Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

moje akwarium 450 litrów (150x50x60) już dojrzewa, a ja zaczynam zastanawiać się nad obsadą. Nie mam za dużego doświadczenia w Malawi, dlatego chcę się upewnić co do słuszności obsady i zapytać w jakiej ilości najlepiej na początku zakupić ryby. Chcę gatunki mbuna, stosunkowo mało agresywne i żeby było kolorowo

1. Iodotropheus sprengerae

2. Ps. acei luwala reef

3. Ps. elongatus mphanga

4. Labidochromis caeruleus

5. Maylandia estherae

Pozdrawiam wszystkich serdecznie :))

Edytowane przez Atravelum
Opublikowano (edytowane)

Te dwa gatunki kolorowo są zbliżone Labidochromis caeruleus(są żółte samiec i samica ) a Maylandia estherae(samice pomarańczowe ale samce białe ) więc powinieneś się zastanowić i wybrać jeden z nich, który chcesz mieć   jeden kolor w jednym gat. czy dwa  w drugim gat.

Ale wybranie obsady nie jest takie proste  jak się wydaje ja mam za małe doświadczenie wiec zaraz pewnie odezwa się bardziej doświadczeni ode mnie  koledzy i coś ci zaproponują ode mnie jeszcze dodam ze na forum jest już pełno takich wątków poruszonych wiec poszukaj jest to bardzo proste i na pewno znajdziesz.

Edytowane przez darekplo
  • Dziękuję 1
Opublikowano
14 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Powinno być iodotropheus sprengerae . Czyli I jak Irena a nie L jak Lucyna.

Faktycznie, dziękuję bardzo, nie zauważyłam literówki :))

• Lubię to 1
Opublikowano

Poz. 5 Weź Metriaclima Estherae Minos Reef. Samiec niebieski  z  samicami OB  i pomarańczowymi.

Poz. 4 zamieniłbym na  Pseudotropheus johanni Gome, żółte samice i przepiękne granatowe samce z poziomymi pasami. 

• Dziękuję 1
Opublikowano
4 minuty temu, Tom74 napisał:

Poz. 4 zamieniłbym na  Pseudotropheus johanni Gome, żółte samice i przepiękne granatowe samce z poziomymi pasami.