów 3-4 cm, po 10 szt. z każdego gatunku, a ja nie wiem czym je nakarmić. Wielka prośba o pomoc.

-Labeotropheus fuelleborni Katale 

-Pseudotropheus acei Luwala 

-Metriaclima  msobo Magunga

-Pseudotropheus elongatus Mphanga  

Co kupić na początek z pokarmów klasy Premium? W jakich rozmiarach? 

Witaj!

Testowałem już sporo różnych pokarmów i w mojej opinii na tą chwilę mogę tobie polecić te pokarmy dla maluszków o których również wspomniał kolega @Bartek_De  -

1. Tropical Pro Defence XXS (S będzie za duża dla ryb 3-4cm) 

2. Naturefood Cichlid Plant S

3. Spirulina w płatkach np.  Tropical Spirulina Super Forte 36%

A gdy ryby podrosną to wprowadziłbym dodatkowo do diety ryb Northfin Veggie 1mm .

Te 4 pokarmy w zupełności wystarczą ,aby zaspokoić w pełni potrzeby żywieniowe ryb. 

  • Lubię to 4

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.