Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
20 minut temu, Yacek napisał:

Ile masz w sumie rybek w tym akwarium i jakie są duże?

Ja mam dwa gatunki ryb koło 28 ,8 ryb są wielkości 9 cm reszta 6 ,5,4 cm ,tez redukcja będzie wakacje za dużo samców mam .

Opublikowano
Godzinę temu, TOMEKSIEDLCE napisał:

Ja mam dwa gatunki ryb koło 28 ,8 ryb są wielkości 9 cm reszta 6 ,5,4 cm ,tez redukcja będzie wakacje za dużo samców mam .

Ja chcę wziąć 30 maluchów i zostawić 3 gatunki po 1+4 czyli będę miał w sumie mniej ryb od Ciebie...

Opublikowano

Do 300L sugerowałbym 2 gatunki, 3 też dadzą ale znacznie lepiej będzie im we dwa. Ja w 680L mam obecnie dwa gatunki ale dojdzie trzeci. Kiedyś miałem nawet 7 gatunków w tym litrażu i z perspektywy czasu stwierdzam że mniejsza ilość gatunków w większej ilości osobników w każdym gatunku wygląda znacznie lepiej.

  • Lubię to 1
Opublikowano
19 minut temu, Yacek napisał:

Ja chcę wziąć 30 maluchów i zostawić 3 gatunki po 1+4 czyli będę miał w sumie mniej ryb od Ciebie...

Jacek...co do maluchów to OK. Zawsze bierze się dużo aby mieć z czego wybrać i to nie podlega dyskusji. Natomiast jeżeli  chodzi o układy docelowe to najpierw powinieneś ustalić konkretną obsadę i wtedy zastanawiać się nad ich ilością danego gatunku. Piszesz , że chcesz mieć  3 gatunki  w układach 1+4. Ale nie piszesz jakie konkretnie. Przykład : dasz 1+4 Chindobgo Saulosi to mimo , że masz 300 litrowe akwa to jest jednak zbyt mało samic. Już to piszę po raz któryś..Saulosi są stadne ryby czy ktoś się z tym zgadza czy nie.  Cztery samice nawet w 300 litrowym akwa będą "zajechane" przez samca. Wtedy @SlavekG dobrze Ci podpowiada, że lepiej zrobić dwa gatunki ale liczniejsze i nawet w przypadku Saulosi można próbować z 2-3 samcami i 8-10 samic .  Można oczywiście zrobić też jak Ty proponujesz 3 razy po 1+4 . Ale najpierw ustal obsadę a wtedy  pomyślisz o układach. Z tym , że warto wziąć pod uwagę wtedy to co teraz tutaj poruszamy. Przemyśl to.

  • Lubię to 6
Opublikowano
Godzinę temu, Yacek napisał:

Ja chcę wziąć 30 maluchów i zostawić 3 gatunki po 1+4 czyli będę miał w sumie mniej ryb od Ciebie...

Jak koledzy pisali wcześniej nie uda ci się taki układ ustawić 1-4 to jest nie możliwe ,sam próbowałem z obsadą trzeba dekorację psuć bo nie wyłowisz wszystkiego co chcesz  .

Jak chcesz i upierasz możesz mieć 3 gatunki nawet i cztery twój wybór :) 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Te 2 pierwsze gatunki to tak jak napisałem w I poście:

1. Chindongo saulosi

2. Iodotropheus sprengerae

A ten trzeci nad którym się zastanawiam to Cynotilapia sp hara Gallireya Reef (jak radził Bezprym)

Opublikowano
2 minuty temu, Yacek napisał:

1. Chindongo saulosi

2. Iodotropheus sprengerae

Tych gatunków nie trzymaj w układzie 1+4. Ja w 300 litrach dałbym 2+ 8/10 z każdego z tych dwóch. Najwyżej bym potem odjął po samcu aby było 1+8/10  w zależności czy  będą się nękać czy nie.

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Tylko kup z pewnego źródła ryby bo będziesz miał bałagan. Ja chciałem zaoszczędzić i przeznaczyć finanse na sprzęt no i miałem mieć saulosi i właśnie rdzawe i do tego Yellow. 3 gatunki. I zaoszczędziłem...  Rybki były malutkie jak przyjechały do domu i wyglądały bardzo podobnie. Mam teraz stado Red Red i jeszcze parę  nieznanych gatunków. Wszystko nie tak :) Ja w ogóle nie rozumiem jak później te ryby odłowić :) to surrealizm. 

Przemysl obsadę a będzie później mniej kłopotu. 

Ja mam teraz taki miks, czyli załamanie wszelkich reguł i horror aby kogokolwiek odłowić. 

IMG_20210402_192650.jpg

Edytowane przez Pikczer
  • Lubię to 1
Opublikowano

A gdybym dał 2 gatunki:

1. Chindongo saulosi (2+8)

2. Metriaclima Estherae Minos Reef (1+5)

Czy taki układ jest możliwy?

Opublikowano
A gdybym dał 2 gatunki:
1. Chindongo saulosi (2+8)
2. Metriaclima Estherae Minos Reef (1+5)
Czy taki układ jest możliwy?
Może być taki układ

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.